Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi ryhtyä selvittämään johtuuko oma ahdistus parisuhteesta vai omasta mielenterveydestä?

Vierailija
31.07.2024 |

Parisuhteessa ollut luottamuksen menetys ja paljon valheita. Tästä on jo pari vuotta mutta oma olo ei helpota. Olen jatkuvasti ahdistunut. Peloissani odotan koska valheita taas tulee. Nyt niitä ei ole ollut tai niistä ei ainakaan ole jäänyt kiinni. Mies valehteli usein toisesta naisesta. 

Mietin olisiko parempi erota vai onko tämä kuitenkin oman mielenterveyden ongelma eikä niinkään parisuhteen, kun toinen on luvannut muuttaa tapansa ja katkaissut yhteyden tuohon naiseen. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTSD ei mene ohi sillä, että toinen sanoo "ei vaineskaan".

Miksi eläisit petturin kanssa?

Vierailija
2/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti johtuu parisuhteesta. Eroa, kun et voi selkeästi häneen luottaa. Jos oma vointi ei sen jälkeen ala paranemaan niin on aika etsiä itselleen apua ja tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärin kanssa voit alkaa selvittämään.

Vierailija
4/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Mies ei ole luottamuksen arvoinen, harmi kun et heti suostunut ymmärtämään sitä. Varmaan sulla tietty mt-ongelmia muutenkin kun olet noin epävarma itsestäsi.

Vierailija
5/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti. Pettäjän kanssa ei jäädä kituuttamaan, pilaa vain elämänsä

Vierailija
6/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en eroaisi jos  mies kerran luvannut muuttua ja luultavasti siis muuttunutkin.

Vierailija
7/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi luottaa enää koskaan, ainoa oikea ratkaisu on ero.

Vierailija
8/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies on narsisti niin saa sinut epäilemään mielenterveyttäsi ennemmin kuin osoittaisi olevansa väärässä. Kyllä se vika on kuule ihan siinä valehtelevassa ja pettävässä miehessä. Lähde, et tule katumaan

.

Vierailija
9/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pettämisen jälkeen vaan saa enää kunnon parisuhdetta.

Vierailija
10/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika paljon kaveripiirissä naisia ketkä on tullut petetyksi joskus ja YKSIKÄÄN ei ole lopulta katunut että on jättänyt pettäjän, mieti sitä 

Vierailija
11/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en eroaisi jos  mies kerran luvannut muuttua ja luultavasti siis muuttunutkin.

Ei ihmiset muutu.

Vierailija
12/21 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun mielenterveytesi ongelma. Se on vähän huolestuttavaa että jäit mutta sentään mennyt 2 vuotta eikä 20...

Vierailija
13/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
14/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku syy, mikä saa epäilemään, että ongelmana voi olla muukin, kuin pettämisasia?

Itselläni on ikävä taipumus ylianalysoida asioita ja vanhatkin asiat alkavat pyöriä päässä, kun stressiä. Tätä on ollut aikalailla lapsesta saakka, niin olen ajan saatossa tullut siihen tulokseen, että mulla on varmaan joku taipumus pakko-oireiseen käytökseen, joka näyttäytyy "pakkoajatuksina". Ihan niinkuin jäisi levy pyörimään. Se on tosi ahdistavaa ja ärsyttävää ja paras tapa on vain yrittää lopettaa ajatteleminen. Joskus annoin itseni kertaalleen ajatella jonkun häiritsevän ajatuksen läpi, mutta nyt olen todennut paremmaksi yrittää lopettaa senkin; ne samat saakelin ajatukset on vuosien saatossa ajateltu läpi jo niin moneen kertaan, että ei ole mitään tarvetta enää. Plus että mun aivothan jäävät siinäkin herkästi johonkin uuteen nyanssiin jumiin tms.

Olen muuten tietääkseni suht normaali ja tätä "ongelmaa" ei edes tiedä kukaan läheinenkään. Tätä olisi aika mahdotonta selittää kenellekään. Mitä olen vaan joskus oikeistoa pakkoajatuksille tms. joskus lukenut, niin hyvin tutulta on kuulostanut.

Vierailija
15/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Miehen läsnäolo aiheuttaa naiselle kroonista stressiä ja sperma on myrkyllistä. Pettäjä on lisäksi aina pettäjä

Vierailija
16/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku syy, mikä saa epäilemään, että ongelmana voi olla muukin, kuin pettämisasia?

Itselläni on ikävä taipumus ylianalysoida asioita ja vanhatkin asiat alkavat pyöriä päässä, kun stressiä. Tätä on ollut aikalailla lapsesta saakka, niin olen ajan saatossa tullut siihen tulokseen, että mulla on varmaan joku taipumus pakko-oireiseen käytökseen, joka näyttäytyy "pakkoajatuksina". Ihan niinkuin jäisi levy pyörimään. Se on tosi ahdistavaa ja ärsyttävää ja paras tapa on vain yrittää lopettaa ajatteleminen. Joskus annoin itseni kertaalleen ajatella jonkun häiritsevän ajatuksen läpi, mutta nyt olen todennut paremmaksi yrittää lopettaa senkin; ne samat saakelin ajatukset on vuosien saatossa ajateltu läpi jo niin moneen kertaan, että ei ole mitään tarvetta enää. Plus että mun aivothan jäävät siinäkin herkästi johonkin uuteen nyanssiin jumiin tms.

Olen muuten tietääkseni suht normaali ja tätä "ongelmaa" ei edes tiedä

Ihan täsmälleen näin minullakin. Siksi mietinkin onko vika pettämisessä vai siinä etten itse kykene asiaa käsittelemään. Ap

Vierailija
17/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on pettämisessä ja siinä, että et kykene asiaa käsittelemään ja jättämään taaksesi. Ja se on hyvä ja normaali asia, ei pettämistä kuulukaan "jättää taakse" vaan se on sinulle merkki siitä, että et ole turvallisen ihmisen kanssa suhteessa!

Se on terve itsesuojeluvaisto joka sinulle sen "jatkuvan ahdistuksen" tunteen suhteessasi aiheuttaa: kehosi yrittää vain yksinkertaisesti viestiä sinulle, että se ei koe oloaan turvalliseksi miehen seurassa, joka on toimillaan osoittanut olevansa sinulle turvaton kumppani. Kehosi on jatkuvassa hälytystilassa miehen seurassa, eli olosi on ylivireä ja ahdistunut ja ajatukset kiertää kehää.

Ei pettämisestä kuulukaan "päästä yli". Se on pahin mahdollinen asia mitä voi toiselle rakkaussuhteessa tehdä, ja sen kuuluukin aiheuttaa iso reaktio, jos olet itse ollut täysillä suhteessa mukana ja rakastanut toista. Kuuntele viisasta kehoasi ja mitä se yrittää sinulle viestiä!

Olen ollut samassa tilanteessa kanssasi, ahdisti ja en saanut ajatuksiani irti tapahtuneesta, kunnes lopulta jätin pettäjämiehen kun vihdoin tajusin että ei siitä enää turvallista ja luotettavaa suhdetta pettämisen jälkeen saada kursittua kasaan.

Vierailija
18/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin erota tai asua omassa kodissa, oma koti voi olla onni. Usein ne olotilat tulee toisesta ja se tilanne. Ja jos ei voi luottaa. Joskus takana on enemmän ja joskus vähemmän, jotain. Pahimmillaan taustalla voi olla pelimies, alkoholi, toisen kiinnostus jos on / oli muualla (kaksi naista) se kertoo että miehelle ei ollut yhtä tärkeää olla uskollinen tai tehdä valinta. Joskus taas voi olla joku nuoruuden hairahdus. Mutta jää epäselväksi voiko luottaa ja onko kiinnostus samaa tasoa. Ehkä tunteet kertovat tarpeeksi, se mitä koet. Haluat voida paremmin ainakin ja hyvän elämän.

Vierailija
19/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkärin kanssa voit alkaa selvittämään.

Lääkäri ei sitä miestä paranna. Ei kukaan halua olla yhdessä valehtelijan kanssa. 

Vierailija
20/21 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5584279/kirjoittakaa-jokainen-ihminen-t…

Kirjoita oma elämänkerta! Miksi kirjoittaa?

Huolet katoaa. Pääsee eroon kaikesta ikävästä. Voi palata papereista katsomaan jos joskus tarvetta palata vanhoihin juttuihin. Erinomaista itsensät terapiointia ja vielä täysin ilmaiseksi. Oppii samalla ilmaisemaan itseään ja ajatuksiaan paremmin. Auttaa ahdistukseen ihan jopa se toiminta että kirjoittaa! Kaikki että tekee jotain auttaa ahdistukseen.

KIRJOITA TARKKAAN KAIKKI PARISUHTEESTASI, SEN ONGELMISTA, KÄSITYKSESI PUOLISOSTASI JNE...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi