Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityisetsivä ei enää itse kykene parisuhteisiin: "Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton."

Vierailija
31.07.2024 |

Media-alan yrittäjä Henry Aflecht toimi aikanaan yli kymmenen vuoden ajan yksityisetsivänä henkilöseurantatehtävissä.

Karkean arvion mukaan lähes 85 prosenttia toimeksiannoista liittyi parisuhteiden uskottomuuteen, loput olivat vakuutusyhtiöiden ja muiden yritysten keikkoja, Aflecht mainitsee. Parisuhteiden etsivätoimintaa saatetaan toisinaan kritisoida, mutta etsivänä näki läheltä, kuinka suuri merkitys asioiden selviämisellä on.

Ihmiset ovat voineet menettää vuosien yöunet, koska epätietoisuus oman parisuhteen tilasta on niin suurta.

Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.

Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä.

Aflecht sanoo uskottomuuskeikkojen toteuttaneen yleensä muutamaa tyypillistä kaavaa.

Kun tietty kaava lähtee pyörimään, sen jälkeen yleensä arvasi myös seuraavat käänteet.

Samoina toistuvat merkit viittaavat kaavan käynnistymiseen. Yhtäkkiä työssä alkaa olla entistä enemmän iltamenoja ja työmatkoja. Tai innostutaan käymään kuntosalilla, mikä tarjoaa mahdollisuuden olla poissa pari tuntia mikä tahansa päivä.

Yleensä tiesimme, että nyt on juttu käsissä, kun tuli ensimmäinen pienikin poikkeama siihen, mitä on kotona kerrottu tekemisistä.

Tyypillisiin tapauksiin kuului usein, että vähän matkan päässä auto tuli noutamaan kotoa lähteneen.

Se antoi aika varman merkin siitä, ettei nyt oltukaan menossa sinne, minne oli kotona kerrottu, kun hakija ei voinut tulla kotiin asti.

Tieto petetyksi tulemisesta on rankkaa kuultavaa.

Naisten reaktio oli yleensä aina itkunsekainen romahdus. Joskus jopa niin paha romahdus, että jouduttiin soittamaan paikalle läheisiä auttamaan.

Petettyjen miesten kohdalla tilanne saattoi olla uhkaava. Aflecht ei yleensä halunnut antaa loppuraporttia puhelimessa, jotta pystyi näkemään tilanteen vakavuuden.

Miesten reaktiot olivat usein aggressiivisia. Joskus pysyttiin päällisin puolin tyynenä, mutta katseesta tuli aivan tyhjä, ja sekin voi olla vaarallinen merkki.

Yksityisetsivänä toimiminen on vaatinut veronsa Aflechtin omissa parisuhteissa.

Se on vaikuttanut ihan äärimmäisen paljon. Ja on varmasti osasyy siihen, etten ole ollut parisuhteessa 15 vuoteen.

Aflecht sanoo työn vieneen sinisilmäisyyden.

Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton. Kotona voi näyttää kaikki hyvältä, mutta kuitenkin käydään jyystämässä muualla.

Valehtelua Aflecht ei siedä lainkaan.

Jos jää kiinni pienestäkin valheesta, minun on hyvin vaikea luottaa ollenkaan. Puntaroin herkästi kaikkea, mitä minulle kerrotaan, ja teen sen ihan eri korvalla kuin tekisin ilman etsivän työn tuomaa kokemusta.

Aflecht sanoo lopettaneensa tapailun usein hyvin pienestäkin syystä heti, jos on huomannut vähäistäkin epäluotettavuutta.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010593760.html

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjällä ei ole leimaa otsassa. Minuakin on aika moni varattu nainen vikitellyt ja vielä useampi käyttäytynyt tavalla, että yrittämällä olisin takuulla saanut. Se tekee väkisin hieman epäluuloiseksi ja kun lisäksi osa on ollut sellaisia, ettei varmasti kukaan heistä uskoisi. Hormonien vaikutus ihmiseen on niin voimakas, että suuri osa sopivassa tilanteessa kiihottavan partnerin kanssa päätyy pettämään. Uskollisuuden pointtina lienee tunnistaa ne tilanteet jo etukäteen ja välttää niihin päätymistä. Silti pitkissä suhteissa hyvin usein tunteita pääsee ulkopuolista kohtaan syntymään.

Miehen ja naisen on heteroina hyvin vaikea olla kovin läheisiä, mikäli kummatkin on millään tasolla viehätysvoimaa omaavia. Kokemus omalta suppealta kulmalta katsoen, mutta melko usein liian läheinen tuttavallisuus on monesti johtanut seksuaalisen jännityksen syntymiseen ja joskus ne varmasti uskolliset naiset ovat alkaneet kosketella, hakeutumaan seuraan ja pitkiin katsekontakteihin, joskus ehdottamaan suoraan. Biologiaa on vaikea vastustaa.

Omien kokemuksien pohjalta, ja tietäen miesten olevan kenties jopa helpommin pettäviä, suhtauden melko kyynisesti ihmisiin ja heidän uskollisuuteensa. Jotkut sitä ovat, mutta päällepäin se ei näy.

Vierailija
62/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.

Ehkä ei kannata otaa faktana yhden ihmisen mutu-tasoista "kokemusta"

Tämä ei ole yhden miehen näkemys, vaan nimenomaan useiden asiantuntijoiden toteama piirre pettämisestä. Alat epäillä toista siitä mitä teet itse. Myös ihan perus psykologiaa. 

"Naiset pettävät nyt kuin miehet

Seksologi Tarja Santalahti on huomannut, että naiset tuntevat yhä voimakkaammin oikeutensa haluta ja saada tyydyttävää seksiä. Jos sitä ei ole tarjolla kotona, kynnys hakeutua muualle on laskenut."

https://www.hs.fi/elama/art-2000002717991.html

Tässä kaksi omissa kuplissaan elävää, joiden molempien käsitys koko todellisuudesta on kuplansa vuoksi täysin vääristynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi se pettävätkö "henkiset ihmiset" toisiaan tai kuinka paljon. Vai ei juurikaan? Entä jos joku kanavoi toisen pettämiset unessa tai meditaatiossa? Tuossa ehkä käydään läpi taviksia ja nuorempiakin? Osa juo alkoholia ja on uraputkessa? Ymmärrän hyvin ettei kaikki luota muihin, on vaikea minunkaan luottaa. Ja kenestä kiinnostuisi niin paljon, pitäisi olla aika ihmeellinen henkilö. Riitasuhde ei ainakaan toimisi tai jos tulee väärinymmärryksiä koko ajan.

Ja sitten tämä! :)

"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän."

Kenen kanssa nämä miehet oikein pettää,kun käsittääkseni parisuhteissa olevat pettää eniten. Aina syytetään "sinkkunaisia", mutta parisuhteessa olevat naiset pettävät enemmän.

Prostituoitujen, ja varmaan loppu jakautuu tasaisesti sinkkujen kärkkyjien ja suhteissa olevien pettäjien välille. Ainakin omien empiiristen havaintojeni perusteella

Vierailija
64/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tosiaan unohtaa prostituoituja, uskon että heidän kanssaan pettää suuri osa. 

Vierailija
65/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjällä ei ole leimaa otsassa. Minuakin on aika moni varattu nainen vikitellyt ja vielä useampi käyttäytynyt tavalla, että yrittämällä olisin takuulla saanut. Se tekee väkisin hieman epäluuloiseksi ja kun lisäksi osa on ollut sellaisia, ettei varmasti kukaan heistä uskoisi. Hormonien vaikutus ihmiseen on niin voimakas, että suuri osa sopivassa tilanteessa kiihottavan partnerin kanssa päätyy pettämään. Uskollisuuden pointtina lienee tunnistaa ne tilanteet jo etukäteen ja välttää niihin päätymistä. Silti pitkissä suhteissa hyvin usein tunteita pääsee ulkopuolista kohtaan syntymään.

Miehen ja naisen on heteroina hyvin vaikea olla kovin läheisiä, mikäli kummatkin on millään tasolla viehätysvoimaa omaavia. Kokemus omalta suppealta kulmalta katsoen, mutta melko usein liian läheinen tuttavallisuus on monesti johtanut seksuaalisen jännityksen syntymiseen ja joskus ne varmasti uskolliset naiset ovat alkaneet kosketella, hakeutumaan seuraan

Sinun oma arviosi siitä, että "olisit varmasti saanut" on 100% jäävi. Tämä on yleinen miehen harhaluulo, että nainen on tästä kiinnostunut, jos on ystävällinen, lämmin, jopa flirttaileva. Todellisuudessa nainen suhtautuu normaalin lämpimästi parisuhteessa olevaan mieheen, koska pitää tätä turvallisena, ja epänormaalin kylmästi sinkkumieheen, koska ei halua tulla pokatuksi. Tämä "toi nainen haluaa seksiä mun kanssa" on projektiota siitä, että mies tekee näitä asioita vain sellaisille naisille, kenen kanssa haluaisi paritella. Naiset ovat luontaisesti lämpimiä, ja ennemminkin viilentävät itseään miehiä varten

Vierailija
66/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harha, että miehet pettävät enemmän, voi syntyä etsiväle siitä, että vain naiset palkkaavat etsivän- miehet selvittävät itse.

Vierailija
67/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ja naisen on heteroina hyvin vaikea olla kovin läheisiä, mikäli kummatkin on millään tasolla viehätysvoimaa omaavia. Kokemus omalta suppealta kulmalta katsoen, mutta melko usein liian läheinen tuttavallisuus on monesti johtanut seksuaalisen jännityksen syntymiseen ja joskus ne varmasti uskolliset

Sinun oma arviosi siitä, että "olisit varmasti saanut" on 100% jäävi. Tämä on yleinen miehen harhaluulo, että nainen on tästä kiinnostunut, jos on ystävällinen, lämmin, jopa flirttaileva. Todellisuudessa nainen suhtautuu normaalin lämpimästi parisuhteessa olevaan mieheen, koska pitää tätä turvallisena, ja epänormaalin kylmästi sinkkumieheen, koska ei halua tulla pokatuksi. Tämä "toi nainen haluaa seksiä mun kanssa" on projektiota siitä, että mies tekee näitä asioita vain sellaisille naisille, kenen kanssa haluaisi paritella. Naiset ovat luontaisesti lämpimiä, ja ennemminkin viilentävät itseään miehiä varten

Ei ole. Huomioin vain ne, joista olen varma. Sen verran on kokemusta, että silloin kun olen varma, olen myös täysin varma.

Ystävällinen käytös ja pieni flirttailu ei takaa mitään, mutta siitä joukosta jotkut, en usko kovin ison osan, olisi potentiaalisesti halukkaita.

Vierailija
68/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi mieltää, että itse on mahdollisesti valinnut vääränlaisia kumppaneita jos kokee että aina ja kaikkialla tulee petetyksi. Loppujen lopuksi ihminen ei luota itseensä. Jollain tasolla narsistista kuvitella noin mustavalkoisesti. 

Vierailija
69/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa? 

Hormonit. Naisilla on paljon vähemmän testosteronia, naiset eivät tosiaan tarvitse seksiä mihinkään. Ja jos tekee mieli, orgasmi tulee helpommin muilla keinoilla kuin miehen kanssa. 

Jotkut naiset toki pettävät, mutta syy siihen ei ole tarve seksiin, vaan ihailu ja kokemus romanssista, ihastumisesta jne. Fiksu ymmärtää, että nämä tunteet eivät kestä, eikä lähde niitä jahtaamaan, mutta jotkut naiset lähtevät sellaiseen mukaan. 

Gambia- puoli metriä "romanssia"   (ei taipumus valehdella usein tee kenestäkään hyvää valehtelijaa)

Ja kuinka monta naista on oikeasti ikinä käynyt siellä Gambiassa? Ei juuri kukaan. Ja niistä, jotka on, väittäisin, että ihailua hekin ovat kaivanneet enemmän kuin mitään muuta. Miehet yliarvioivat suunnattomasti elimensä merkityksen naisille. 

Vierailija
70/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hämmästelen näitä juttuja, sillä itselleni seksi on niin iso ja henkilökohtainen asia, että kykenen siihen vasta vakiintuneessa parisuhteessa, jossa on jo kunnon tunteet syttyneet puolin ja toisin.

En ikinä ole kyennyt yhden illan juttuihin enkä siis ikinä ole kyennyt pettämäänkään.

Vierailija
71/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harha, että miehet pettävät enemmän, voi syntyä etsiväle siitä, että vain naiset palkkaavat etsivän- miehet selvittävät itse.

Tuollahan sanottiin, että miehet käyttää enemmän noita etsiväpalveluja, koska itse pettävät enemmän ja näin ollen luulevat myös herkemmin, että nainen pettää. Ihminen luulee, että muut tekee samaa, kuin mitä itse tekee. Kuitenkin naiset pettääkin vähemmän ja miehet enemmän, vaikka miehet käyttää myös etsivää useammin . Toki se nainen onkin sitten usein syytön, mutta pettävä mies luulee, että nainenkin pettää. 

Vierailija
72/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tan tan taa

"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.

Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä."

Oma kokemus on, että vain pettäjät on olleet kohtuuttoman mustasukkaisia ja epäilleet turhia. Pettivät itse. Jos mies epäilee naisia pettämisestä, mun silmissä sellainen mies on potentiaalinen pettäjä. 

Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
73/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi mieltää, että itse on mahdollisesti valinnut vääränlaisia kumppaneita jos kokee että aina ja kaikkialla tulee petetyksi. Loppujen lopuksi ihminen ei luota itseensä. Jollain tasolla narsistista kuvitella noin mustavalkoisesti. 

Muuhun en ota kantaa, mutta että narsistista? Mitä v*ttua nyt taas?

Vierailija
74/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ja naisen on heteroina hyvin vaikea olla kovin läheisiä, mikäli kummatkin on millään tasolla viehätysvoimaa omaavia. Kokemus omalta suppealta kulmalta katsoen, mutta melko usein liian läheinen tuttavallisuus on monesti johtanut seksuaalisen jänni

No et todellakaan voi tietää varmasti, ennen kuin olet loppuun asti mennyt. Ei kaikki naiset mene sänkyyn vaikka tyyppi kiinnostaisi. Osa testaa omaa viehätysvoimaansa, ja menee tyytyväisenä omaan kotiinsa. 

Vierailija
75/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs matematiikka meneekään näissä pettämisjutuissa? Sanotaan, että miehet pettää paljon useammin kuin naiset. Jos on 100 miestä, niin heistä on pettäjiä ehkä 70, ja 100 naisesta pettäjiä on ehkä sitten 7. Eli nuo 70 miestä käy panemassa niitä 7 naista. Pettäjänaiset ovatkin sitten todella aktiivisia näissä hommissa ja pettäjämiehet enempi harrastelijoita. 

Eihän ne naiset välttämättä petä ollenkaan. Entäs jos ne 7 naista on sinkkua tai ammatinharjoittajia?

Sinkkuhan ehtii ihastua ja pettyä monta kertaa vuodessa, eikä hän silti saa edes aktiivista seksielämää. Pettäjämiehiksi tunnut lukevan kaikki miehet, jotka ovat pettäneet edes kerran vuosikymmenten aikana. Ei tässä ole mitään ristiriitaa. 

Vierailija
76/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs matematiikka meneekään näissä pettämisjutuissa? Sanotaan, että miehet pettää paljon useammin kuin naiset. Jos on 100 miestä, niin heistä on pettäjiä ehkä 70, ja 100 naisesta pettäjiä on ehkä sitten 7. Eli nuo 70 miestä käy panemassa niitä 7 naista. Pettäjänaiset ovatkin sitten todella aktiivisia näissä hommissa ja pettäjämiehet enempi harrastelijoita. 

Eihän ne naiset välttämättä petä ollenkaan. Entäs jos ne 7 naista on sinkkua tai ammatinharjoittajia?

Sinkkuhan ehtii ihastua ja pettyä monta kertaa vuodessa, eikä hän silti saa edes aktiivista seksielämää. Pettäjämiehiksi tunnut lukevan kaikki miehet, jotka ovat pettäneet edes kerran vuosikymmenten aikana. Ei tässä ole mitään ristiriitaa. 

En nyt ymmärrä. Mikä on nyt ristiriita? Joo, pettäjä on ihminen, joka on pettänyt joskus, jossain parisuhteessaan. Suurin osa naisista ei ole pettäjiä. En minäkään. 

Vierailija
77/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi se pettävätkö "henkiset ihmiset" toisiaan tai kuinka paljon. Vai ei juurikaan? Entä jos joku kanavoi toisen pettämiset unessa tai meditaatiossa? Tuossa ehkä käydään läpi taviksia ja nuorempiakin? Osa juo alkoholia ja on uraputkessa? Ymmärrän hyvin ettei kaikki luota muihin, on vaikea minunkaan luottaa. Ja kenestä kiinnostuisi niin paljon, pitäisi olla aika ihmeellinen henkilö. Riitasuhde ei ainakaan toimisi tai jos tulee väärinymmärryksiä koko ajan.

Ja sitten tämä! :)

"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän."

Kenen kanssa nämä miehet oikein pettää,kun käsittääkseni parisuhteissa olevat pettää eniten. Aina syytetään "sinkkunaisia", mutta parisuhteessa olevat naiset pettävät enemmän.

Prostituo

Olihan tuossa yksi esimerkkitapaus, jossa miehellä oli sutinaa muiden miesten kanssa, jos ymmärsin oikein.

Vierailija
78/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei kannata otaa faktana yhden ihmisen mutu-tasoista "kokemusta"

Tämä ei ole yhden miehen näkemys, vaan nimenomaan useiden asiantuntijoiden toteama piirre pettämisestä. Alat epäillä toista siitä mitä teet itse. Myös ihan perus psykologiaa. 

"Naiset pettävät nyt kuin miehet

Seksologi Tarja Santalahti on huomannut, että naiset tuntevat yhä voimakkaammin oikeutensa haluta ja saada tyydyttävää seksiä. Jos sitä ei ole tarjolla kotona, kynnys hakeutua muualle on laskenut."

https://www.hs.fi/elama/art-2000002717991.html

Tässä kaksi omissa kuplissaan elävää, joiden molempien käsitys koko tode

Mitkä kuplat ja mikä se oikea todellisuus sitten on? 

Vierailija
79/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollahan sanottiin, että miehet käyttää enemmän noita etsiväpalveluja, koska itse pettävät enemmän ja näin ollen luulevat myös herkemmin, että nainen pettää. Ihminen luulee, että muut tekee samaa, kuin mitä itse tekee. Kuitenkin naiset pettääkin vähemmän ja miehet enemmän, vaikka miehet käyttää myös etsivää useammin . Toki se nainen onkin sitten usein syytön, mutta pettävä mies luulee, että nainenkin pettää. 

Sitäkin on aika vaikea ymmärtää, että jos mies itse pettää, miksi kummassa hänestä on niin kaameaa jos nainen tekee samoin? On oikein valmis palkkaamaan etsivän ja kaikkea. Sitä luulisi, että jos itse pettää, ei olisi niin hanakka arvostelemaan muita.

Vierailija
80/157 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 6v sinkku ja erittäin h....a 

Olen mies. Mulla toi 6v teki saman ku Aflechille, en usko et pystyn koskaan enää luottamaan naisiin.