Ilmoitan huomenna perheelle lähteväni omille teille
En koe, että tämä oli sitä, mitä elämän pitää olla. Kaksi lasta, mies, koira, asuntovelka, farmariauto, ruuhkavuosiarki ja suorittaminen. Ja minulla automaattisesti rooli melkein kaikesta arkisesta vastaavana ruokkijana ja siivoojana.
Voi olla että naamat venähtää, mutta päätös ei muutu: jätän tämän kaiken. Kokonaan, en aio pitää enää heihin yhteyttä.
Kommentit (49)
Kyllä kannattaa ottaa lomaa kun ei kukaan sinua auta kotitöissä.
Suosittelen eroa. Lasten kasvatus on helpompaa kuin miehen. Koirakin oppii helpommin.
Lähde likkojen kanssa viikoksi matkalle.
Tämä lähteminen on miehillä melko yleistä, ja ihan hyväksyttävääkin yhteiskunnan mielestä. "Ei jaksanut perhe-elämää, akkakin nalkutti, ei jäänyt aikaa itselle." Etenkin kehitysvammaisten lasten isät lähtevät. Aina kun lehdessä on haastattelu perheestä, jossa on kehitysvammainen lapsi, niin perhe koostuu lapsista ja yh-äidistä.
Miksi tämä ei ole naisilta hyväksyttävää? Tehdä kuin mies, eli lähteä ja tekstata perään "maksan kyllä elarit". Kukaan ei kohauta olkiaan miehelle, mutta lähtenyttä naista kohdellaan ja haukutaan kuin itse paholaista: "sillä naisella on varmaan mt-ongelmia, huumeriippuvuus, todella huono nainen kun ei ole äidinvaistoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida onnistua niin kauan kuin kakarat on alaikäisiä :D
Selitäpä, että mikä laki kieltää, jos toinen vanhempi on vielä jäljellä?
Googlaa elatusvelvollisuus
Minua kiinnostaa se, millaista elämän pitää olla, ellei perhe-elämä ole sitä. Myös se ihmetyttää, miten hankkii kaksi lasta ja koiran, jos haluaa elää itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lähteminen on miehillä melko yleistä, ja ihan hyväksyttävääkin yhteiskunnan mielestä. "Ei jaksanut perhe-elämää, akkakin nalkutti, ei jäänyt aikaa itselle." Etenkin kehitysvammaisten lasten isät lähtevät. Aina kun lehdessä on haastattelu perheestä, jossa on kehitysvammainen lapsi, niin perhe koostuu lapsista ja yh-äidistä.
Miksi tämä ei ole naisilta hyväksyttävää? Tehdä kuin mies, eli lähteä ja tekstata perään "maksan kyllä elarit". Kukaan ei kohauta olkiaan miehelle, mutta lähtenyttä naista kohdellaan ja haukutaan kuin itse paholaista: "sillä naisella on varmaan mt-ongelmia, huumeriippuvuus, todella huono nainen kun ei ole äidinvaistoja."
Ei, vaan naisen lähtiessä kehutaan, kuinka upeeta, mahtavaa ja rohkeaa on, kun "voimaantunut" nainen tekee itsenäisen ratkaisun ja lähtee omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan naisen lähtiessä kehutaan, kuinka upeeta, mahtavaa ja rohkeaa on, kun "voimaantunut" nainen tekee itsenäisen ratkaisun ja lähtee omaan elämään.
Hah! Ei todellakaan! Yh-isää jumaloidaan, säälitään ja nostetaan jalustalle Vuoden Isänä. Nainen on kamala äiti ja luultavasti narkkari. Tiedän kaksi tapausta.
Lähtenyttä isää sen sijaan ymmärretään. Yh-äitiä kritisoidaan että miksi et pitänyt miehestä huolta, nalkutitko joka päivä, etkö antanut seksiä.
Tai jättää hankkimatta mies ja lapset. Mutta jälkiviisaus on tyhmyyttä.