Yksityisetsivä ei enää itse kykene parisuhteisiin: "Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton."
Media-alan yrittäjä Henry Aflecht toimi aikanaan yli kymmenen vuoden ajan yksityisetsivänä henkilöseurantatehtävissä.
Karkean arvion mukaan lähes 85 prosenttia toimeksiannoista liittyi parisuhteiden uskottomuuteen, loput olivat vakuutusyhtiöiden ja muiden yritysten keikkoja, Aflecht mainitsee. Parisuhteiden etsivätoimintaa saatetaan toisinaan kritisoida, mutta etsivänä näki läheltä, kuinka suuri merkitys asioiden selviämisellä on.
Ihmiset ovat voineet menettää vuosien yöunet, koska epätietoisuus oman parisuhteen tilasta on niin suurta.
Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä.
Aflecht sanoo uskottomuuskeikkojen toteuttaneen yleensä muutamaa tyypillistä kaavaa.
Kun tietty kaava lähtee pyörimään, sen jälkeen yleensä arvasi myös seuraavat käänteet.
Samoina toistuvat merkit viittaavat kaavan käynnistymiseen. Yhtäkkiä työssä alkaa olla entistä enemmän iltamenoja ja työmatkoja. Tai innostutaan käymään kuntosalilla, mikä tarjoaa mahdollisuuden olla poissa pari tuntia mikä tahansa päivä.
Yleensä tiesimme, että nyt on juttu käsissä, kun tuli ensimmäinen pienikin poikkeama siihen, mitä on kotona kerrottu tekemisistä.
Tyypillisiin tapauksiin kuului usein, että vähän matkan päässä auto tuli noutamaan kotoa lähteneen.
Se antoi aika varman merkin siitä, ettei nyt oltukaan menossa sinne, minne oli kotona kerrottu, kun hakija ei voinut tulla kotiin asti.
Tieto petetyksi tulemisesta on rankkaa kuultavaa.
Naisten reaktio oli yleensä aina itkunsekainen romahdus. Joskus jopa niin paha romahdus, että jouduttiin soittamaan paikalle läheisiä auttamaan.
Petettyjen miesten kohdalla tilanne saattoi olla uhkaava. Aflecht ei yleensä halunnut antaa loppuraporttia puhelimessa, jotta pystyi näkemään tilanteen vakavuuden.
Miesten reaktiot olivat usein aggressiivisia. Joskus pysyttiin päällisin puolin tyynenä, mutta katseesta tuli aivan tyhjä, ja sekin voi olla vaarallinen merkki.
Yksityisetsivänä toimiminen on vaatinut veronsa Aflechtin omissa parisuhteissa.
Se on vaikuttanut ihan äärimmäisen paljon. Ja on varmasti osasyy siihen, etten ole ollut parisuhteessa 15 vuoteen.
Aflecht sanoo työn vieneen sinisilmäisyyden.
Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton. Kotona voi näyttää kaikki hyvältä, mutta kuitenkin käydään jyystämässä muualla.
Valehtelua Aflecht ei siedä lainkaan.
Jos jää kiinni pienestäkin valheesta, minun on hyvin vaikea luottaa ollenkaan. Puntaroin herkästi kaikkea, mitä minulle kerrotaan, ja teen sen ihan eri korvalla kuin tekisin ilman etsivän työn tuomaa kokemusta.
Aflecht sanoo lopettaneensa tapailun usein hyvin pienestäkin syystä heti, jos on huomannut vähäistäkin epäluotettavuutta.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa?
Varmaan juuri siksi. Naiset osaavat sanoa ei, kun sitä on pitänyt sanoa jatkuvasti kaikille. Mies taas on siinä uskossa, että nyt on ainutlaatuinen tilaisuus käsillä johon on parempi tarttua, vaikka se innokas nainen olisi vähän kehnon näköinenkin.
Miehet nyt on vaan paskoja, siinä se syy on.
Nyt on katkeraa yleistämistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henryäkin on kyllä siis petetty, kertoi yhdessä kirjassaan. Sai naisen puhelimen auki, otti kuvakaappaukset todisteista ja lähetti ne heidän yhteiseen wappikeskusteluunsa. :D
Oho, aika paljon munaa kyllä tehä tolleen. Mites tarina jatkui? Kerro! Mitä nainen sanoi?
Tapahtui illanvietossa ja Henry teki tuon puhelinjutun sillä välin kun nainen oli hetken poissa. Kun nainen tuli takaisin, istui sohvalle ja otti puhelimensa, ilme oli kuulemma hetken päästä näkemisen arvoinen :D Nainen meni ihan paniikkiin ja muistaakseni pyyteli vuolaasti anteeksi, mutta siinähän se juttu sitten oli.
Hyvä, että sai petturin käräytettyä, mutta miksi tehdä tuollainen temppu julkisesti nöyryytysmielessä? Vaikuttaa lapselliselta tyypiltä. Eikö näitä asioita voi hoitaa kahdenkesken?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs matematiikka meneekään näissä pettämisjutuissa? Sanotaan, että miehet pettää paljon useammin kuin naiset. Jos on 100 miestä, niin heistä on pettäjiä ehkä 70, ja 100 naisesta pettäjiä on ehkä sitten 7. Eli nuo 70 miestä käy panemassa niitä 7 naista. Pettäjänaiset ovatkin sitten todella aktiivisia näissä hommissa ja pettäjämiehet enempi harrastelijoita.
Höh, pettää voi sinkkujenkin kanssa.
Monkey sees, monkey does tapaus siis, yllytyshullu jolla ei ole omaa tahtoa tai harkintaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi se pettävätkö "henkiset ihmiset" toisiaan tai kuinka paljon. Vai ei juurikaan? Entä jos joku kanavoi toisen pettämiset unessa tai meditaatiossa? Tuossa ehkä käydään läpi taviksia ja nuorempiakin? Osa juo alkoholia ja on uraputkessa? Ymmärrän hyvin ettei kaikki luota muihin, on vaikea minunkaan luottaa. Ja kenestä kiinnostuisi niin paljon, pitäisi olla aika ihmeellinen henkilö. Riitasuhde ei ainakaan toimisi tai jos tulee väärinymmärryksiä koko ajan.
Ja sitten tämä! :)
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän."
siellä henkisissä piireissä se kuhina vasta käykin kun kuvitellaan että ollaan niin puhtoisia. Nuoret papit on suosittua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla palomiehet eivät voisi asua enää taloissa, koska näkevät töissä niin paljon palavia taloja. Ei riitä usko enää siihen että talo ei pala
veikkaan ettei palomiehet kovin herkästi haikailee mihinkään 12.kerrokseen asumaan esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useita joita petetään pahemman kerran, mutta hankala on ulkopuolisena näihin puuttua.
Mä vinkkaisin vaikka anonyymina petetylle osapuolelle. Ei kestäisi omatunto katsoa vierestä kusetusta.
Miten vinkata anonyyminä?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen nähnyt niin paljon pettämistä, etten kykene enää parisuhteisiin, koska epäilisin vain. Parempi kaikille osapuolille pysytellä yksin vain.
45 v nainen, 16 vuoden avioliitto takana
Jos alottaisin suhteen (entisestä on aikaa, eikä siinä ollut pettämistä) ja olisimme toisillemme sopivat, niin silti varmaan ajattelisin, että ketähän se tänäänkin tuolla kohtaa, töissä ja muualla. Ainahan se jollain tapaa on mielessä, vaikka haluaisinkin luottaa toiseen. Vaikka toinen näyttäisi kiinnostuneen minusta, niin silti ajattelisin, että hän voi minä hetkenä hyvänsä tavata jonkun, johon kokee vaikka pientäkin ihastumista. Sitten on vain toisesta kiinni, lähteekö pettämään. Mutta en silti jättäisi aloittamatta suhdetta, jos sopiva ihminen tulee elämään.
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Ehkä ei kannata otaa faktana yhden ihmisen mutu-tasoista "kokemusta"
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs matematiikka meneekään näissä pettämisjutuissa? Sanotaan, että miehet pettää paljon useammin kuin naiset. Jos on 100 miestä, niin heistä on pettäjiä ehkä 70, ja 100 naisesta pettäjiä on ehkä sitten 7. Eli nuo 70 miestä käy panemassa niitä 7 naista. Pettäjänaiset ovatkin sitten todella aktiivisia näissä hommissa ja pettäjämiehet enempi harrastelijoita.
:D
Vierailija kirjoitti:
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Tämä ei ole yhden miehen näkemys, vaan nimenomaan useiden asiantuntijoiden toteama piirre pettämisestä. Alat epäillä toista siitä mitä teet itse. Myös ihan perus psykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa aikuisväestöstä on sinkkuja, että eivät varatut pelkästään toisiaan pane. Enkä usko että suhdeluku on noin raju, vaikka varmasti miehet pettää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole yhden miehen näkemys, vaan nimenomaan useiden asiantuntijoiden toteama piirre pettämisestä. Alat epäillä toista siitä mitä teet itse. Myös ihan perus psykologiaa.
Jep, tai vaikka ei pettäisi ainakin ajattelee asiaa paljon. Tässä olisi tilanne pettää, tuossa olisi mahdollisuus, millon olisi sopiva väli, kenen kanssa, miten sitä piilottelisi jne. Sitten on helppo tajuta myös se, että kyllähän se toinenkin ehtisi pettää ties kenen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset pettävät nyt kuin miehet
Seksologi Tarja Santalahti on huomannut, että naiset tuntevat yhä voimakkaammin oikeutensa haluta ja saada tyydyttävää seksiä. Jos sitä ei ole tarjolla kotona, kynnys hakeutua muualle on laskenut."
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa?
Hormonit. Naisilla on paljon vähemmän testosteronia, naiset eivät tosiaan tarvitse seksiä mihinkään. Ja jos tekee mieli, orgasmi tulee helpommin muilla keinoilla kuin miehen kanssa.
Jotkut naiset toki pettävät, mutta syy siihen ei ole tarve seksiin, vaan ihailu ja kokemus romanssista, ihastumisesta jne. Fiksu ymmärtää, että nämä tunteet eivät kestä, eikä lähde niitä jahtaamaan, mutta jotkut naiset lähtevät sellaiseen mukaan.
Kannattais varmaan tuhlata tuo aika työntekoon jos ei seurustelemaankaan pysty?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne naiset välttämättä petä ollenkaan. Entäs jos ne 7 naista on sinkkua tai ammatinharjoittajia?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi se pettävätkö "henkiset ihmiset" toisiaan tai kuinka paljon. Vai ei juurikaan? Entä jos joku kanavoi toisen pettämiset unessa tai meditaatiossa? Tuossa ehkä käydään läpi taviksia ja nuorempiakin? Osa juo alkoholia ja on uraputkessa? Ymmärrän hyvin ettei kaikki luota muihin, on vaikea minunkaan luottaa. Ja kenestä kiinnostuisi niin paljon, pitäisi olla aika ihmeellinen henkilö. Riitasuhde ei ainakaan toimisi tai jos tulee väärinymmärryksiä koko ajan.
Ja sitten tämä! :)
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän."
Kenen kanssa nämä miehet oikein pettää,kun käsittääkseni parisuhteissa olevat pettää eniten. Aina syytetään "sinkkunaisia", mutta parisuhteessa olevat naiset pettävät enemmän.
Mä vinkkaisin vaikka anonyymina petetylle osapuolelle. Ei kestäisi omatunto katsoa vierestä kusetusta.