Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet viimeksi käynyt kirkossa?

Vierailija
31.07.2024 |

Mikä tilaisuus oli kyseessä, menitkö sinne omasta vapaasta tahdostasi ja millainen fiilis jäi?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävän hautajaisissa 3kk sitten. Vapaaehtoisesti tietysti menin, ei kai kukaan ketään kirkkoonkaan voi pakottaa, outo kysymys. 

Fiilis, no itketti ja jälkeenpäin muistotilaisuudessa oli jo hauskaakin. Liian nuorena lähti kaveri. 

Lapset voidaan pakottaa kirkkoon ja kuten tässäkin keskustelussa on tullut ilmi, kirkossa käyminen on joillekin aikuisille töihin kuuluva velvollisuus. Jotkut menee myös kirkkoon enemmän tai vähemmän painostuksen alla, kun siellä on häät tai hautajaiset tai joku läheinen esiintyy vaikka kirkossa pidettävässä pääsiäisnäytelmässä. Vaikka jokainen aikuinen tekee valintansa itse, kyse ei välttämättä ole omasta vapaasta tahdosta jos kieltäytymisestä seuraisi esim. välien katkeaminen.

Vierailija
42/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä ja kävin luvatta ehtoolisellakin, koska en kuulu kirkkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kirkkokonsertissa. 

Vierailija
44/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa, oli ruokailu ja lyhyt hartaus.

Vierailija
45/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime sunnuntaina ehtoollisjumalanpalveluksessa evankelisluterilaisessa kirkossa sekä helluntaikirkon sunnuntaikokouksessa. Vapaaehtoisesti käyn sunnuntaisin, ja hyvä mieli jää joka kerta.

Kuinka pappien ylivertaisuusvinouman värittämän teatterin kuunteleminen ja heidän jaloissaan konttaaminen palvelee Jumalaa? Mikäli haluat palvella Jumalaa palvele lähimmäistäsi.

Vierailija
46/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä Krakovassa eräässä katolisessa kirkossa. Kävin myös synagogassa. Sitä ennen kävin Visbyn tuomiokirkossa.

Vierailija
47/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule enää astumaankaan yhteenkään kirkkoon.

Viisas päätös.

Vierailija
48/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
49/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten. Käyn paljon kirkossa; jumalanpalveluksissa ja konserteissa sekä matkustaessa usein haluan tutustua myös paikkakunnan kirkkoihin.

Vierailija
50/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisyön Ortodoksissessa kirkonmenoissa.

Puolison  iso vanhemmat   olivat Karjalasta tänne evakkoina tulleet.

Jostain syystä heidän suvussaan, niin lapsella kuin  lapsen lapsellila ja lapsenlapisilla, on suurelle osalle osalle osalle, ortodoksinen uskonto peritynyt, kaikkinneen ikoineen ja muineen.

Mieheni ei ole mitenkään uskonnillen, mutta hän peroaatteen henkilönä, haluaa kunnioittaa esi-isiensä uskontoa.  Hän kuuluu ortodolsiseen kirkkoon ja uskoon, vaikka ei uskintoaan aktiivisesti näytö eikä harjoita.

Meillä on kodissamme yksi ainoa ikoni, vierashuoneen pöydällä, mutta ei sitä mitenkään palvota.

Onpahan muistona, puolison isoäidilttä.

Pääsiäinen on ortodokseille koko vuoden Suurin uskonnollinen juhla.

Vierailija
51/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla kävin muutaman kerran laulamassa Kauneimpia Joululauluja. Ihania tilaisuuksia! Viimeiseksi jäi Snygeimmät Joulubiisit - tarkoitus oli vielä käydä, mutta flunssa sotki suunnitelmat. No, tänä vuonna sitten taas!

En enää kuulu kirkkoon, mutta laulamisesta nautin!

Vierailija
52/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni konfirmaatiossa pari viikkoa sitten. 

Vierailija
53/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa  ja kesäkuussa. Poikani on Seurakunnan  kuorossa.

Kirkko on jo rakennuksena  niin rauhoittava. Se vaan on niin läsnäoleva. En tiedä mitään muuta  paikkaa joka olisi yhtä ihana  ja tunnelmallinen. 

Eikä missään muualla SINUA(kin)  oteta vastaan  juuri sellaisena kuin olet.

Kirkossa on rauha .

Vierailija
54/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin serkkuni häissä kirkossa kesäkuussa.

Se tunnelma siellä yllätti minut positiivisesti. Siellä oli niin kaunistakin. Ihastuin musiikkiin ja miten kauniisti pappi puhui.

Mietin jälkeenpäin että olen ollut liian pinnallinen, turhamaisuus on nykyihmisten  normaali. 

Vierailija
55/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime sunnuntaina ehtoollisjumalanpalveluksessa evankelisluterilaisessa kirkossa sekä helluntaikirkon sunnuntaikokouksessa. Vapaaehtoisesti käyn sunnuntaisin, ja hyvä mieli jää joka kerta.

Kuinka pappien ylivertaisuusvinouman värittämän teatterin kuunteleminen ja heidän jaloissaan konttaaminen palvelee Jumalaa? Mikäli haluat palvella Jumalaa palvele lähimmäistäsi.

So what?

Etenkin kaupungeissa on suurin osa läheis- ja diokonia tapahtumista, kokonaan ilman pappeja. Puhumattakaan joistain kirkkoherroista.

Mukana ovat vain diakonit, vanhus- ja nuoriso kirkon sos, työntekijät

Sekä joku seurakunnan alimmalla tasoll oleva pappu, kuten joku pastori.

Tyhmimmät eivät käsitä, eivätkä tiedä, että evl. seurakunnissa on tiukka hierarkia ja vallan jako.

Pastori on alimmalla asteelle, verrattuna, kirkkoherraan. Ja rovastiin.  Aluee  piispa on alueen uskonnollinen kuningatar / kuningas.

Vierailija
56/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ystävä on pappi. Muutaman kerran vuodessa isä ja äiti käyvät  kirkossa.

Minä ja sisarukseni käymme Pääsiäisenä ja Jouluna. 

Nyt läksin kesälomallani vanhempieni mukana kirkkoon, ja se oli  niin kaunis, läsnäoleva  ja rauhoittava tilaisuus. 

Vierailija
57/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jouluna ehtoollis jumalanpalvelus?

Vierailija
58/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa viimeksi rippikoulun aikaan. Myöhemmin armeijan erämaaristillä kuunneltu saarna oli viimeinen uskonnollinen tilaisuus johon osallistuin. Armeijan jälkeen erosin kirkosta. Ei ole oikestaan mitään kristinkirkkoja vastaan, mutten tunne uskontoja omakseni.

m34

Vierailija
59/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä missään muualla SINUA(kin)  oteta vastaan  juuri sellaisena kuin olet.

Kirkossa on rauha .

Buah-hah-haa ! Kirkkoja ja seurakuntia tekopyhempiä yhteisöjä on vaikea löytää. Tuo kaikki on tarkkaan harkittua ja toteutettua teatteria. Ulkokultaista hurskastelua jossa ei toteudu todellinen lähimmäisenrakkaus vaan tarkkaan laskelmoitu toiminta.

Uskovaiset ovat ihmisistä kaksinaamaisempia ja papit kaikkein pahimpia.

Vierailija
60/82 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät Jeesuksen opetuslapset tai Jeesus itsekään kuuluneet kirkkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan