Olisinpa tiennyt tämän parisuhdevinkin nuorena/parisuhdetta aloittaessa
Parhaat vinkit kehiin parisuhdetta etsiville/suhteen alussa pohtiville, että kannattaako tässä suhteessa olla.
Itse vinkkaisin, että sanonta "lika barn leka bäst" on aika kuvaava. Samanlaiset lapset leikkivät keskenään parhaiten, niin on myös aikuisten kanssa. Jos on kovin erilaiset ihmiset, niin arjessa tuppaa kolisemaan aika lailla. Kannattaa siis valita isoissa asioissa mahdollisimman samankaltainen puoliso.
Kommentit (66)
Kun tietäisi, millainen on.
En tiennyt silloin, ja viime aikoina olen tajunnut, että en tiedä edelleenkään. Ja näen puolisostani, että on pettynyt.
Nuorille naisille sanoisin neuvona, että kannattaa katsastaa tarkkaan miehen kaveripiiri. Mies saattaa esittää kunnollista, älykästä ja luotettavaa, mutta kaveripiirin joukossa-tyhmyys-tiivistyy -henki kertoo miehestä ja miehen arvoista ihan toista. Ei ole koskaan sattumaa millaisia ihmisiä kukin kerää ympärilleen ja millaisissa piireissä hengailee.
Vierailija kirjoitti:
Kun tietäisi, millainen on.
En tiennyt silloin, ja viime aikoina olen tajunnut, että en tiedä edelleenkään. Ja näen puolisostani, että on pettynyt.
Toivottavasti pystytte keskenänne keskustelemaan asiasta ja löytämään yhteistä rakkaudellista rikkautta suhteeseenne.
"Itse vinkkaisin, että sanonta "lika barn leka bäst" on aika kuvaava. Samanlaiset lapset leikkivät keskenään parhaiten, niin on myös aikuisten kanssa. Jos on kovin erilaiset ihmiset, niin arjessa tuppaa kolisemaan aika lailla. "
Kyllä ja ei. Riippuu paljon siitä, mikä on samanlaista ja mikä on erilaista. Ehkä selventää, jos vaikka vertaan kahta psyykettä muotoon. Kahdella pallolla ei ole kosketuspintaa kuin yhden pisteen verran, kahdella puolipallolla tai vaikka kahdella tasolla, on paljon yhteistä kosketuspintaa. Kahden tiilen muotoisen kappaleen välillä on paljon erilaisia kosketuspintoja. Tiili asettuu tasolle tai puolipallon taholle aika nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Valitse puoliso, joka kohtelee ystävällisesti ventovieraita ihmisiä. Tyyliin kaupan kassaa, ravintolan tarjoilijaa, kadulla neuvoa kysyvää mummoa jne. Nämä ihmiset ovat aidosti muille ystävällisiä ja ovat ystävällisiä myös heille, jotka eivät ole heidän suosikki-ihmisiään.
Siis tämä. Useampi ukko mennyt kiertoon, kun käyttäytynyt ylimielisesti esim tarjoilijaa kohtaan.
Kenties sellainen voisi sitten kuulua sinun elämäsi polkuun.