Minkä ikäisenä lopetit sipsien ostamisen itsellesi?
Minkä ikäisenä olette lopettaneet sipsien ostamisen vain itselle herkuiksi? Olen pitkään luullut, että sipsejä ostetaan lukio/amisiän jälkeen lähinnä juhliin tai vieraita varten kunnes kävi ilmi, että kaverini vielä yli kolmekymppisenä ostaa sipsejä itselleen viikonloppuherkuksi.
Kommentit (107)
En ole vielä edes aloittanut. N74
En ole vielä lopettanut, ikää 55. Pussi tai kaksi vuodessa menee.
Joka toinen päivä pussi sipsii, ikää 60 vee.
Kun lapset (harvoin) lähtee viikonlopuksi mummolaan, ostetaan miehen kanssa aina kauheat mättöherkut. Lapsille näytellään aina terveellistä elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
siis mitä täh? miten se ikä liittyy siihen jos haluan napostella sipsejä samalla kun juon olutta ja pelaan lautapelejä?
Ap on varmaan niitä jotka jakavat asiat iän mukaan ja ajattelee että aikuiset eivät...kummastelee kun joku tekeekin toisin. Eihän aikuinen...
Kerron sitten kun lopetan. En tiedä vielä milloin tapahtuu. Tällä hetkellä olen 56v.
Mä ostin eilen eli lopetin myös eilen. Katellaan tossa varmaan kuukauden sisällä uudestaan. Tällä viikolla tuskin ostan mitään limpparia kummempaa.
Pidin luultavammin jopa parin vuosikymmenen taukoa ja aloitin uusiksi ja sitten niitä on mennytkin. En aio lopettaa, sitten kun lääkäri valittaa liiasta suolasta niin joutaa kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkkeja ja sipsejä ostavat alle 20-vuotiaat. Jos olet vanhempi ja silti syöt noita, niin sinulla on tosi paha syömishäiriö.
syömishäiriö on diagnoosi ja täysin eri asia. eri kuin mieltymykset, satunnainen ns mielihyväherkuttelu. ai 20 v kun täytät, siihen asti makeiset ja sipsit ovat vanhempienkin mahdolistamia . syömishäiriö käsite on aivan muuta kuin satunnaiset herkut. sipseissäkin on aikuiseen makuun hyviä. aikuinen pitää tulisista. ovatko myös suklaalevytkin vain lasten. ai lapset saa ja annetaan syödä epäterveellistä. kehitysiässähän ennemminkin tarvitaan rakennusaineita,mutta toki aikuinenkin jotta jaksaa monimuotoista elämää. eri herkut toimii eri ihmisille. itse otan 2 riviä suklaata,mutta suolapähkinäpussi heti puolet ja aina ruokalusikalline kerralla makuelämys näin suurempi. n 3 pussia vuodessa. muikkuja, silakkaa, sipulia, juureksia pelkkiä valkosipulinkynsiä raakana, marjoja, erilaisia puuroja. ja joo teen itselleni mansikkakermakakun,syön sen yksin n 3 erässä. sitten kalilaatikkoa. kerran kk nakkeja tai lenkkiä jollain tapaa keittona ,kastikkeena tai kylmänä.
googlaa pövästi mitä on syömishäiriö. baaritiskeilläkin voi tilata suolapähkinöitä ja siellä ei lapsia.
siitä puhe mistä puute ja rahat loppu, niin äkäpäissäs keksit muka näitä taaas sun juttuja,milloin on junttiruokaa kaikki hyvät peruskotiruuat
Vierailija kirjoitti:
Vttu että ihmiset muuttuu aina vaan tyhmemmäksi. Monenlaista pskaa oon kuullut, mut taas tuli yks aivopieru todistettua, kun luin apn tekstin.
just näin, menköö sinne helv... minne aurinko ei paista, miten nolo molo, nälissään naukuu,,kun just nyt sen tekee mieli ite niitä eikä on kolikoita ostaa
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa näiden sipsien mässyttelijöiden terveydenhuoltomenot 🤷
Niinkuin sinä olisit eläessäsi maksanut muita kuin tukiveroja. Kiva maksaa tuollaisten saunantaaksevietävien toimeentulotuet.
Ikää 25 v ja en ole lopettanut sipsien ostamista. Ihan vain itselleni olen ostanut viimeeksi toukokuussa, mutta miehen 30 v kanssa ostellaan silloin tällöin yhdessä. Kesäisin tulee herkuteltua tuoreilla marjoilla ja hedelmillä ennemmin. Ihan normaalipainoinen ja urheilullinen ja hyvätuloinenkin kaikenlisäksi. Ei sipsit ole köyhien, läskien tai lasten juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 64 ja autossa aina sipsejä - jos ei ole koko päivänä ehtinyt syömään muutama sipsi siirtää nälkää kummasti.
Ja painoindeksi on? Yli 50?
Meillä on joskus töissä hoppu kuin helisevässä helvetissä - aina ei ehdi juomaankaan. Jos juokset koko vuoron pää kolmantena jalkana ja nappaat eväistä vain banaanin tai muun hedelmän, et uskokaan, mikä autuus on, kun istahtaa autoon ja ottaa muutaman rasvaisen ja suolaisen sipsin. Montaahan minä en voi rasvan takia edes syödä, sappiraukkani ei tykkää. Jos sinun pitää puuttua painonäkökulmasta tuntemattomien ruokailuun tai herkutteluun, suosittelen, että hakeudut keskustelemaan asiasta. Asian täytyy vaivata sinua henkilökohtaisella tasolla.
En ole vielä lopettanut, lapsuudessani ei tuollaisia ollut. Olen 72-v mummo jo.
Kerran viikossa ostan sipsiä ja dippiä ja olen yli kolmekymppinen. Miten herkut on millään lailla ikään liittyvä asia 😅 toiselle maistuu, toiselle ei 🤔
Vai onko tässä nyt joku, että kun tulee tiettyyn ikään, niin saa syödä vaan sisäfilettä ja sammen mätiä, juoda viiniä pikkusormi pystyssä? Jos ei itse välitä karkeista ja sipseistä, niin eihän niitä ole pakko syödä, mutta se ei suinkaan tarkoita, että kaikilla muillakin aikuisilla on rautakanki takapuolessa 😊 Tämän kesän ulkomaanmatkalla mulla oli tavoitteena maistaa uutta jäätelöä joka päivä, joinain päivinä söin jopa kaksi!
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä lopettanut, lapsuudessani ei tuollaisia ollut. Olen 72-v mummo jo.
Hei! Olen 61-vuotias. Muistatko, milloin jättimäiset sipsi- ja karkkipussit ja isot limsapullot tulivat myyntiin? Minä en muista.
Lapsuudessani sain limsaa 0,33 l kerran viikossa saunan jälkeen. Muuten ei limsaa saanut, paitsi keltaista Jaffaa, jota sai vain jos oli todella sairas, siis jos tuhkarokossa tai vastaavaa. Minulla ei ole mitään muistikuvaa sipsien ja muiden snacksien syömisestä ennen murrosikää. Karkkipäivä taisi olla kerran viikossa ja silloinkin karkkia sai niin vähän, että säästin karkkipaperit karkin syömisen jälkeen ja haistelin niitä tuntikausia.
Antakaa hyvät ihmiset meidän syödä rauhassa herkkuja edes tässä iässä!
Aikuiset, jotka syövät sipsejä, ovat lapsen tasolle jääneitä juntteja.
En ole edes aloittanut.