Häiritseekö ketään muita, kun ruokiin laitetaan nykyään majoneesia niin paljon?
Minulta poistettiin sappi ja pitäisi syödä vähärasvaisia, ettei tule rasvaripulia. No, tuntuu että kaikkeen on nykyään tungettu majoneesia ja paljon. Tilaat pizzan, pastaa, hampurilaisen, sushia, kalaruokaa, perunoita, salaattia tai jopa riisiä, niin aina on se majoneesi. Olen jo oppinut sanomaan ilman majoneesia, kiitos. Häiritsee vaan kun ei sitä ennen jokapaikkaan laitettu.
Kommentit (32)
Tähänkin on helppo ratkaisu, lopetat tilaamisen.
Hampurilaisessa on majoneesia. Sushissa muutamassa hassussa. Noiden muiden kanssa sitä saa erikseen etsiä.
Ravintolassa on helppo kysyä ja myös pyytää annos ilman majoneesia.
Enpä ole missään moiseen ongelmaan törmännyt! En edes muista milloin tilaamassani tai ostamassani ruoassa olisi ollut majoneesia. Tosin en harrastakaan mitään mäkkiruokailuja...
Olen aina ollut nirso ja inhoan majoneesia niin, että pienikin määrä riittää pilaamaan koko ruuan. Mutta ei se mitään, koska ruoka on terveellisempää ilman majoa.
Mun ruokavalio ei koostu mistään pikaruoasta.
Useissa ravintoloissa ainakin vegaaniruoka tungetaan monesti ihan täyteen majoneesia. Moni hyvä annos on pilattu sillä, että se uitetaan majoneesissa.
En ole majoneesia huomannut, mutta kanaa ja halloumia tuntuu olevan kaikessa. En tykkää.
No en ole kyllä huomannut. Yleensä majoneesi tulee erikseen kupissa. Pitsassa en ole ikinä nähnyt majoneesia. Käydään varmaan eri paikoissa syömässä. Kotiin en tilaa koskaan ruokaa, joten niistä en tiedä.
Kuuluuko majoneesi sushiin? No ei!
Majoneesissa on 80 prosenttia rasvaa. On sama kuin pistelisi vastaavan määrän voita lusikalla naamaansa. Toki siinä on öljyä, eli ei siinä mielessä niin epäterveellistä kuin voi.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut nirso ja inhoan majoneesia niin, että pienikin määrä riittää pilaamaan koko ruuan. Mutta ei se mitään, koska ruoka on terveellisempää ilman majoa.
Majoneesi on itse asiassa terveellistä, pehmeää rasvaa. Sitä ihmisten pitäisi syödä enemmänkin, ja paljon vähemmän kovaa rasvaa.
Vähärasvainen pizza... No joo, perinteinen Margherita, ja siihen jää. Vähärasvaisesta hampurilaisesta en ole kuullut.
Mitä jos vaan söisit oikeata ruokaa etkä tuollaista pas-kaa.
No ei häiritse kun minulle EI tule mihinkään ruokaan majoneesia.
Oon usein pyytänyt laittaan hampurilaisen ilman majoneesia. Kerran myyjä sanoi, ettei heillä ole majoneesia, niin pyysin sitten ilman sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Majoneesi on itse asiassa terveellistä, pehmeää rasvaa. Sitä ihmisten pitäisi syödä enemmänkin, ja paljon vähemmän kovaa rasvaa.
Vtun terveysintoilijat. Sama mitä syö kun myös kuluttaa.
Ei ehkä majoneesia, mutta öljyä on kaikessa. Jotain teollisuusöljyä siis, ei mitään keholle oikeasti hyväksi olevaa. Huomasin sen työpaikan ruokalassa, kun tuli "limainen yskä" jokaisen ruuan jälkeen. Siirryin keittolounaisiin, loppui. En keksi muuta syytä, kuin paskaöljyn, mitä en käytä kotona koskaan
Vierailija kirjoitti:
Useissa ravintoloissa ainakin vegaaniruoka tungetaan monesti ihan täyteen majoneesia. Moni hyvä annos on pilattu sillä, että se uitetaan majoneesissa.
Tämä on muuten ihan totta.
Juuri pari viikkoa sitten olin ravintolassa jossa otin vegaaniannoksen. Annokseen kuului hyvin maustettu ja grillattu munakoiso, tomaattipestoa, riisiä ja tuoresalaattia. Kaikki mausteet oli kohdillaan ja annos loistava, mutta sitten koko komeus oli kuorrutettu jäätävällä määrällä majoneesia. Eikä ollut tosiaankaan ensimmäinen kerta kun näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Majoneesissa on 80 prosenttia rasvaa. On sama kuin pistelisi vastaavan määrän voita lusikalla naamaansa. Toki siinä on öljyä, eli ei siinä mielessä niin epäterveellistä kuin voi.
Pistelisin kyllä meluummin lusikalla voita kuin (kylmäpuristamatonta) rypsiöljyä any day. Ei kiinnosta syöpä
No enpä ole huomannut. Tosin teen lähes kaikki syömäni ruuat itse, joten ihan itse päätän, laitanko ketsuppia, majoneesia, sinappia, soijakastiketta vai peräti sormisuolaa.