Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin vähennettyä pyykin määrää?

Vierailija
30.07.2024 |

Ongelma on se, että hikoilen koko vartalosta paljon ja vaatteita joutuu vaihtamaan usein sekä tietenkin peseytymisen jälkeen. Lakanoita pitää vaihtaa kerran viikossa ja pyyhkeen tykkään vaihtaa puhtaaseen kahden käytön jälkeen.Tulee kyllä aivan kamalasti pyykkiä. Kone laulaa 2x viikossa 2-3 konetta kerralla. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanat vaihdan ihan normaalisti kerran viikossa aina. Pyyhkeeseen kuivataan puhdas iho, niin turha on liian usein pestä. 

Alusvaatteet ja sukat joka päivä myös aina. Eli ihan normipyykkiä pyyhkeitä lukuunottamatta. 

Helteillä myös paidat vaihtuu usein. 

Kuinka usein sinun täytyy pestä pyykkiä? Itse olen yksin asuva ja määrä on tuo minkä kerroin. Hui, jos olisi perhettä, niin pyykkikone olis päällä varmaan 24/7. Ap

Meillä lapsiperheessä pyykkiä pestään koneellinen ehkä 3krt viikossa. Nytkin pyykkikori tyhjä.

Vierailija
22/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hikoilun syytä edes yritetty selvittää? Pyyhkeen vaihtaminen joka parin käyttökerran jälkeen on ihan turhaa, puhdashan sinä olet siinä vaiheessa kun itsesi siihen kuivaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten lisäksi välillä takkien pesu, peittojen, tyynyn jne. Huhhuh. Jatkuvaa pyykkäämistä tämä elämä. Ap

Tyynyihin on saatavilla suojuksia. Suojus on helppo vaihtaa ja on huomattavasti helpompi pestä kuin koko tyyny. Jotain tämän tapaisia: https://www.ikea.com/fi/fi/p/luddros-tyynynsuojus-70461677/ 

Mulla on tyynyn sekä patjan suojukset kyllä. Tyynyä on silti pitänyt välillä pestä. Ap

Vierailija
24/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luopunut isoista kylpypyyhkeistä. Suihkun jälkeen kuivaan pikkupyyhkeeseen, joka riittää aivan mainiosti.

Jos sattumoisin haluan kietoutua johonkin, niin käytän lasten lakanaa, joka on sopivan ohut, eikä vie niin paljon tilaa pyykkikoneessa kuin paksu kylpypyyhe. 

Vierailija
25/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeen pesu kerran viikossa riittää. Jos vaikka helteillä peseydyt useammin, pyyhkeen vaihto pari kertaa viikossa.

Harvemminkin riittää pyyhkeille. Peiton ja tyynyn voi laittaa partsille tuulettumaan ja jättää sängyn avoimeksi ja ikkunan auki, niin lakanat tuulettuu.

Meidän perheessä pestään vaatepyykkiä kerran viikossa minun ja kahden aikuisen lapsen pyykit, toiselta ei tosin tule paljoa, kun käyttää työvaatteita. Mies pesee sitten milloin huvittaa omat vaatteensa. Kissojen mekot hoituu ihan niiden omalla sylellä.

Vierailija
26/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hikoilun syytä selvitetty?

Mulla on kolkutteleva 2-tyypin diabetes ainakin. Pcos myös. Ap

Siinä tapauksessa kannattaa puhua lääkärille. Vaikuttaa että sinun hikoilu on sekundaarista yleistynyttä hikoilua. Siihen on saatavilla apua. Ei kannata turhaan kärsiä. 

Vierailija
27/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko toimia jotkut merinovillavaatteet? Itse olen kans hikoilevaa sorttia ja treenaan monta kertaa viikossa. Käytän pääsääntöisesti merinovillaisia t-paitoja,joille riittää pitkään vain tuuletus. Syksyllä ja talvella suosin villapaitoja ja ne kans tuuletuksella rakastuu. Aluspaidan käyttö vähentää päällyspaidan likaantumista. Sitten housujen alla käytän biker-shortseja, jolloin hiki jää niihin. Mertsaa on mulla myös alkkarit urheiluliivit ja kalsarit.

Vierailija
28/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti pyyhkeen vaihtamiselle on?

No, niin tai näin, pyykkikertoja saa vähennettyä hankkimalla enemmän vaatteita sekä muita tekstiilejä ja isommat pyykkikorit ja -koneet. Voin olla ilman pyykkäämistä vaikka yhden kuukaudn, mutta yleensä pyykkipäivä on n. kahdesti kuussa ja koneellisia on vaihtelevasti 2-5 (esim. tumma, vaalea, värikäs, valkoinen, villa, lakanat, pyyhkeet, sportti yms., rätit).

Vierailija
29/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolkutteleva 2-tyypin diabetes ainakin. Pcos myös. Ap

Siis heikentynyt sokerinsieto? Mitkä verikokeiden tulokset on ollu?

Tiesitkö, että sitä kakkostyypin diabetesta ei tartte tulla, jätä vain sokeri pois tai minimiin, niin et sairastu.

Vierailija
30/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko toimia jotkut merinovillavaatteet? Itse olen kans hikoilevaa sorttia ja treenaan monta kertaa viikossa. Käytän pääsääntöisesti merinovillaisia t-paitoja,joille riittää pitkään vain tuuletus. Syksyllä ja talvella suosin villapaitoja ja ne kans tuuletuksella rakastuu. Aluspaidan käyttö vähentää päällyspaidan likaantumista. Sitten housujen alla käytän biker-shortseja, jolloin hiki jää niihin. Mertsaa on mulla myös alkkarit urheiluliivit ja kalsarit.

Mulla ainakin merinovilla kutittaa niin paljon, etten sekuntiakaan voi mitään sellaista pitää ihoa vasten. 

Vierailija
31/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se suolainen hiki lähde merinovaatteista pelkällä tuulettamalla. Siis sellaisista oikein hikoiluista urheilukerrastoista.

Vierailija
32/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat. Itse käytän vain merinovillasukkia, kesällä ohuempia ja talvella paksumpia. Ei tarvitse pestä, tuuletus riittää. Ei ole siis sukkapyykkiä. Jalkineiden on mieluiten oltava hengittävät. Tällöin jalkojen hiki poistuu hyvin ja kengät ja sukat eivät kerää kosteutta. 

Vierailija
33/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset ap asuu YKSIN. Turha verrata lukua johonkin lapsiperheeseen. Yksin asuvalle 4-6 koneellista viikossa on todella paljon joka viikolle. 

Vierailija
34/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi vaihdat pyyhkeen kahden käytön jälkeen? Eikö nyt kerran viikossa riittäisi? 

Vierailija
35/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät hiukka kauemmin, kun housut kävelevät itse ulos voit heittää ne roskiin.

Vierailija
36/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkareita ei tarvi vaihtaa joka päivä! Itse vaihdan vasta sitten kun haisee jo omaan nenään. Näin riittää viikon välein Vaihto. Ja usein ei tarvi edes pestä vaan tuuletus riittää. Petivaatteet noin kerran vuoteen. Te olette sairaita hygienia nipottajia.

Vierailija
37/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se suolainen hiki lähde merinovaatteista pelkällä tuulettamalla. Siis sellaisista oikein hikoiluista urheilukerrastoista.

Niin entä sitten? Jäähän niihin myös rasvaa ja ihoa. Ei itsellä ala villavaatteet haista vasta kuin useiden käyttöjen jälkeen, jolloin pesen. Tämä on myös valmistajien suositus.

Vierailija
38/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mahdollisimman pieniä vaatteita, joita mahtuu pesukoneeseen enemmän. Ei siis mitään ylimääräisiä liehuvia helmoja. Käytä kotivaatteita, jotka voivat olla likaisempia kuin työvaatteet.

Vierailija
39/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tai ei niin siihenkin on keino millä hiki kuivuu siis hikoilu loppuu. Laiton keino mutta keino kuitenkin. Savujen yksi sivuvaikutus on hikoilun väheneminen jopa loppuminen. En ole googlannut mistä se johtuu. Niin monella sama että ei ole pelkästään oma kokemus. Se tapahtuu nopeasti puhutaan minuuteista kun polttaa. Aivan turhaa valittaa helteistä.

Vierailija
40/50 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hikoilet koko vartalosta paljon, se voi johtua siitä, että olet lihava tai sinulla on jokin sairaus, kuten diabetes, tai sinulla on vaihdevuodet. Voitko vaikuttaa hikoilun juurisyihin? 

Jos vaatteet ovat vain vähän aikaa käytössä ja niissä on lähinnä vain puhdasta hikeä, riittäisikö niille lyhyt 30 minuutin pikapesu? Se ei varsinaisesti vähennä pyykin määrää, mutta vähentää veden ja sähkön kulutusta. 

Raikastava iltasuihku, tuuletin makuuhuoneeseen ja yöpuvun käyttö voi vähentää tarvetta pestä lakanoita niin usein. Saattaa riittää, että vaihtaa vain tyynyliinan kerran viikossa, lakanan joka toinen viikko ja pussilakanan 3-4 viikon välein. 

Se puhdaskaan hiki ei lähde 30 asteessa. Eikä se vähennä pyykin määrää, päin vastoin, samaa paitaa joutuu pyykkäämään yhä useammin. Ehdotuksessasi ei ole päätä eikä häntää, vettä ja sähköäkin menee enemmän,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän