Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, selkä alkanut oireilla kun olen jumpannut (maastavetoja) tänhän piti auttaa selkäjumeihin?!

Vierailija
31.07.2024 |

Mikä avuksi kun alaselkä alkanut jumittaa kun on vähänkin pidempään istunut, niin ei meinaa saada suoraksi hetkeen. Tämä vaiva siis alkanut siitä asti kun olen aloittanut tekemään maastavetoja. Yleensähän juuri tätä liikettä suositellaan selkävaivoihin...teenköhän jotain väärin?! Selkä kuitenkin suorana koko liikkeen ajan ja liikerata ulkoisesti katsottuna oikein, eikä painotkaan ole kun jotain vajaa 15kg.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki urheilu tai kuntoilumuodot eivät vain sovi lopulta kaikille.

Vierailija
22/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanialaisessa pitää pyllyä työntää taakse, kuvittele pyllistäväsi ja pidä tanko kiinni jaloissa kun menet taaksepäin. Itse lasken tangon aavistuksen polvien alapuolelle, ja siitä menen takas ylös. Mulla riittää tollanen lyhyt liike että se tuntuu takareisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla aina kun teen maastavetoja pienilläkin painoilla. Teenkin pelkästään kyykkyyn menoja tai joskus maastavetoja pelkällä tangolla. Olen 192cm pitkä mies.

Pituus ja ruumiinrakenne saattaa vaikuttaa asiaan. Pitkä selkä on riski näissä urheilulajeissa. Kokemuksella.

Vierailija
24/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekniikka virhe kuvaa ja tsekkaa se.

Yks juttu on myös se, et kun treenataan lopulta liian yksipuolisesti. Muut lihakset eivät ole tukemassa. Selän saa rikki kun ei lämmittele kunnolla, ei venyttele ja tekee liian yksipuolista sarjaa.

Oma yläkroppa jönlooraa 30 kilon painoilla, alaselkä skolioosi kanssa ei kestä 10 kiloa millään sarjalla. Salilla kehitys on yläkropalla nopea. Alaselkä laukeaa painojen noustessa.

Voisi kuvata. Mulle on yksi tuttu joka treenannut pitkään katsonut liikeradan ja todennut hyväksi, en tiedä olisiko jollakulla muunlaista näkemystä silti. Venyttelen ennen painoja, mutta ehkä pitäisi lämmitellä lisänä, jotenkin ajatellut että yksinään riittää, kun tulee kuitenkin lämmin.

Vierailija
25/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla aina kun teen maastavetoja pienilläkin painoilla. Teenkin pelkästään kyykkyyn menoja tai joskus maastavetoja pelkällä tangolla. Olen 192cm pitkä mies.

Pituus ja ruumiinrakenne saattaa vaikuttaa asiaan. Pitkä selkä on riski näissä urheilulajeissa. Kokemuksella.

Olen itse taas tosi lyhyt ja hoikka. Selän pituudesta paha sanoa, arvioisin että on aika normaali. Tämän sanoo ap :)

Vierailija
26/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet väärin. Minkälaista mavea siis teet? Suorin jaloin?

Teen jalat vähän koukussa, oisko roomalainen mave? En tarkalleen tiedä, mutta tuntuu takareisissä seuraavana päivänä. Tosin haluaisin että tuntuisi enemmän takamuksessa, mut ei :/

Roomalaisesta en ole kuullutkaan, mutta mahdollisia virheitä on esim. se, että liikerata on väärä, tarkoituksena ei ole laskea painoja alaspäin vaan työntää takapuolta taaksepäin. Toinen vaihtoehto on se, että lasket painot liian alas, jolloin liikkeestä tulee enemmänkin 'hyvää huomenta' ja kuormitus menee selälle. 

Hmm, joo...kiitos arviosta. Luulen että saatan hyvinkin laskea painot liian alas, kun tosiaan on liikkuvuutta nivelissä, niin

Todennäköisesti liikkeen suunta on myös väärä. Pyllistäessä on käytännössä mahdotonta viedä liikettä liian alas ilman että alkaa taivuttaa selästä. Kokeile ilman painoja mikä ero noissa on. 

Vierailija
27/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanialaisessa pitää pyllyä työntää taakse, kuvittele pyllistäväsi ja pidä tanko kiinni jaloissa kun menet taaksepäin. Itse lasken tangon aavistuksen polvien alapuolelle, ja siitä menen takas ylös. Mulla riittää tollanen lyhyt liike että se tuntuu takareisissä.

Ok, kiitän :) Luulen että olen tehnyt tuota liian isolla liikkeellä, jolloin tuntuu selässä, oikeastaan sen takia joutuukin sarjan aina päättämään, eli ei ehkä olekaan tavoitteena sellainen. Olen siis tehnyt väärin ja nyt selkä kipeytynyt...hmm...kauankohan kestää toipua tästä, toivottavasti en ole hankkinut itselleni mitään pysyvämpää vammaa tästä...aika näyttää!

-ap

Vierailija
28/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta liikuntaa harrastat? Ja mitä muita liikkeitä salitreeniisi kuuluu? 

Lämmittely kuuluu ehdottomasti asiaan. Mietin myös noita painoja, alle 15 kiloa on maastavetoon kyllä todella vähän, kun painaahan se tankokin jo vähintään 7 kiloa. En oo itse mikään salikörmy, mutta mavessa menee kyllä 40 kiloa - ja teen sitä tosi satunnaisesti. 

Vierailija
29/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitän :) Luulen että olen tehnyt tuota liian isolla liikkeellä, jolloin tuntuu selässä, oikeastaan sen takia joutuukin sarjan aina päättämään, eli ei ehkä olekaan tavoitteena sellainen. Olen siis tehnyt väärin ja nyt selkä kipeytynyt...hmm...kauankohan kestää toipua tästä, toivottavasti en ole hankkinut itselleni mitään pysyvämpää vammaa tästä...aika näyttää!

-ap

Kannattaa hetkeksi jättää mave pois kokonaan, vahvista selkää käsipaino souduilla ja ylätaljalla

Vierailija
30/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet väärin. Minkälaista mavea siis teet? Suorin jaloin?

Teen jalat vähän koukussa, oisko roomalainen mave? En tarkalleen tiedä, mutta tuntuu takareisissä seuraavana päivänä. Tosin haluaisin että tuntuisi enemmän takamuksessa, mut ei :/

Roomalaisesta en ole kuullutkaan, mutta mahdollisia virheitä on esim. se, että liikerata on väärä, tarkoituksena ei ole laskea painoja alaspäin vaan työntää takapuolta taaksepäin. Toinen vaihtoehto on se, että lasket painot liian alas, jolloin liikkeestä tulee enemmänkin 'hyvää huomenta' ja kuormitus menee selälle. 

Hmm, joo...kiitos arviosta. Luulen että saatan hyvinkin laskea painot liia

Meneeköhän lainaus nyt jotenkin pieleen kun näkyy hassusti...toivottavasti ei. Mutta siis alan nyt jatkossa opettelemaan parempaa liikerataa ilman isompaa painoa josko tämä ratkaisisi ongelman.

Vierailija
31/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei saa käydä kuntosalilla niin selkä menee jumiin? 

Vierailija
32/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kannattaa hetkeksi jättää mave pois kokonaan, vahvista selkää käsipaino souduilla ja ylätaljalla

Hyvä  vaihtoehto tämäkin. Toistaiseksi pyrin välttämään tuota mavea ainakin siinä muodossa miten olen tehnyt josko selkäkin lopettaisi kenkkuilun sillä aikaa.

Vierailija
33/33 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään tehdä korealaisen maven. Siinä potkaistaan toisella jalalla kun noustaan ilmaan. Tasapaino pitää löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan