Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen äiti ruokkii lapsensa keliaakikoiksi? 😡🤬Ennen vanhaan lapsia ei ruokittu keliaakikoiksi. Miksi nykyään niin tehdään?

Vierailija
30.07.2024 |

Paljon prosessoitua matalabakteerista ruokaa sohvalla lojuville kakaroille. Ei ulkoilua, ei ulkoleikkejä ja kontaktia luontoon. Antibioottikuureja kyllä itketään lääkäriltä joka nuhaan ja köhään. Sitten suolen bakteerikanta köyhtyy ja iskee tämä nykyajan kansantauti. Ja sitten vasta herätään siihen miten ikävää se on, kun on ruokkinut lapsensa keliaakikoiksi.

Ennen vanhaan lapsia ei ruokittu keliaakikoiksi, mutta nykyään niin tehdään. Mistähän syystä, mikä järki siinä on? Luulisi että olisi jo lapsenkin kannalta parempi, ettei häntä olisi ruokittu keliaakikoksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoset hallut tänään.

Vierailija
2/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun mä olen ollut ihan kaikkiruokainen ulkona leikkivä lapsi ja mulle puhkesi keliakia aikuisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakian aiheuttaa vehnässä, rukiissa ja ohrassa esiintyvä valkuaisaine gluteeni. Perinnöllisesti alttiilla henkilöillä se vaurioittaa, ilmeisesti immunologisen reaktion kautta, ohutsuolen sisäpintaa verhoavan limakalvon soluja.

Vierailija
4/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, mun mummolla oli keliakia. Ja kasvoi lapsuutensa ja aikuisuutensa niihin aikoihin kun oltiin paljon ulkona ja mentiin ja tehtiin ja ruoka ei ollut niin prosessoitua kuin nykyisin.

Vierailija
5/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti provota vakavalla asialla. Moni kärsii valtavia kipuja sen vuoksi että sinunkaltaiset ruokkii väärää tietoa ja kukaan ei pidä sitä minään sairautena.

Vierailija
6/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun esikoisella puhkesi keliakia noin yksivuotiaana. Ruokinko häntä prosessoiduilla ja löhöilikö vain sohvalla?

Vierailija
7/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun esikoisella puhkesi keliakia noin yksivuotiaana. Ruokinko häntä prosessoiduilla ja löhöilikö vain sohvalla?

Ei kannata triggeröityä provosta. Keliakiaa on aina sairastettu, ennen vain joutuivat kärsimään tuskissaan, ketään ei kiinnostanut kun ihmiset eivät paremmasta tienneet.

Vierailija
8/6 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on epähygieeninen, mutta hänellä on silti keliakia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan