Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahistaa kun tilipäivänä kaikki pyytää minulta rahaa.

Vierailija
01.08.2024 |

Olen alkanut aukomaan päätä kaikillle rahanlainaajille ja kysellyt minne ne laittavat kaikki tukirahansa. Oon sanonut että lopettakaa se juopottelu ja pelin pelaaminen. Monella menee tupakkiin jo 100 euroa kk. En ole lainannut rahaa miksei ne tajua lopettaa rahan pyytämistä. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapään kautta oppineena ainoa vaihtoehto on opetella sanomaan ei.

Pahinta on silloin, kun kyseessä on lähiomainen. Se 20 euroa muuttuu nopeasti 200 euroksi. Ja siitä 2000 euroksi. Jos yrität kieltäytyä, heittäydytään "marttyyriksi" tai muuten vedotaan, että saadaan lainaajalle huono omatunto. Luvataan maksaa takaisin. Saat seuraavalla viikolla 50 euroa takaisin, ja sitä seuraavalla viikolla ollaan vailla 100 euroa lainaa. Puhelimeen vastaaminen alkaa pelottaa, ja alkaa miettiä miten omat rahat riittää..

Vaikka kyse oli lähisukulaisesta, päätin katkaista välit. Minulla on oma perhe elätettävänä, en voi lainailla rahaa. Kun päätöksen teki, ja siinä on pysynyt, tuntui kuin taakka olisi pudonnut harteilta. 

Vierailija
22/23 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voitin joskus lotossa. Ainakin 20 tuttua kävi yhtenä päivänä pyytämässä rahaa minulta. En antanut ja nyt minulla ei ole kavereita olut vuosiin sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voitin joskus lotossa. Ainakin 20 tuttua kävi yhtenä päivänä pyytämässä rahaa minulta. En antanut ja nyt minulla ei ole kavereita olut vuosiin sen takia.

Ei kannata koskaan paljastaa voittoa tai perintöä, muuta kuin puolisolle korkeintaan.

Ihmisten käytös muuttuu jos saavat tietää. Sinut nähdään tästä lähtien pankkina. Odotetaan että lainaat rahaa ja maksat kaikkien menot. Lahjasi eivät ole enää koskaan tarpeeksi hyviä. Ja voi sitä kateuden ja epäreiluuden tunnetta, joka saa kasvualustan tästä toiselle tulleesta onnenpotkusta. 

Itse opiskelin pitkään erikoisalalle ja sain hyvän työpaikan. Tästä "onnenpotkusta" tuli melkein sama ryöpytys, joten näköjään melko sama onko kyseessä voitto vai työ jolla piinaa muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä