Yksityisetsivä ei enää itse kykene parisuhteisiin: "Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton."
Media-alan yrittäjä Henry Aflecht toimi aikanaan yli kymmenen vuoden ajan yksityisetsivänä henkilöseurantatehtävissä.
Karkean arvion mukaan lähes 85 prosenttia toimeksiannoista liittyi parisuhteiden uskottomuuteen, loput olivat vakuutusyhtiöiden ja muiden yritysten keikkoja, Aflecht mainitsee. Parisuhteiden etsivätoimintaa saatetaan toisinaan kritisoida, mutta etsivänä näki läheltä, kuinka suuri merkitys asioiden selviämisellä on.
Ihmiset ovat voineet menettää vuosien yöunet, koska epätietoisuus oman parisuhteen tilasta on niin suurta.
Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä.
Aflecht sanoo uskottomuuskeikkojen toteuttaneen yleensä muutamaa tyypillistä kaavaa.
Kun tietty kaava lähtee pyörimään, sen jälkeen yleensä arvasi myös seuraavat käänteet.
Samoina toistuvat merkit viittaavat kaavan käynnistymiseen. Yhtäkkiä työssä alkaa olla entistä enemmän iltamenoja ja työmatkoja. Tai innostutaan käymään kuntosalilla, mikä tarjoaa mahdollisuuden olla poissa pari tuntia mikä tahansa päivä.
Yleensä tiesimme, että nyt on juttu käsissä, kun tuli ensimmäinen pienikin poikkeama siihen, mitä on kotona kerrottu tekemisistä.
Tyypillisiin tapauksiin kuului usein, että vähän matkan päässä auto tuli noutamaan kotoa lähteneen.
Se antoi aika varman merkin siitä, ettei nyt oltukaan menossa sinne, minne oli kotona kerrottu, kun hakija ei voinut tulla kotiin asti.
Tieto petetyksi tulemisesta on rankkaa kuultavaa.
Naisten reaktio oli yleensä aina itkunsekainen romahdus. Joskus jopa niin paha romahdus, että jouduttiin soittamaan paikalle läheisiä auttamaan.
Petettyjen miesten kohdalla tilanne saattoi olla uhkaava. Aflecht ei yleensä halunnut antaa loppuraporttia puhelimessa, jotta pystyi näkemään tilanteen vakavuuden.
Miesten reaktiot olivat usein aggressiivisia. Joskus pysyttiin päällisin puolin tyynenä, mutta katseesta tuli aivan tyhjä, ja sekin voi olla vaarallinen merkki.
Yksityisetsivänä toimiminen on vaatinut veronsa Aflechtin omissa parisuhteissa.
Se on vaikuttanut ihan äärimmäisen paljon. Ja on varmasti osasyy siihen, etten ole ollut parisuhteessa 15 vuoteen.
Aflecht sanoo työn vieneen sinisilmäisyyden.
Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton. Kotona voi näyttää kaikki hyvältä, mutta kuitenkin käydään jyystämässä muualla.
Valehtelua Aflecht ei siedä lainkaan.
Jos jää kiinni pienestäkin valheesta, minun on hyvin vaikea luottaa ollenkaan. Puntaroin herkästi kaikkea, mitä minulle kerrotaan, ja teen sen ihan eri korvalla kuin tekisin ilman etsivän työn tuomaa kokemusta.
Aflecht sanoo lopettaneensa tapailun usein hyvin pienestäkin syystä heti, jos on huomannut vähäistäkin epäluotettavuutta.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Ehkä ei kannata otaa faktana yhden ihmisen mutu-tasoista "kokemusta"
Palstan selailukin tukee tätä. Miehet pettävät herkemmin, varsinkin tavismiehet. Heti kun joku työpaikan Lissu lirkuttaa, sorrutaan. Kun muuten ei välttis ole ollut ingenjöörillä naismarkkinoilla niin kova menekki. Halutaan kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useita joita petetään pahemman kerran, mutta hankala on ulkopuolisena näihin puuttua.
Ei ole hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi se pettävätkö "henkiset ihmiset" toisiaan tai kuinka paljon. Vai ei juurikaan? Entä jos joku kanavoi toisen pettämiset unessa tai meditaatiossa? Tuossa ehkä käydään läpi taviksia ja nuorempiakin? Osa juo alkoholia ja on uraputkessa? Ymmärrän hyvin ettei kaikki luota muihin, on vaikea minunkaan luottaa. Ja kenestä kiinnostuisi niin paljon, pitäisi olla aika ihmeellinen henkilö. Riitasuhde ei ainakaan toimisi tai jos tulee väärinymmärryksiä koko ajan.
Ja sitten tämä! :)
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän."
Kenen kanssa nämä miehet oikein pettää,kun käsittääkseni parisuhteissa olevat pettää eniten. Aina syytetään "sinkkunaisia", mutta parisuhteessa olevat naiset pettävät enemmän.
Ne pettää naapurien, harrastetuttujen, lasten vanhempien, työkavereiden, opiskelijoiden, laiva- ja nettituttavuuksien jne. kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pettävät yhä useammin toisten miesten kanssa.
Totta. Työkaveri on ns. miesten mies ja tämän tästä pelehtii perheellisten ukkomiesten kanssa, jotka eivät ole uskaltaneet tulla kaapista pois.
Olen mies ja naiseni oli mustasukkainen. Lopulta selvisi hänen pettäneen useasti. Jostain kumman syystä hän on nykyään entinen.
Minusta olisi saanut uskollisen puolison. Naiset eivät kiinnostu minusta vähääkään, mutta tässä piilee myös se paradoksi, että ei kirjaimellisesti ei kukaan nainen kiinnostu. Parisuhde on siten mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Ehkä ei kannata otaa faktana yhden ihmisen mutu-tasoista "kokemusta"
Palstan selailukin tukee tätä. Miehet pettävät herkemmin, varsinkin tavismiehet. Heti kun joku työpaikan Lissu lirkuttaa, sorrutaan. Kun muuten ei välttis ole ollut ingenjöörillä naismarkkinoilla niin kova menekki. Halutaan kokemuksia.
Lisäksi halutaan vähän tasoittaa body countia puolison kanssa. Monissa suhteissa naisella on takanaan 100 eri miestä ja miehellä vain yksi. Se kyllä syö miestä.
No varmaan pistää epäilemään omissa suhteissa kaikenlaista, kun on nähnyt lähes kaikki mahdolliset tavat pettää. Silti, pitäisi osata luottaakin. Luotetttaviakin ihmisiä on vielä
Siis tää tyyppihän etsi vaimoa lastentekoon lehti-ilmoituksella tyyliin olen miljonääri. Ihan seko.
Kyllä ne naisetkin pettää. Nimimerkillä vaimo jäi kiinni salasuhteesta tänä kesänä. Että ei se todellakaan ole vain miesten pahe.
Sairas maailma. Miksi pitää pettää ja toisaalta miten joku on niin suosittu että edes mahdollista pettää. Aika vaikea ymmärtää .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne naisetkin pettää. Nimimerkillä vaimo jäi kiinni salasuhteesta tänä kesänä. Että ei se todellakaan ole vain miesten pahe.
Kannattaa käydä kopistelemassa vähän sitä ukkoa joka pökkii sun vaimoa. Ei sellasta tarvi sietää .
Vierailija kirjoitti:
Sairas maailma. Miksi pitää pettää ja toisaalta miten joku on niin suosittu että edes mahdollista pettää. Aika vaikea ymmärtää .
:D
No just siksi, kun niillä hyvännäköisillä on oikeasti tarjontaa. Monet ei kykene sit vastustamaan kiusausta. Joo, pinnallisessa maailmassa eletään, sillä nimenomaan hyvännäköiset saa niitä kumppaneita ihan vain sillä ulkonäöllä.
Up