Amerikassa pestään munat, mutta Suomessa ei
Siksi amerikkalaiset munat täytyy pitää jääkaapissa, mutta Kotimaisia ei tarvitse.
Kommentit (28)
Olin kaupassa töissä, ihmettelin kun kanankakki alkoi haista, avasin laatikon ja munat oli likaisia, ulkomaan elävät pakkaa ne täällä munakaupungissa
Kyllä mieheni pesee ne kaksi kertaa viikossa, katson vierestä jotta pesee hyvin.
Mulla on jäänyt tavaksi pestä kuorineen ennen käyttöä, eli otan paketista sen mitä menee vaikka leipomiseen, pesen ne, sitten liinan päälle kuivahtamaan ja käytän. En tiedä mistä tapani on tullut, mutta jo mummoni teki näin.
Moni onkin tapaani ihmetellyt, mutta se on jo niin juurtunut, että pesen automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jäänyt tavaksi pestä kuorineen ennen käyttöä, eli otan paketista sen mitä menee vaikka leipomiseen, pesen ne, sitten liinan päälle kuivahtamaan ja käytän. En tiedä mistä tapani on tullut, mutta jo mummoni teki näin.
Moni onkin tapaani ihmetellyt, mutta se on jo niin juurtunut, että pesen automaattisesti.
Turhaa työtä. Kananmuna avataan napauttamalla se rikki esin pöytätasoon tms, ei ikinä veitsellä. Veitsi vie mukanaan mahdollisen pintalian munan sisälle. Oikeaoppisesti avattuna ei pöpöt tai kivet ja männynkävyt pääse munan sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa työtä. Kananmuna avataan napauttamalla se rikki esin pöytätasoon tms, ei ikinä veitsellä. Veitsi vie mukanaan mahdollisen pintalian munan sisälle. Oikeaoppisesti avattuna ei pöpöt tai kivet ja männynkävyt pääse munan sisälle.
Niin varmaan onkin, kulhon reunaan yleensä rikon, enkä ole mitenkään ajatellut sen kummemmin. Koulussa tätä ei koskaan ihmetelty (90-luku), mutta nykyään jos joku näkee minun leipovan tms. kommentoidaan tuota pesemistä aina.
Juuri juttelin äidin kanssa tästä (kysyin että vieläkä hän pesee - kyllä) ja arveli, että olisiko peruja ajalta jolloin munat oli avokennoissa ja niissä usein pölyä päällä. Itse en sellaista muistakaan.
Täytyy melkein keskittyä olemaan pesemättä, turhaa vettäkin menee :D
Onko Amerikassa ammattimaisia munanpesijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Onko Amerikassa ammattimaisia munanpesijöitä?
Taitaa olla pitkälle automatisoitua hommaa. Kanalat on valtavia siellä.
Höpöhöpö