Ystävätär osoittaa mieltään jostakin, olen hänelle kuin ilmaa
Olemme 30-kymppiset ystävykset. Yhteistä historiaa yli 10 vuotta, välillä enemmän yhteyksissä, välillä vähemmän, säännöllisesti kuitenkin. En ole tavoittanut häntä lähes vuoteen - täysin epätyypillistä. Asutaan 150km säteellä toisistamme ja olen yrittänyt soittaa, lähettänyt txt, s-postia. Näen, että hän kuitenkin kommunikoi Facebookin välityksellä muiden ystäviensä kanssa.
2 viikkoa sitten lähetin s-postin jossa kysyin suoraan miksei hän vastaa yhteydenottoihini. Valtava yllätys oli, kun hän ei vastannut tähänkään viestiin mitään! En voi kysyä edes puolisolta, koska hän on sinkku. Olen täysin ymmälläni ja keinoton! Lisäksi raskaus on viimeisillään.
M32
Kommentit (29)
Siis kenen raskaus on viimeisillään? Sun muijas?
Sen verran ylpeyttä minulla on, ettei ala summassa pyytelemään anteeksi kaikkea mahdollista, mitä olen ehkä ja mahdollisesti tehnyt.
Ollaan siis oltu ystäviä enemmän kuin 20 vuotta. Ollaan joiltain osin aika erilaisiakin ihmisiä, mutta silti hyviä ystäviä. Ystäväni on aina ollut hyvin vahvat mielipiteet omaava, älykäs, ja hyvin persoonallinen ihminen. Ollaan kuitenkin tuntu hyvin toimeen pieniä väittelyitä lukuun ottamatta.
Viime kesänä meillä oli sitten suurempi väittely (en sanoisi riidaksi) siihen liittyen, että ystäväni menetti työnsä koronan vuoksi, ja masentui. Minä yritin tukea, mutta ilmeisesti väärällä tavalla, kun kaikki mitä sanoin, oli tyhmää ja väärin. Itse menin lukkoon ystäväni rähjäämisestä, ja kysyin vielä tyhmempiä (esim. "Oletko etsinyt uutta työtä?".) No, se oli tyhmästi kysytty, mutta sovimme sen kuitenkin keskustelun päätteeksi, pyysimme anteeksi puolin ja toisin, ja sovittiin, että ollaan yhteydessä.
No, tämän jälkeen hänestä ei sitten olekaan kulunut yhtään mitään, eikä vastaa viesteihini. Monta viestiä olen laittanut, ystävällistä ja neutraalia, mutta mikään ei kai enää ole hyvä. Viimeisestä viestistä on kohta puoli vuotta, se oli hyvän uuden vuoden toivotus. Annanko vaan olla, vaan kysynkö suoraan, mikä vaivaa?
Nyt keräät ylpeytesi rippeet, ja suljet tuon hyypiön pois kavereistasi. Ystävät ei käyttäydy noin. Tuollainen tyyppi ei ole ystävyyden arvoinen. Jos olet raskaana, älä anna hyypiölle enää mitään infoa mitä tulee lapseesi ym perhe-elämääsi. Ignooraa hänet täysin, se on parasta itsesikin kannalta. Keskity omiin asioihisi ja niihin todellisiin ystäviisi jotka pysyvät rinnallasi tuli mitä eteesi vain.
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä tapahtui ennen sitä kun hän lopetti yhteydenpidon. Mikä on viimeinen kerta kun näitte ja olitte yhteyksissä. Sieltä voisi ajatuksen siemen lähteä itämään.
On tainnut siemenet jo pitkällä itämässä kun raskaudesta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ylpeyttä minulla on, ettei ala summassa pyytelemään anteeksi kaikkea mahdollista, mitä olen ehkä ja mahdollisesti tehnyt.
Ollaan siis oltu ystäviä enemmän kuin 20 vuotta. Ollaan joiltain osin aika erilaisiakin ihmisiä, mutta silti hyviä ystäviä. Ystäväni on aina ollut hyvin vahvat mielipiteet omaava, älykäs, ja hyvin persoonallinen ihminen. Ollaan kuitenkin tuntu hyvin toimeen pieniä väittelyitä lukuun ottamatta.
Viime kesänä meillä oli sitten suurempi väittely (en sanoisi riidaksi) siihen liittyen, että ystäväni menetti työnsä koronan vuoksi, ja masentui. Minä yritin tukea, mutta ilmeisesti väärällä tavalla, kun kaikki mitä sanoin, oli tyhmää ja väärin. Itse menin lukkoon ystäväni rähjäämisestä, ja kysyin vielä tyhmempiä (esim. "Oletko etsinyt uutta työtä?".) No, se oli tyhmästi kysytty, mutta sovimme sen kuitenkin keskustelun päätteeksi, pyysimme anteeksi puolin ja toisin, ja sovittiin, että ollaan
Ette ole ystäviä enää, joten turhaan vieraalle viesteilet. Hän on selvästi päättänyt, että käytöksesi oli liikaa, eikä ole pitänyt sinua enää ystävänä. Miksi jankkaat, kun toinen ei halua olla kanssasi tekemisissä? Oma kuvauksesi toiminnastasi kuulostaa jo aika rasittavalta, joten voi vain kuvitella, kuinka paha todellisuus oli. Ihminen kuitenkin näkee itsensä aina edustavampana kuin on. Ei sinulle olla ystävyyttä velkaa.
Kuulostaa myös aika omituiselta toiminnalta, että olet siis useampia reittejä lähtenyt hänelle viesteilemään, vaikka vuoteen ei ole sinulle vastannut? Vaihtanut viesteistä jo sähköpostiin? Oletko sometkin kokeillut? Alkaa puskea häiriköintiä tuollainen. Päästä irti, kun sinusta ei enää kiinni pidetä.
Tottakai on mukavampaa, että sanoo suoraan, jos haluaa lopettaa ystävyyden. Mutta nyt pitäisi jo olla sanomattakin selvää.
Näin teki yksi ystäväni myös. Oli lapseni kummi vieläpä.
Ei selvinnyt koskaan tämä juttu, mutta jo lapsesta alkaen hän suuttui minulle vähän väliä ilman syytä ja murjotti viikkoja tai päiviä. Yhtäkkiä oli taas Ok. Viimeisellä kerralla "erottiin" sitten lopullisesti. Ei tainnut oikeasti pitää minusta ollenkaan, mutta tavan vuoksi ja yhteisten ystävien takia ei halunnut katkaista välejä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miten kummankaan raskaus liittyy tähän?
Se voi olla syy välirikkoon. Ap, onko näin?
Naiset.