Ystävän laihtuminen ja kuntoilu ärsyttää
Tiedän että tulen saamaan vain kunnon pas#%aryöpyn niskaani kun avaudun kertomalla, että ystäväni laihtuminen ja kuntoilu/sali-intoilu ärsyttää mua!
Olen itse hoikka, syön terveellisesti ja liikun viikottain, mutta koskaan en ole tästä tehnyt mitään numeroa ystävälleni joka taas on ylipainoon taipuvainen ja kamppaillut kilojensa kanssa pitkään. Hänen mielestään minä olen hoikka koska minulla on hyvät geenit, ei toki niin että hoikkuuden säilyttäminen vaatii itseltäni johdonmukaisuutta ja itsekuria.
Mutta siis tämä ystäväni on alkanut seurustelemaan miehen kanssa joka on toiminut PT:nä ja hänen kauttaan sitten kokenut jotain isompia oivalluksia liittyen painonpudotukseen ja hurahtanut lliikuntaan. Ylimääräisiä kiloja hän on saanutkin pois eikä siinä mitään, mutta mua vaan jotenkin ärsyttää miten hän jatkuvasti jakaa minulle jotain terveellisiä ruokavinkkejä, suosittelee salilla käymistä joka vaivaan ja mainitsee jatkuvasti jostain treenistän jonne on menossa tai käynyt. Hän on muutoinkin jotenkin paljon pinnallisempi...esimerkiksi jatkuvasti on mukamas tarvetta jollekin uusille treenivaatteille ja muutoinkin arvioi omaa ulkonäköään ja miten sitä voisi kohentaa. Ymmärrän että muutoksella on varmasti ollut positiivinen vaikutus itsetuntoon, mutta Jollakin tavalla hän on kuin uusi persoona, enkä täysin pidä siitä.
En silti tarkalleen osaa edes sanoa miksi ystäväni muuttunut käytös ärsyttää mua jotenkin niin paljon.
Kommentit (80)
Ymmärrän, että tuo loukkaavaa. Itselläni kans samanlainen tilanne. Laihtumisestaan ilostunut henkilö tuputtaa vinkkejään, jotka olen tiennyt iät ja ajat...
Nämä kaiken "suorittavat" salitypyt on kyllä rasittavinta mahdollista seuraa!
Kun itse laihdutin liikakilot pois ja aloin urheilla, alkoi kalsoisiskoni saamaan raivareita milloin mistäkin ja alkoi haukkua minun muuttunutta ulkonäköä. Saattoi kesken rupsttelun huomauttaa miten ei ole aiemmin huomannut miten väärät sääret mulla on ja tietoisesti yritti painaa minua alas ja loukata. Arvostelu mun vaatteita ja minun olisi pitänyt pukeutua muodottomiin , peittäviin tunikoihin.
Myöhemmin pyytänyt snteeksi ja myönsi että hän oli kateellinen minun muutoksesta
Vierailija kirjoitti:
Kun itse laihdutin liikakilot pois ja aloin urheilla, alkoi kalsoisiskoni saamaan raivareita milloin mistäkin ja alkoi haukkua minun muuttunutta ulkonäköä. Saattoi kesken rupsttelun huomauttaa miten ei ole aiemmin huomannut miten väärät sääret mulla on ja tietoisesti yritti painaa minua alas ja loukata. Arvostelu mun vaatteita ja minun olisi pitänyt pukeutua muodottomiin , peittäviin tunikoihin.
Myöhemmin pyytänyt snteeksi ja myönsi että hän oli kateellinen minun muutoksesta
Miten tuo liittyi mielestäsi aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Kusipää, ja on ollut aina kun on selittänyt tervettä kehoasi geeneillä. Jokaisen kehon saa pilalle kun porsastelee
Syy miksi tuo korostuu nyt on todennäköisesti kusipää-pt, joka luennoi tälle 24/7. Nainen on kuin papukaija. Itse en jaksa ollenkaan naisia, joilla on parisuhde, koska ovat samanlaisia ärsyttäviä pätijöitä kun miehet. Seura tekee kaltaisekseen
Hmm...vaikuttaa siltä mustakin että ap:n ystävä on joko tahtomattaan tai tahallisesti mitätöivä tai itsekeskeinen. Kun itse saa tuloksia, niin niistä tehdään numero ja kerätään positiivista huomiota itseen ja sitten taas ei nähdä tai haluta nähdä että muut samoja asioita saavuttaneet näkevät myöskin vaivaa niiden eteen.
Vaikket asiaa ehkä tiedosta, niin jollain muotoa olet kateellinen. Et kateellinen siitä, että hän olisi paremmassa fitissä kuin sinä, mutta kateellinen siitä miten hän on löytänyt tuon fitneksen elämäänsä. Tuo sama ilmiö voisi käydä vaikka hän olisi löytänyt jonkun muun harrastuksen, sellaisen intohimon. Sä ärsytys tulee usein juuri siitä, että itsellä ei ole elämässä samanlaista mieletöntä intohimoa jotain asiaa kohtaan. Jos itse nyt olisit yhtä syvällä fitneksen maailmassa, niin tuskin tuntisit samoin. Vaihtelisitte treenivinkkejä hyvillä mielin keskenänne. Samalla kun koet kateutta, tunnet että ystäväsi vähättelee sinua. Koet ettei hän näe ja osaa arvostaa sitä, että hoikkana pysyminen ei ole sinullekaan itsestäänselvyys.
Tärkeintä ystävyyssuhteen kannalta on, että et ala besservisseröimään. Niin kun et ole nyt tehnytkään. Jos hän lähettää ruokavinkkejä, niin kiität vain. Kovin kiihko harrastukseen kuin harrastukseen menee kyllä alun myötä ohi. Hän ei nimittäin nyt varmasti tahallaan sinua dissaa, vaan on vain niin tuon uuden harrastuksensa (ja poikaystävänsä) lumoissa. Annat nyt vain ajan kulua, niin kyllä se kaverisi sieltä pilvilinnoista takaisin tulee. Toki hienoa jos fitness jää hänelle, mutta vaikka se jäisikin, niin ei kukaan jaksa siitä vouhottaa ikuisesti. Ei vaikka poikaystävä olisi miten PT.
Kateus on ihmisen normaali tunne. Mutta kyllä se intohimo jotain asiaa kohtaan voi sinullakin joku päivä syttyä. Toivottavasti sitten tämä ystäväsi myös ymmärtää ja antaa sinun häärätä rauhassa sen asiasi kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tuo loukkaavaa. Itselläni kans samanlainen tilanne. Laihtumisestaan ilostunut henkilö tuputtaa vinkkejään, jotka olen tiennyt iät ja ajat...
Yhdyn tähän. Olen itse nostellut painoja kotona vuosikymmenen, mutta tuttavani aloitettua salitreenin alkoi heti tulla neuvoa miten munkin vaivat paranisivat kunhan vähän tekisin lihaskuntoharjoitteita. Teenkin, mutta sitä ei kaikki tiedä sillä en vain tee numeroa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisuus
Mistä tarkalleen? Ap:han kertoi itse olevansa hoikka ja syövänsä terveellisesti myöskin.
Ap ei halua ystävänsä laihtuvan vaan haluaa itse olla se "kauniimpi" osapuoli.
Jotkut kai ovat niin heikkoitsetuntoisia että oikeasti kuvittelevat kaikkien muidenkin olevan yhtä kateellisen myrkyllisiä kuin itse ovat. Se väsynyt kateuskortti on nyt tässäkin ketjussa heitetty jo useampaan otteeseen. Kasvaisitte aikuisiksi.
Luonnostaan laiha ei ymmärrä. Ei ymmärrä, että toinen joka elää täsmälleen kuin hän itse, lihoo kuin pullataikina.
Ap on stereotyyppisesti kateellinen suomalainen joka maksaisi satasen siitä, että kaveri ei tienaa viittäkymppiä.
Huono itsetunto.
Eli hän oli ennen raskas ja nykyään raskas vain henkisesti 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap on stereotyyppisesti kateellinen suomalainen joka maksaisi satasen siitä, että kaveri ei tienaa viittäkymppiä.
Huono itsetunto.
Älä pullukka horise vaan pumppaa rautaa!
Ihan mihin tahansa hurahtava ja siitä jatkuvasti intoileva on raskasta seuraa. Sillä ei ole merkitystä, onko hurahduksen kohde laihdutus ja liikunta, kristallienergia tai verkostomarkkinointi.
Mua rupes vituttamaan kun kaikki alkoi tehdä käsitöitä korona-aikana :D Siihen asti minä olin ollut se ainoa tuttavapiirissäni, joka neuloo, virkkaa, ompelee, käy kaikenlaisilla käsityökursseilla keramiikasta kudontaan. Nyt joka saatanan torvelo tekee samaa ja intoilee ja hihkuu kuin käsityöt olisivat joku uusikin juttu.
En tiiä miksi tätä ilmiötä kutsutaan, mutta mulla ainakin tuli sellainen olo kuin multa olisi viety iso osa mun identiteettiä pois. Kun aiemmin käsityöt oli se yksi asia, millä mä erotuin muista ihmisistä, millä mua kuvailtiin, niin jos kaikki ovat käsityöihmisiä, niin mikä tekee minusta minut nyt?
Että ihan tuttuja fiiliksiä :D
Onko ne nykyään litran vetoisia? Aiemmin oli 9 dl.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne nykyään litran vetoisia? Aiemmin oli 9 dl.
Sori, väärä ketju.
Eli ongelma ei ollutkaan ystävän kuntoilu ja laihtuminen vaan hänen sosiaalisten taitojensa puute. En minäkään hiero koko ajan kaverieni naamaan sitä miten innostunut ja onnessani olen enduron ajamisesta kun ymmärrän ettei kukaan jaksa kuunnella koko ajan niitä juttuja
Sama juttu!
Itse olen käynyt salilla 10 vuotta, ystäväni 2 vuotta. Vouhottaa saliharrastuksesta ihan älyttömästi. Kaikki tapaamiset sovitaan hänen treenien mukaan ja voi veljet niitä treeneissä käyntejä korostetaan ja lujaa! En ole vielä sanonut mitään, mutta sisäisesti kiehun.
Olen pystynyt käymään vuosia salilla, ilman että ystäväni varmaan edes tietää tästä. Tai olen varmaan maininnut joskus, mutta en ikinä tehnyt siitä numeroa. Treenini eivät koskaan estä tapaamisia, voin hyvin mennä salille joku toinen päivä.
Tavatessamme selaa kännykältä treenivaatteita ja kyselee mun mielipidettä jostain topista!! Mua olisi enemmän kiinnostanut kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisuus
Mistä tarkalleen? Ap:han kertoi itse olevansa hoikka ja syövänsä terveellisesti myöskin.
Ap ei halua ystävänsä laihtuvan vaan haluaa itse olla se "kauniimpi" osapuoli.
Jotkut kai ovat niin heikkoitsetuntoisia että oikeasti kuvittelevat kaikkien muidenkin olevan yhtä kateellisen myrkyllisiä kuin itse ovat. Se väsynyt kateuskortti on nyt tässäkin ketjussa heitetty jo useampaan otteeseen. Kasvaisitte aikuisiksi.
Nimen omaan päinvastoin, olen hyväitsetuntoinen ja kaunis ja tunnistan sen takia kyllä kateellisen ihmisen. Ap on kateellinen.
Entine pullerokaveri onkin yhtäkkiä kauniimpi kuin ap.