En ole ikinä käynyt Pariisissa,
Mutta miksi se ei näytä yhtään kauniilta kaupungilta noissa kuvissa?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsinki on hikinen?
Ja vertaa tähän:
Vierailija kirjoitti:
Se näyttää kauniilta noissa kuvissa. Sinä olet vain liian hölmö sitä tajuamaan.
Mielipiteistä voi keskustella, ilman että haukkuu toista hölmöksi.. Siinäpä sulle opetus, jota äitis ei näköjään sulle opettanut.
Olen käynyt 5x en pidä siitä vieläkään.
Tyly, ruma ja pelottavakin nykyään. Hienot nähtävyydet mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Et ole käynyt kertaakaan.
Seinen rantaa voi kävellä tuntikausia ja koko ajan on jotain mahtavaa, sellaista ei suomiakka ymmärrä.
Ihmisen täytyy elämässään käydä Pariisissa ja Roomassa ja mielellään Firenzessä sekä Venetsiassa. Ilman sitä hän ei ole elänyt.
Minäkään en ole koskaan käynyt Pariisissa ja nyt olympialaisia katsoessani ihmettelen, miten rumalta kaupunki näyttää. Eiffel-tornikin näyttää lähikuvissa todella rumalta.
Ei ole Pariisi edukseen noissa kuvissa. Hirveä ihmispaljous ja täynnä mainoksia. Ja esimerkiksi Montmartrea ei ole näytetty ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??
Vuonna 94 viikko ystävättären kanssa, v 97 ja 98 työmatkoilla, v 04 mieheni kanssa 4pv ja v 11 mieheni ja tyttäreni kanssa Ranskan reissun päätteeksi pari päivää.
Olen käynyt monessa muussakin paikassa useamman kerran, mikä siinä nyt on niin ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen täytyy elämässään käydä Pariisissa ja Roomassa ja mielellään Firenzessä sekä Venetsiassa. Ilman sitä hän ei ole elänyt.
Kaikki käyty useampaankin kertaan. Maailmassa on paljon upeampiakin kaupunkeja
Lapsena vanhempien kanssa joten ei tarvi enää mennä. En pidä ranskalaisista perunoista/ihmisistä eikä Pariisi ole kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en tajua. Jos joku ei itse ole käynyt, hänen mielestään kukaan muukaan ei ole käynyt. Sivusta
Onkos muita mielipiteiteitä Pariisista. Onko sykähdyttänyt vai oliko pettymys?
Paskainen ja löyhkäävä kaupunki etenkin kesäkuumalla. Yksi läntisen Euroopan urbaanikaatopaikoista. Verratkaa siisteydessä Berliiniin tai Lontooseen niin ero on aivan järkyttävä.
(+30 kertaa käynyt, melkein kaikki duunireissuja).
Vierailija kirjoitti:
Seinen rantaa voi kävellä tuntikausia ja koko ajan on jotain mahtavaa, sellaista ei suomiakka ymmärrä.
Kolibakteerinen Seine-joki, av-pappa se ymmärtää romantiikan päälle.
No mene käymään tai ole menemättä . Mitä sitä täällä pohdit
Vierailija kirjoitti:
Onkos muita mielipiteiteitä Pariisista. Onko sykähdyttänyt vai oliko pettymys?
Ei kannata ajatella Pariisin olevan yhtä kuin muutamat pakolliset turistirysät ja kun ne on kieränyt olisi paikan nähnyt. Avautuu hiljalleen ja kannattaa selvittää, missä asuu sekä mitä sieltä haluaa. Jos hotelli jossain kaupungin laitamilla, kokemus aivan varmasti eri kuin parhailla paikoilla. Esteetikko ei varmasti pety, moni suomalainen tosin voi pettyä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin 2x käynyt . Ekalla kerralla olin lapsi ( 60-luku) , toisen kerran 80- luvulla. Eiffel torni ja Sacre Coeur hienoja , muuten kiitos ei . Sama kokemus pari työmatkaa ko.kaupunkiin viime vuosina tehneellä, ei ikinä ellei ase ohimolla.
Ja ei voi verrata Lontooseenkaan, siinäpä vasta ihana kaupunki!