Muutto Ouluun -hyvä asuinalue??
Hei,
Muutamme kevään aikana Ouluun enkä tunne kaupunkia kovin hyvin. Suosittele lapsiystävällistä asuinaluetta! Meillä on sekä kouluikäinen että päiväkoti-ikäinen lapsi.
Kommentit (36)
Ainakin talot Toppilassa näyttävät olevan kohtuuhintaisia?
Olen hiukan lukenutkin netistä Oulusta jne. Rajakylää olen ymmärtänyt, että kannattaa välttää. Entä Pateniemi, onko lapsiystävällistä aluetta? Vaikuttaako Rajakylän läheisyys negatiivisesti? Kouluista mielipiteitä mielellään kanssa. Mikä todellakin olisi hyvä alue jolla hyvä koulu??
että Oulun etelä puolella kannattaa asua. Kastelli, Knuutilankangas, MAikkula, Mäntylä, Lintula, Hiironen jne Pohjoispuolta välttelisin (paitsi uusi Pyykösjärven puoli) etenkin Toppila, Rajakylä, Kaijonharju (Kaijonranta ok) ja en kyllä lähtis edes niin kauas ku Kuivasjärvi
pitkät matkat ja huonot palvelut.
Itse suosittelen Oulunlahtea, Kaakkuria (nimenomaan ns. vanhaa omakotitaloaluetta eikä sitä Citymarketin ympätistön kerrostaloja)
Kiviniemeä. Lyhyt matka kaupunkiin ja kauppohin. Lähettlä hyvät koulut. Ei köyhille ;-)
samaa mieltä kuin muut. Vältä kaikkia Oulun pohjoispuolen alueita !
Eteläpuoli OK
tuo pohjois-etelä -vastakkainasettelu. Hyviä alueita löytyy molemmilta puolin jokea, samoin ns. ongelmalähiöitä.
Rajakylällä on vähän ikävä maine, mutta ongelmat rajoittuvat pääasiassa ostarin läheisyyteen. Sama pätee Kaijonharjuun. Kaukovainiostakin olen kuullut samaa.
Eteläpuolella uusi ja hieno Kaakkuri on muuttumassa varsinaiseksi slummiksi (siis sielläkin kerrostaloalueet). Vastaava on tapahtunut jo Toppilan " uusilla" kerrostaloilla.
Uusilla alueilla (Metsokangas, Talvikangas, Heikkilänkangas, Ritaharju, Kuivasranta) talot ovat kivoja, uusia ja alueilla asuu paljon lapsiperheitä. Monilla vanhoilla rivari- ja omakotialueilla asunnot ovat halvempia, mutta lapsiperheen näkökulmasta ehkä pienoinen ongelma on se, että alueella asuu pääsääntöisesti vanhempaa väestöä eikä lapsille tahdo oikein löytyä leikkikavereita.
Pohjoispuolella EI OLE MINKÄÄNLAISIA palveluja. Rakennetaan uusia alueita ilman kouluja, kauppoja, hoitopaikkoja. Lähinnä koulujen puuten on huutavaa pohjoispuolella. Lapset joutuvat kulkemaan pitkien matkojen takaa kouluihin kun uusille alueille ei suunnitella kouluja kuin vasta vuosien päähän (kun alueen lapset ovat jo isoja).
Eteläpuolella nämä asiat ovat huomattavasti paremmin.
Ja Kaakkuri on ihan kiva alue (ns. vanha Kaakkuri, josta 3 km ja välissä metsää ja iso tie kerrotaloalueelle joka on ongelma)
Kiviniemikin on kiva alue
entäpä kun se koulu just on siellä " huonolla" Kaukovainion puolella?
ei ole enää niin paha kuin se joskus ennen oli. uusi Kaakkuri on tosissaan kamala.
Itse suosittelisin Kastelli, Värttö, Intiö
systeemi on valitettavasti aivan totta eikä mitenkään hirveää panettelua.
Taitaa olla taas liioittelun ja kuulopuheiden varassa nämä jutut.
suosittelen kaakkurin vanhaa aluetta, uusi on järkky paikka
varsinkin Länsi-Patela on idyllinen alue. Ihana vanha Kuivasojan koulu, kaupat, apteekki, R-kioski, kampaamo, meri lähellä. Vähän asuntoja myynnissä ja pajon kalliimpia kuin esim. Kuivasjärvellä. Ja kaupunkiin vain 10 km. (Joku laittoi 20 - siinä saa mennä jo Haukiputaalle)
Kuivasjärvi, rajakylä(ei ostoskeskuksen vierestä), patela, herukka
rauhallisia alueita ja jos on suto niin hyvin pääsee liikkumaan. Kaikissa noissa paikoissa on kuitenkin lähikauppoja.
terv. Oulussa ympäriinsä asunut
Ehdottomasti! Kastelli myös hyvä, kuten Ranta-Kastellikin. Ei missään nimessä Toppila!