Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita "neutraali" fyysinen läheisyys inhottaa? Jättimäinen henkilökohtainen alue, ja muut ei kunnioita?

Vierailija
31.07.2024 |

Tuli mieleeni tehdä tämä aloitus, kun istuin odottamassa bussia töihin ja yksi tuttu istui juttelemaan. Pidän ko. ihmisestä ja juttelen mielelläni, mutta heti nousi niskakarvat pystyyn ja nousin itse seisomaan.

Samoin harkitsen että jättäisin menemättä yhteen konserttiin, kun se pidetään kirkossa ja siellä joutuu istumaan kylki kyljessä ihmisten kanssa. Minua yksinkertaisesti inhottaa olla niin lähellä muita. Tavalliset kirkonmenot on eri asia, kun kirkko on silloin niin tyhjä että saa koko penkin itselleen. 

Olen ollut lapsesta saakka tällainen, olen inhonnut kättelyä ja päätä silittäviä ja halailevia sukulaistätejä. Nykyäänkin kun kummitätini änkeää rituaalihalaamaan minua, se inhottaa aivan yhtä paljon kuin jos kummisetä kävisi tisseistä kiinni. Sillä erotuksella, että kummisetää voisin vaan tirvaista, kummitäti ei usko kun sanon että voitaisiin jättää nämä lääppimiset. 

Mieheni kanssa koskettelen kyllä todella paljon, halaillaan, pussaillaan, pidetään kädestä. Tykkään myös koskea eläimiin ja pikkulapset on vauvana ok, kun ne alkaa puhua, en tahdo enää ottaa syliin (omia ei siis ole.)

Minusta tuntuu lievästi epämiellyttävältä jopa se, jos käsi hipaisee toisen kättä, tyyliin kumpikin kurkottaa samaan tavaraa yhtä aikaa tms. Ja tähän ei liity tuttuusaste, äitini ja isäni "inhottavat" ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin. Ainoat ihmiset, joita mielelläni kosken, on tosiaan pikkuvauvat (koska ne on käytännössä kuin eläimiä) ja miehet, joita pidän puoleensavetävinä. 

Toisaalta minulla on erittäin herkkä tuntoaisti, minulle on hyvin tärkeää esim. vaatteiden materiaalinen tuntu. Ei tekokuituja minulle, kiitos vaan. Voin joskus vaan silitellä reittäni että tunnen sen pellavan kättä vasten, tai lakanoita nukkumaan mennessä. Olen siis noin muuten hyvin koskettelevainen ihminen. 

Koskemisen lisäksi tosiaan liian lähellä istuminen tai seisominen tuntuu ihan yhtä kamalalta. 

Onko muita friikkejä? Millä olette saaneet toiset tajuamaan, että teillä on oikeus päättää, kosketaan teihin ja miten lähellä sopii seistä? 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Julkisissa odotustiloissa ihmetyttää, miksi jotkut muut ihmiset suuntaavaat istumaan suoraan toisen viereen, vaikka tilassa on monia tyhjiä penkkejä.  Silloin muistutan tyhjistä penkeistä tai vaihdan istumapaikkaa. 

Vierailija
62/64 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voisi olla mun kirjoittama! Paitsi etten tykkää maidolle haisevista ja klähmäisistä vauvoista. Eläinten kuola ei tosin ällötä. En osaa ajatella meneväni hierontaan enkä käy edes kampaajalla. Joku siinä aistimuksessa inhottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltarikollisille on kuulemma tyypillistä, että he tarvitsevat normaalia isomman henkilökohtaisen tilan.

Vierailija
64/64 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin vielä sinua miettimään, miksi ns. normaalisti käyttäytyvien pitäisi sopeutua sinun tarpeisiisi? Ja miksi kuluttaisit aikaa ja energiaa yrittämällä vääntää maailmasta sinun kaltaista? 

Olen siis se joka yllä mainitsi olevansa samanlainen, mutta sillä erotuksella, että itse olen keskittynyt enemmän siihen, millä keinoilla itse pystyn selviämään normaalissa maailmassa, enkä siihen miten muiden tulisi muuttua.

Siksi, että ei itseasiassa vaadi yhtään ylimääräistä työtä olla vain menemättä toisen vieraan ihmisen lähelle.