Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amerikassa pestään munat, mutta Suomessa ei

Vierailija
31.07.2024 |

Siksi amerikkalaiset munat täytyy pitää jääkaapissa, mutta Kotimaisia ei tarvitse.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uloste ei ole lähtökohtaisesti kovin vaarallista, kunhan osaa pestä kädet. Kananmunan sisältö tulee kypsentää kun se on avattu, jolloin pinnalta mahdollisesti joukkoon päätynyt uloste on steriloitunut.

Ei esim tartarpihvin päälle laitettavaa keltuaista kypsennetä. Tai majoneesiin laitettuja keltuaisia.

Jokainen syö kyseisiä ruokia omalla vastuulla. Kumpikaan ei ole hygieniasuositusten mukainen ruoka.

Höpöhöpö

Vierailija
22/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa töissä, ihmettelin kun kanankakki alkoi haista, avasin laatikon ja munat oli likaisia, ulkomaan elävät pakkaa ne täällä munakaupungissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheni pesee ne kaksi kertaa viikossa, katson vierestä jotta pesee hyvin.

Vierailija
24/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt tavaksi pestä kuorineen ennen käyttöä, eli otan paketista sen mitä menee vaikka leipomiseen, pesen ne, sitten liinan päälle kuivahtamaan ja käytän. En tiedä mistä tapani on tullut, mutta jo mummoni teki näin. 

Moni onkin tapaani ihmetellyt, mutta se on jo niin juurtunut, että pesen automaattisesti.

Vierailija
25/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jäänyt tavaksi pestä kuorineen ennen käyttöä, eli otan paketista sen mitä menee vaikka leipomiseen, pesen ne, sitten liinan päälle kuivahtamaan ja käytän. En tiedä mistä tapani on tullut, mutta jo mummoni teki näin. 

Moni onkin tapaani ihmetellyt, mutta se on jo niin juurtunut, että pesen automaattisesti.

Turhaa työtä. Kananmuna avataan napauttamalla se rikki esin pöytätasoon tms, ei ikinä veitsellä. Veitsi vie mukanaan mahdollisen pintalian munan sisälle. Oikeaoppisesti avattuna ei pöpöt tai kivet ja männynkävyt pääse munan sisälle.

Vierailija
26/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa työtä. Kananmuna avataan napauttamalla se rikki esin pöytätasoon tms, ei ikinä veitsellä. Veitsi vie mukanaan mahdollisen pintalian munan sisälle. Oikeaoppisesti avattuna ei pöpöt tai kivet ja männynkävyt pääse munan sisälle.

Niin varmaan onkin, kulhon reunaan yleensä rikon, enkä ole mitenkään ajatellut sen kummemmin. Koulussa tätä ei koskaan ihmetelty (90-luku), mutta nykyään jos joku näkee minun leipovan tms. kommentoidaan tuota pesemistä aina.

Juuri juttelin äidin kanssa tästä (kysyin että vieläkä hän pesee - kyllä) ja arveli, että olisiko peruja ajalta jolloin munat oli avokennoissa ja niissä usein pölyä päällä. Itse en sellaista muistakaan.

Täytyy melkein keskittyä olemaan pesemättä, turhaa vettäkin menee :D

Vierailija
27/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Amerikassa ammattimaisia munanpesijöitä?

Vierailija
28/28 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Amerikassa ammattimaisia munanpesijöitä?

Taitaa olla pitkälle automatisoitua hommaa. Kanalat on valtavia siellä.