Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet viimeksi käynyt kirkossa?

Vierailija
31.07.2024 |

Mikä tilaisuus oli kyseessä, menitkö sinne omasta vapaasta tahdostasi ja millainen fiilis jäi?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä missään muualla SINUA(kin)  oteta vastaan  juuri sellaisena kuin olet.

Kirkossa on rauha .

Buah-hah-haa ! Kirkkoja ja seurakuntia tekopyhempiä yhteisöjä on vaikea löytää. Tuo kaikki on tarkkaan harkittua ja toteutettua teatteria. Ulkokultaista hurskastelua jossa ei toteudu todellinen lähimmäisenrakkaus vaan tarkkaan laskelmoitu toiminta.

Uskovaiset ovat ihmisistä kaksinaamaisempia ja papit kaikkein pahimpia.

Missään MUUALLA  ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Seurakunnassa. 

Ei missään. Näin se vaan on.

Someporukat ja nettimaailma on  ahdistavinta mitä voi olla. Siellä  ei ole edes  "ulkokultaista hurskastelua ",   vaan  pelkkää itsekeskeisyyden  ja välinpitämättömyyden  ruumiillistumaa. 

Ei ole ihme,  että varsinkin  nuoret ahdistuvat ja stressaantuvat.

Jokaisen oma valinta mitä elämässään tekee. 

Vierailija
62/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla on italialainen mies, he olivat kesälomallaan Suomessa.

Mies ihmetteli,  kun perheemme ei mene Sunnuntaisin kirkkoon. Italiassa  he menevät lähes joka sunnuntai.

Niinpä menimme viime sunnuntaina  kirkkoon. Positiivinen  kokemus, myös italialaiselle. Voin käydäkin silloin tällöin  jatkossa kirkossa.  Tuli hyvä ja  lämmin fiilis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sunnuntaina. Hyvä fiilis jäi kuten yleensäkin. Meno oli rennon juhlallinen. Kirkkokahveilla sai tutustua uusiin ihmisiin. Tervetuloa!

Vierailija
64/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin hautajaiset, tammikuu 2006. 

Vierailija
65/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen perhejumalanpalveluksessa kävin, siskontyttö esiintyi ja kyllä, täällä käydään kirkossa vapaasta tahdosta.

Vierailija
66/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 VK sitten rippijuttu. Kuuma

Vierailija
67/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa sitten helluntai seurakunnassa. 

Vierailija
68/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan temppelissä ollaan päivittäin.

Vierailija
69/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v sitten, kun tytär pääsi ripille.

Vierailija
70/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kirkossa. Syynä erittäin huonot kokemukset useista papeista.

Vierailija
71/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vime jouluna käytiin tyttären kanssa jouluyön messussa.

Vierailija
72/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina olin ja käyn lähes joka sunnuntai. Välillä muutoinkin, jos osuu hartaushetket vapaa-ajalleni. Ihan omasta vapaasta tahdostani käyn

Vierailija
73/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten rippikirkossa. Oli upea! Melkein mietin että kirkossa voisi alkaa käymään useamminkin.

Vierailija
74/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä missään muualla SINUA(kin)  oteta vastaan  juuri sellaisena kuin olet.

Kirkossa on rauha .

Buah-hah-haa ! Kirkkoja ja seurakuntia tekopyhempiä yhteisöjä on vaikea löytää. Tuo kaikki on tarkkaan harkittua ja toteutettua teatteria. Ulkokultaista hurskastelua jossa ei toteudu todellinen lähimmäisenrakkaus vaan tarkkaan laskelmoitu toiminta.

Uskovaiset ovat ihmisistä kaksinaamaisempia ja papit kaikkein pahimpia.

Olen miltei keski-ikäinen pesunkestävä ateisti. Lapsuudenystäväni ja samanikäiseni sukulaismies ovat pappeja. Tavallisia ihmisiä tavallisine iloineen ja suruineen. 

Lapsuudenystäväni kanssa keskustelemme usein uskonnoista ja uskonnottomuudessa hyvässä hengessä. Olen pahoillani, että sinulla on huonoja kokemuksia papeista. 

Viimeksi olen käyny kirkossa 8 vuotta sitten serkkuni häissä. 

Vierailija
75/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sunnuntaina Oulun helluntailla kun olin lomailemas Oulussa, hyvä fiilis jäi. Olin surullinen tullessa, oman elämän  jutut painoi mutta auttoi kun pyysin esirukousta, suosittelen  esirukouspalvelua, ei maksa mitään ja hengellisistä asioista ei tarvii jutella jos ei halua, edes rukousta ei tarvii pyytää/ vastaanottaa jos ei halua, voi vaan jutellakin. Itse oon uskossa mutta olisin aikanaan  toivonut tietää että tämmösissä paikoissa voi vaan jutellakin, vaikeista asioista ja vaikka ihan muuten vaa. Mut en koskaan uskaltanu mennä kirkkoihin kattoo mikä meininki, luulin et siellä joku hyökkää heti kysymää et kuka oot ja mistä tuut ja mitä täällä teet tyylisesti tai tulee joku "uskonnon tuputtaja", mut ei kyllä tullu, ihmiset ystävällisesti jututtaa saattaa ja jos sanoo et oon vaan tutustumas mielenkiinnosta niin saa olla  :) käyn välil myös ev lut kirkon menoissa mut kyl helluntai, vapaakirkko ja oneway on eniten itelle sopivia, meininki vapaamuotosempaa eikä tarvii vain "pönöttää" penkissä eli ihmiset halutessaan juttelee laulujen lomassa yms. Pelkkä "pönötys" ei sovi itelle koska ylivilkkautta yms. One waylla noista mielestäni ehkä kaikkein rennoin ilmapiiri mut riippuu paikkakunnasta :) että tästä näkökulmasta voin suositella kun on kokemusta siitäkin ajasta et millon jännitti mennä seurakuntiin 

Vierailija
76/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikkoa sitten helluntai seurakunnassa. 

Sätkittekö lattialla ja mölisitte sekavia?

Vierailija
77/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harmi kuulla tällänen, et huonoa kokemusta. ootko käynyt muissa seurakunnissa kuin kirkossa? mielestäni muualla ollaan vähän avoimempia juttelemaan tai ilmapiiri jotenkin rennompi

Vierailija
78/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina välillä alttarilla moikkaamassa Jeesusta ja joskus ehtoollisella ennen useimmin.Joulukirkossa käyty milloin missäkin maassa Intiassa tai Espanjassa ja aina YouTube tai kirkon lehtiä tai muuta musiikkia kuunneltu.Tietyt virret lapsuudesta jäänyt muistiin.Joululaulut YouTube Mariah Carey Merry x- mas.Bisnes joulua mutta hyvä meno.Jouluradio.Ortodokseilla on oikeasti omat kirkkonsa ei tarvi tunkeutua luterilaiseen mikä on katolista haaraa.

Vierailija
79/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harmi kuulla tällänen, et huonoa kokemusta. ootko käynyt muissa seurakunnissa kuin kirkossa? mielestäni muualla ollaan vähän avoimempia juttelemaan tai ilmapiiri jotenkin rennompi

Eihän se sinun syysi ole, että kohtaamani lukuisat papit ovat olleet ihmisinä erittäin vastenmielisiä ja tehtäviinsä täysin sopimattomia.

Ja kyllä, myös muut uskonnolliset yhteisöt ovat minulle tuttuja ajalta jolloin etsin itselleni sopivaa yhteisöä. Näiden kammottavien kokemusten ja kammottavien pappien seurauksena en halua kuulla enää koskaan sanaakaan kirkosta, uskonnoista ja papeista enkä myöskään enää koskaan tule olemaan missään tekemisissä noiden kanssa. Ne ovet olen sulkenut. Lopullisesti.

Vierailija
80/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina. Totesin, että kaunis kirkko, otin valokuvan ja poistuin. N. 5 minuutin käynti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä