Luetellaan tähän asioita, jotka on paremmin suuressa kaupungissa kuin pienessä kunnassa?
Kommentit (177)
Julkinen liikenne, treffiseuraa tarjolla enemmän, empaattisemmat ihmiset ja kaupungeiissa valta useammalla puolueella.
Tiet paremmassa kunnossa. Valaistua kevyen liikenteen väylää olemassa paljon. Palo-ja pelastustoimi saavuttaa kohteen vasteajan puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen liikenne, treffiseuraa tarjolla enemmän, empaattisemmat ihmiset ja kaupungeiissa valta useammalla puolueella.
empaattiset ihmiset on kyllä mun kokemusten perusteella juurikin toisinpäin
Monipuolisempi väestö ja sähäkämpi yöelämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
empaattiset ihmiset on kyllä mun kokemusten perusteella juurikin toisinpäin
Mun kokemus taas on toisinpäin.
Ehdottomasti se, että kepu ei ole vallassa.
Onneksi minulla on etätyö, niin voin asua pienellä kirkonkylällä. Mies on onnellisin sinkkuna ja asuessaan lähellä luontoa.
Ei saa Helsingissäkään tuijottaa betoniseinää. Ne on vaan ne lähiöt josta tänne tulijat yleensä aloittaa. Me ainakin asuntaan viehättävällä puistomaisella alueella, pienkerrostalossa. Keskuspuisto on ihan lähellä.
Käyn joka päivä metsässä koiran kanssa.
Naapurit on kivoja. Ei melua.
Enemmän kauniita naisia. Ketään ei kiinnosta, miltä näytät. Paljon shoppailumahdollisuuksia.
Ei ole autopakkoa, enemmän tekemistä, kauppoja enemmän, pyörällä ja kävellen pääsee kaikkialle.
Ulkomaalaisia, eksoottisia miehiä. Eivät ole juntteja tai naisvihaajia kuten suomalaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän esim. Helsingissä palvelut ovat aivan toisesta maailmasta kuin pikkukunnissa. Meillä on tarjontaa joka asiaan ja vieläpä ilmaiset terveyskeskuskäynnitkin.
Saatteko aikoja sinne terveyskeskuksiin?
Sen kun kävelee päivystykseen niin hoitoa saa heti.
Oikeastiko? Minä olen huomannut, että useammin käännyttävät päivystyksestä pois kuin ottavat vastaan. Helsingissä siis.
Sydärin tullessa jää tilastojen mukaan todennäköisemmin henkiin kuin maalla, jossa avun paikalle saapuminen kestää pidempään.
Liikenteessä otetaan paremmin kaikki kanssakulkijat huomioon.
Vierailija kirjoitti:
nigernigerniger
Perseet ei täällä juhli.
Persuja on vähemmän kaupungeissa.
Julkinen liikenne, vaihtoehtoja palveluiden suhteen (kaupat, ravintolat, eläinlääkärit), erilaisia asuinalueita vähän jokaiseen makuun.
Oon aina saanut.