Mitä sairaalaan mukaan jos lähtö kotoa ambulanssilla tapaturman jälkeen?
Vai tarviiko mitään? Periaatteella sieltä saa kaiken tarvittavan.
Kommentit (25)
Suunnitteletko perinteistä naisen huomiohakuista itsaria, eli otat liikaa lääkkeitä ja sit soitat 112?
Muista laittaa nätit alkkarit, jos sattuu komea lääkäri olemaan päivystys vuorossa.
Ambulanssin kyytiin joutuu monesta eri syystä. Ei kaikki ole puhumiskyvyttömiä tai lähes kuolleita. Minulla iski sellainen akuutti kohtaus, joka vei kävely- ja liikuntakyvyn, mutta pystyin vielä puhumaan (vaikka sekin oli vähän vaikeaa). Tottakai sanoin ensihoitajille, että otatteko tuon minun kassin mukaan, jossa on avaimet, lompakko ym.
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi pakattu sairaalakassi on monelle huonokuntoiselle ihmiselle tuttu ja viisas varustus, ei mitään hysteerikkojen hölmöilyä.
Itselläni on sairaalareissuja varten valmiiksi pakattu reppu, joka on eteisessä rappuoven viereisessä naulakossa, siinä lukee, OTETTAVA MUKAAN SAIRAALAAN. Mukana on varalta muutaman päivän lääkkeet, tilaavat sitä jostain, mutta aina siinä menee sen verran aikaa, että muutaman lääkkeen joutuu ottamaan omista, hammasharja ja-tahna, shamppoo, deodorantti, puhtaat alus- ja päällysvaatteet, takki ja lakki (vuodenaikaan sopivat), kengät, kännykän laturi ja kodin vara-avain, jos eivät muista lähtiessä katsoa, että avain tulee mukaan.
Minulla oli mukana äkkilähdöllä (ei ambulanssi) kännykkä ja laturi, hammaspesutarvikkeet, deodorantti, naamarasva ja lompakko sekä kotimatkalle puhtaat alushousut ja sukat. Pärjäsin näillä sairaalassa 3 viikkoa. Omia lääkkeitä kannattaa ottaa mukaan, koska sairaalassa ei välttämättä ole kaikkea saatavilla. Mitään koruja tai muuta arvotavaraa ei kannata ottaa.
Muuten pärjäsin sairaalan vaatteilla ja pesuaineilla. Joku kirjakin tai muu viihdyke voi olla myös hyvä olla mukana, jos kunto sallii.
Otan kassillisen vaatteita. Ällöttää ne sairaalakaavut.