Heikot pohjoismaalaiset eivät kestä chiliä
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/f4f0e226-2a48-4737-b097-ef2…
Siis nuo uutisen nuudelit ovat saamarin hyviä ja nyt niitä ollaan kieltämässä vain koska Tanskassa jotkut heikot nuoret eivät kestäneet chiliä. Kaikki hyvä pitää kieltää.
Oma vaimoni on ulkomaalainen ja erinomainen kokki. Hän käyttää mausteita todella paljon ja hänen kautta olen huomannut, että pohjoismaalaiset eivät osaa käyttää mausteita. Meidän mauttoman ruokakulttuurin tulinen on normaalia muualla maailmassa. Totutelkaa hyvään ruokaan älkääkä tyytykö vain suolaan ja pippuriin!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt tulisia ruokia koko aikuisikäni eli yli 20 vuotta mutta tottumisellakin on rajansa. Esimerkiksi noi 2X ja 3X Buldakit on vaan liian tulisia jotta ruuasta voisi normaalisti nauttia.
Mitä järkeä on maustaa ruoka niin, että seurauksena on pelkkää poltetta. Olen hieman yllytyshulluna syönyt kastiketta, jossa oli 600 000 scovillea ja seurauksena oli kauhea polta sekä suussa että ruokatorvessa. Nuo voimakkaan chiliset kastikkeet on varmaan alunperin tehty peittämään pilantuneen lihan maku ruoasta eli voisi luulla, että jos joku käyttää paljon chiliä, hän ei osaa maustaa. Voimakkaan chilistä ruokia syövät tyypit kuvittelevat olevansa muita *kovempia jätkiä*. Yleensäkin suomalaisten mietojen mausteiden arvostelijat ymmärtävät maustamiseen överimaustamiseksi, niin että ruoka maistuu vain mausteille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole heikkoudesta kiinni. Ei kukaan halua jatkuvaa vaarallista närästystä ja vatsahaavaa. Ei tietoa miksi joku on kielletty. Etköhän saa edelleen chiliä ja mausteita, tuskin tuo on ainoa mitä löytyy? Minusta tuntuu että kaikessa on chiliä ja pippuria, broilerissa, kananakissa ja perunassa. Mitä jos ei halua kermaakaan.
Nämä chilin kapsaisiinit eivät asiallisesti ottaen polta reikää mahalaukkuun. Ei ne ole happoa eikä emästä. Pelkän makuaistimuksen takia jotkut ihmiset menevät jonkinlaiseen kipushokkiin vaihtelevin seurauksin, mahdolliset kuolemat liittyvät sydäreihin tai vastaaviin stressireaktioihin.
Jostain syystä noista pippureista on tullut jonkinlainen äijäjuttu. Minä maustan ruoan aika maltillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on onneksi toimiva kylmäketju, niinpä pilaantuneiden elintarvikkeiden makua ei tarvitse peittää chilillä vaan ruoka voi maistua muultakin kuin tuliselta poltteelta, jonka jälkeen et pysty sanomaan tuliko syötyä kanaa, kalaa, possua vai nauraa.
Ehhh... Pilaantunut ruoka ei muutu syötäväksi, vaikka sen tuuttaisi täyteen chiliä.
Tämä vain sen takia, ettei joku nyt oikeasti yritä vähentää ruokahävikkiä ja saa ruokamyrkytystä jonkun trollin takia.
Otsikossa lukee: pahamaineisen Buldak-nuudelin PALUU: Suuren määrän nauttiminen ei suositeltavaa