Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö autolla kahden ajokortin omaavan n.80v ihmisen kanssa lapsuusseutuja katselemaan ja hautausmaalle toiselle puolelle Suomea?

Vierailija
01.08.2024 |

Tosiaan, äitini kotoisin Itä-Suomesta eikä oo siellä käynyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Olisin valmis lähtemään näin 50-vuotiaana heidän mukaan. Lähtisitkö sinä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vanhemmalla on onneksi sukua ja tuttuja hautuumaakierroksille ja matkailuille Suomessa. Viimeksi tosin aurinko porotti liikaa autoon kun ajoi, alkukesällä vai keväällä.

Vierailija
22/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisitkö matkustusautolla Latviaan katsomaa / etsimään 1800-luvun hautoja? Entä erääseen ihanaan paikkaan nykyisessä Puolassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisitkö matkustusautolla Latviaan katsomaa / etsimään 1800-luvun hautoja? Entä erääseen ihanaan paikkaan nykyisessä Puolassa?

Koska lähdetään?

Vierailija
24/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sillä on kaksi ajokorttia?

Toisella voi jatkaa ajamista kun poliisi ottaa yhden pois joka ratsiassa?

Eikun niitä 80-vuotiaita on kaksi ja toisen ajaessa toinen nukkuu.

Vierailija
25/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on lähtisinkö minä tai joku muu? 

Vierailija
26/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, menetkö vai vieläkö mietit?

Vierailija
27/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, oletpas urautunut. Itse olen 69 vee ja usein ollut vanhimman veljeni nyt 82 vee kyydissä. Luuletko vanhoja ihmisiä joksikin mammaraisiksi ja papparaisiksi??? Tänä kesänä kävimme Inarissa ja Norjan Vuoreijassa, jossa veljeni on aikoinaan asunut kymmenkunta vuotta. Omalla autolla menimme (Alfa Romeo) ja reissumme kesti kaikkineen pari viikkoa. Usko tai älä, yövyimme myös yhden yön teltassa ja uimme Jäämeressä. Elämä ei todellakaan lopu iän karttuessa!

Vierailija
28/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa.

Vierailija
29/29 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen vienyt joka kesä  äitini ja tätini kyläilemään veljensä luona Lapissa. 500 kilometria suuntaansa. Äiti on yli 80 v, täti alle 80 v. Minä ajan molempiin suuntiin, mummot maksavat bensat ja ruuat. Setäni luona viivyn yhden yön ja menen pariksi yöksi vaellukselle ja sen jälkeen kotimatkalle. Joskus ollaan yövytty yksi yö Oulussa tai Rovaniemellä, jos mummot ovat halunneet. Joskus mukana on oma lapseni. 

Mieheni kanssa olemme kuljettaneet hänen äitiään hautausmaakierroksilla (100 km rinki kolmella hautausmaalla) keväisin ja syksyisin jo monta vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme