Miksi osa lähtee pois töistä kuuden tunnin jälkeen?
Ja jättää loput tekemään töitä kaksituntia pidempään jotta kahdeksantuntinen työpäivä tulisi täyteen?
Kommentit (22)
Onko vaikeaa ymmärtää ettei kaikilla ole 8 tuntisia työpäiviä.
Tein tänään 9-19 päivän ja pe lyhyen
liukumat on jees
Vierailija kirjoitti:
No niillä on lyhyempi työaika. Ei kenellekään makseta kuudesta tunnista kahdeksan tunnin palkkaa.
Minä saan urakkapalkkaa laskutuksen mukaan. Kukaan ei kontrolloi työaikaani. Voin tehdä 16-tuntisen päivän tai pitää rokulia. Tai olla toimiston sijaan asiakkaissa tai kotikonttorissa. Eikö olekin ällistyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikeaa ymmärtää ettei kaikilla ole 8 tuntisia työpäiviä.
Toisilla onkin 16 tuntisia.
Miksi ap:n kaltaiset vätykset eivät käy töissä?
Koska tulin sinne 2h ennen sinua. Teen silti 8h päivän, vaikka lähden aiemmin.
Yleensä ovat lääkäreitä. Esim. Porissa ja Jyväskylässä tälläiset käytännöt. Sitten hoitajat valehtelee heidän puolesta.
Palkkatuella tehdään vajaata ja kuntouttavassa on sitäkin vajaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska tulin sinne 2h ennen sinua. Teen silti 8h päivän, vaikka lähden aiemmin.
Aloitan aamuni lukemalla päivän lehdet 2h ja sitten jää vielä 6h työpäivää jäljelle.
Koska heillä työaika tuli jo täyteen eikä ylityöstä tai sen korvauksesta ole ollut puhetta.
Vierailija kirjoitti:
No niillä on lyhyempi työaika. Ei kenellekään makseta kuudesta tunnista kahdeksan tunnin palkkaa.
Ai.
Mä olen kuukausipalkkalainen, teen töitä tasan sen verta kun on sille päivälle hommia. Jos ei mitään tähdellistä ole, niin lähden kotiin. Joskus teen neljä tuntia, joskus kuusi, joskus kahdeksan. Jos joku päivä ei natsaa ja työtilanne sallii niin olen kotona.
Toimarin kanssa ollaan sovittu silleen, että hän antaa vapaat kädet töiden teossa, kunhan hommat hoituu ja tulosta tulee. Viime vuonna työmaani tekivät firmalle vähän reilu 2M€ rahaa, eli homma toimii.
T. Vastaava mestari
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuella tehdään vajaata ja kuntouttavassa on sitäkin vajaampaa.
Palkkatuella voi kahvitella, käydä keräämässä herneitä kaupungin pelloilta ja syödä kakkua. Joskus ajellaan kaupungin autolla moikkaamaan kavereita ja loppuaika voidaan chillailla ja pitää pöytää pystyssä.
Miksei lähtisi, jos sääntöjen puitteissa voi? Tai oma työaika on lyhempi kuin tällä omituisella aloituksen tekijällä.
Minäpä kerron miksi lähden miksi lähden kuuden tunnin jälkeen. Minulla on pitkäaikaisairas alakouluikäinen lapsi, joka tarvitsee apua ja valvontaa mm. aterioiden toteutumisessa (ja paljon läsnäoloa ja ohjausta muutenkin, mutta tuo nyt on sellainen jonka laiminlyönti näkyy heti). Koulupäivän aikana hänestä huolehtii avustaja, mutta minun on oltava kotona aamiaisen ja välipalan aikaan, jotta lapsi söisi jotain. Tästä johtuen saamme myös korotettua vammaistukea,joka onneksi tällä hetkellä edes hieman kompensoi sitä että palkasta jää käteen noin pierun verran. Olen valinnut tuon työpaikan muun muassa sillä perusteella, että voin tehdä lyhennettyä, joustavaa työaikaa (kuten edellisessäkin), mikä mahdollistaa lapsen hoidon - lyhennetty työaika (plus riittävästi palkatonta vapaata siinä vaiheessa kun ei ollut täysiä lomia) oli ehtoni jo työhaastattelussa. Ja työ- ja asiakasmääräni on mitoitettu sen mukaan, joten ei tee kukaan muu minun töitäni.
Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n kaltaiset vätykset eivät käy töissä?
Ap on liian tyhmä, johan sen huomaa aloituksesta.