Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityisetsivä ei enää itse kykene parisuhteisiin: "Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton."

Vierailija
31.07.2024 |

Media-alan yrittäjä Henry Aflecht toimi aikanaan yli kymmenen vuoden ajan yksityisetsivänä henkilöseurantatehtävissä.

Karkean arvion mukaan lähes 85 prosenttia toimeksiannoista liittyi parisuhteiden uskottomuuteen, loput olivat vakuutusyhtiöiden ja muiden yritysten keikkoja, Aflecht mainitsee. Parisuhteiden etsivätoimintaa saatetaan toisinaan kritisoida, mutta etsivänä näki läheltä, kuinka suuri merkitys asioiden selviämisellä on.

Ihmiset ovat voineet menettää vuosien yöunet, koska epätietoisuus oman parisuhteen tilasta on niin suurta.

Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.

Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä.

Aflecht sanoo uskottomuuskeikkojen toteuttaneen yleensä muutamaa tyypillistä kaavaa.

Kun tietty kaava lähtee pyörimään, sen jälkeen yleensä arvasi myös seuraavat käänteet.

Samoina toistuvat merkit viittaavat kaavan käynnistymiseen. Yhtäkkiä työssä alkaa olla entistä enemmän iltamenoja ja työmatkoja. Tai innostutaan käymään kuntosalilla, mikä tarjoaa mahdollisuuden olla poissa pari tuntia mikä tahansa päivä.

Yleensä tiesimme, että nyt on juttu käsissä, kun tuli ensimmäinen pienikin poikkeama siihen, mitä on kotona kerrottu tekemisistä.

Tyypillisiin tapauksiin kuului usein, että vähän matkan päässä auto tuli noutamaan kotoa lähteneen.

Se antoi aika varman merkin siitä, ettei nyt oltukaan menossa sinne, minne oli kotona kerrottu, kun hakija ei voinut tulla kotiin asti.

Tieto petetyksi tulemisesta on rankkaa kuultavaa.

Naisten reaktio oli yleensä aina itkunsekainen romahdus. Joskus jopa niin paha romahdus, että jouduttiin soittamaan paikalle läheisiä auttamaan.

Petettyjen miesten kohdalla tilanne saattoi olla uhkaava. Aflecht ei yleensä halunnut antaa loppuraporttia puhelimessa, jotta pystyi näkemään tilanteen vakavuuden.

Miesten reaktiot olivat usein aggressiivisia. Joskus pysyttiin päällisin puolin tyynenä, mutta katseesta tuli aivan tyhjä, ja sekin voi olla vaarallinen merkki.

Yksityisetsivänä toimiminen on vaatinut veronsa Aflechtin omissa parisuhteissa.

Se on vaikuttanut ihan äärimmäisen paljon. Ja on varmasti osasyy siihen, etten ole ollut parisuhteessa 15 vuoteen.

Aflecht sanoo työn vieneen sinisilmäisyyden.

Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton. Kotona voi näyttää kaikki hyvältä, mutta kuitenkin käydään jyystämässä muualla.

Valehtelua Aflecht ei siedä lainkaan.

Jos jää kiinni pienestäkin valheesta, minun on hyvin vaikea luottaa ollenkaan. Puntaroin herkästi kaikkea, mitä minulle kerrotaan, ja teen sen ihan eri korvalla kuin tekisin ilman etsivän työn tuomaa kokemusta.

Aflecht sanoo lopettaneensa tapailun usein hyvin pienestäkin syystä heti, jos on huomannut vähäistäkin epäluotettavuutta.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010593760.html

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harha, että miehet pettävät enemmän, voi syntyä etsiväle siitä, että vain naiset palkkaavat etsivän- miehet selvittävät itse.

Tuollahan sanottiin, että miehet käyttää enemmän noita etsiväpalveluja, koska itse pettävät enemmän ja näin ollen luulevat myös herkemmin, että nainen pettää. Ihminen luulee, että muut tekee samaa, kuin mitä itse tekee. Kuitenkin naiset pettääkin vähemmän ja miehet enemmän, vaikka miehet käyttää myös etsivää useammin . Toki se nainen onkin sitten usein syytön, mutta pettävä mies luulee, että nainenkin pettää. 

Mistä tämä Henry on tiennyt, että hänet palkannut mies on itse pettänyt? Aivan. Ei tietenkään mistään. Hän puhui yleisellä tasolla miesten pettävän enemmän (oman mutunsa perusteella) eikä väittänyt, että juuri nämä asiakkaat itse olisivat pettäneet. 

Vierailija
82/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henryäkin on kyllä siis petetty, kertoi yhdessä kirjassaan. Sai naisen puhelimen auki, otti kuvakaappaukset todisteista ja lähetti ne heidän yhteiseen wappikeskusteluunsa. :D 

Oho, aika paljon munaa kyllä tehä tolleen. Mites tarina jatkui? Kerro! Mitä nainen sanoi?

Tapahtui illanvietossa ja Henry teki tuon puhelinjutun sillä välin kun nainen oli hetken poissa. Kun nainen tuli takaisin, istui sohvalle ja otti puhelimensa, ilme oli kuulemma hetken päästä näkemisen arvoinen :D Nainen meni ihan paniikkiin ja muistaakseni pyyteli vuolaasti anteeksi, mutta siinähän se juttu sitten oli. 

Hyvä, että sai petturin käräytettyä, mutta miksi tehdä tuollainen temppu julkisesti nöyryytysmielessä? Vaikuttaa lapselliselta tyypiltä. Eikö

Tekstiviestein teki, ei julkisesti nolaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa? 

Hormonit. Naisilla on paljon vähemmän testosteronia, naiset eivät tosiaan tarvitse seksiä mihinkään. Ja jos tekee mieli, orgasmi tulee helpommin muilla keinoilla kuin miehen kanssa. 

Jotkut naiset toki pettävät, mutta syy siihen ei ole tarve seksiin, vaan ihailu ja kokemus romanssista, ihastumisesta jne. Fiksu ymmärtää, että nämä tunteet eivät kestä, eikä lähde niitä jahtaamaan, mutta jotkut naiset lähtevät sellaiseen mukaan. 

"Fiksu ymmärtää että nämä tunteet eivät kestä", miksi kukaan ikinä alkaisi parisuhteeseen, jos tunteet eivät kestä? Vai onko tämä nyt taas sitä ajattelua, että ensimmäinen parisuhde on se joka pitää kärsiä elämän loppuun saakka, tuntuu miltä tuntuu? 

Vierailija
84/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harha, että miehet pettävät enemmän, voi syntyä etsiväle siitä, että vain naiset palkkaavat etsivän- miehet selvittävät itse.

Tuollahan sanottiin, että miehet käyttää enemmän noita etsiväpalveluja, koska itse pettävät enemmän ja näin ollen luulevat myös herkemmin, että nainen pettää. Ihminen luulee, että muut tekee samaa, kuin mitä itse tekee. Kuitenkin naiset pettääkin vähemmän ja miehet enemmän, vaikka miehet käyttää myös etsivää useammin . Toki se nainen onkin sitten usein syytön, mutta pettävä mies luulee, että nainenkin pettää. 

Mistä tämä Henry on tiennyt, että hänet palkannut mies on itse pettänyt? Aivan. Ei tietenkään mistään. Hän puhui yleisellä tasolla miesten pettävän enemmän (oman mutunsa perusteella) eikä väittänyt, että juuri nämä a

Hänhän tuossa kertoo kysyneensä.

Vierailija
85/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tan tan taa

"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.

Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä."

Oma kokemus on, että vain pettäjät on olleet kohtuuttoman mustasukkaisia ja epäilleet turhia. Pettivät itse. Jos mies epäilee naisia pettämisestä, mun silmissä sellainen mies on potentiaalinen pettäjä. 

Näin on, myös itselläni on kokemusta tällaisesta miehestä. Mies itse kertoi tarinoita siitä kuinka häntä on ennen petetty ja kuinka hän ei pysty luottamaan ja alkoihan se minunkin syyttely jo parin kuukauden seurustelun jälkeen, ensin muka "leikisti" vihjailua ja sitten suoraa syytöstä. Kappas vaan, mie sitse oli se joka sitten petti ja suhde oli samantien ohi, minä en jää kuuntelemaan tuollaista. 

Siksi särähti myös etsivän väitteet että pienikin valehtelu johtaa epäluottamukseen ja eroon, koska juuri noita sanoja minuunkin käytettiin, VAIKKA en antanut epäilyyn mitään aihetta.

No, en minäkään miehen sanoihin luottanut, kyllä se taisi olla itse mies joka oli koko ajan se pettäjä.

Vierailija
86/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan vähän ihmettelen miksi jotkut ihmiset ei vaan voi olla avoimessa suhteessa. Mitä järkeä on pitää suhde suljettuna siinä vaiheessa kun kumpikin pettää. Yksiavioisuus ei ole kaikille sopiva tapa elää ja kannattaisi varsinkin niiden myöntää itselleen joilla tilanne on se. Ja yksityisetsiväkin voisi katsoa asiaa siltä kannalta, että ehkä itselle sopisi toisenlainen suhde, ettei tarvitsisi noin kyynistyneenä loppuelämää viettää.

Vierailija
87/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hämmästelen näitä juttuja, sillä itselleni seksi on niin iso ja henkilökohtainen asia, että kykenen siihen vasta vakiintuneessa parisuhteessa, jossa on jo kunnon tunteet syttyneet puolin ja toisin.

En ikinä ole kyennyt yhden illan juttuihin enkä siis ikinä ole kyennyt pettämäänkään.

Minulle seksi ei ole iso asia ja olen helposti "kyennyt" yhden illan juttuihin, kivojahan ne on. Sen sijaan rehellisyys on valtava asia, enkä ikinä voisi pettää, ajatuskin oksettaa. 

Seksiviettiin vetoamiset on hevonkukkua. Seksiä voi harrastaa yksinkin, ei, ei todellakaan ole sama asia kuin kumppanin kanssa mutta tyhjää parempi ja poistaa kutkan. Pettämisessä kyse on arvostuksen puutteesta ja kyvyttömyydestä tuntea empatiaa omaa kumppaniaan kohtaan. 

Vierailija
88/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tan tan taa

"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.

Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä."

Oma kokemus on, että vain pettäjät on olleet kohtuuttoman mustasukkaisia ja epäilleet turhia. Pettivät itse. Jos mies epäilee naisia pettämisestä, mun silmissä sellainen mies on potentiaalinen pettäjä. 

Omakin kokemukseni on, että juuri pettäjät ovat kaikkein eniten puhumassa siitä miten ei hyväksy pettämistä millään tasolla eikä sitä, että häntä epäillään.

Ainoa kiinni jäänyt naiseni oli juuri tällainen. Samoin deittailukumppaneissa juuri tällaiset naiset ovat niitä jotka jatkavat palstoilla muiden etsimistä, vaikka jo tapailisimme.

Toisaalta taas, itselläni on nollatoleranssi sille, että minua epäillään, kun en koskaan ole pettänyt tai ollut pettämässä. Minuun naiset olisivat voineet aina luottaa 100%.

En siis hyväksy pettämistä enkä sitä, että minua epäillään. Kuitenkin olen 100% luotettava, joten kumoan oman väitteeni tässä samalla.

Vierailija
89/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa? 

Se, että naisilla on "satakertaisesti enemmän halukkaita" on seurausta juuri siitä, millaisia miehet ovat.

Vierailija
90/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytin kerran yhden tyypin koska se valehteli vaimolleen päin naamaa muitten edessä.. Olin nähnyt sen miehen pussailemassa toista naista ja mies kertoi olleensa töissä. Kerroin sen vaimolle suoraan kaikkien kuullen että olin nähnyt sen suutelevan toista naista yhden baarin edessä. Siiitähän kauhea riita syntyi ja se mies kävi päälleni mutta pistin sen kanveesiin.

Vierailija
91/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käräytin kerran yhden tyypin koska se valehteli vaimolleen päin naamaa muitten edessä.. Olin nähnyt sen miehen pussailemassa toista naista ja mies kertoi olleensa töissä. Kerroin sen vaimolle suoraan kaikkien kuullen että olin nähnyt sen suutelevan toista naista yhden baarin edessä. Siiitähän kauhea riita syntyi ja se mies kävi päälleni mutta pistin sen kanveesiin.

:D Oot varmaan mies, kun pystyit miehen pistämään kanveesiin.

Vierailija
92/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mietin että itse petettynä vaimona en ehkä olisi halunnut että asia paljastuu kaikkien kuullen. Eihän se pettäminen minun häpeäni ollut vaan miehen mutta se on iso shokki ja herättää monenlaisia tunteita ja itse olen sellainen että suuret asiat pitää saada ainakin aluksi käsitellä yksin, "turvassa" muilta.

Vierailija
93/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uupuup

Vierailija
94/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deitti-ilmoitukseen kun laittaa, että etsii puolisoa, joka ei petä niin saa satavarmasti kaikista kovimmilta pettäjiltä vain vastauksia.

Vierailija
95/157 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina hämmästelen näitä juttuja, sillä itselleni seksi on niin iso ja henkilökohtainen asia, että kykenen siihen vasta vakiintuneessa parisuhteessa, jossa on jo kunnon tunteet syttyneet puolin ja toisin.

En ikinä ole kyennyt yhden illan juttuihin enkä siis ikinä ole kyennyt pettämäänkään.

Minulle seksi ei ole iso asia ja olen helposti "kyennyt" yhden illan juttuihin, kivojahan ne on. Sen sijaan rehellisyys on valtava asia, enkä ikinä voisi pettää, ajatuskin oksettaa. 

Seksiviettiin vetoamiset on hevonkukkua. Seksiä voi harrastaa yksinkin, ei, ei todellakaan ole sama asia kuin kumppanin kanssa mutta tyhjää parempi ja poistaa kutkan. Pettämisessä kyse on arvostuksen puutteesta ja kyvyttömyydestä tuntea empatiaa omaa kumppaniaan kohtaan. 

Seksiä ei voi harrastaa yksin. Jos voisi, niin minäkin olisin menettänyt poikuuteni jo 6-vuotiaana.

Vierailija
96/157 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
97/157 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä on nähnyt millaista chadien elämä on. Ikääntyneenä baldcelinä ei varmaan enää houkuta yrittää olla itsevarma (bro).

Vierailija
98/157 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeli tusinaukko on jaaritellut kaikki omatkin asiansa julkisuuteen: nuorisokriminaalitausta, perillisesinevauvaprojekti...

Vierailija
99/157 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun herra yksityisetsivän äitimuori olisi niin toivonut jälkikasvua (lastenlapsilla suoritettuun kilpalaulantaan), nyyhyhyy.

Vierailija
100/157 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisetsivälle tuli kiire kun odotteli kameran kanssa lastaan hakevaa isää päiväkodin edessä. otin kuvan ja soitin poliisit paikalle. Laåsia kuvaava ped****