Mitä odotat elokuulta?
Oma ykkönen on juhlaviikot. Rahaa ei mennä sisään, mutta hengailen varmaan siellä aidan takana eväitten kanssa useamman illan.
Kommentit (53)
Että työt alkaa. Olen sinkku opettaja, ja kyllästynyt jo lomaan. Reissut on reissailtu, vanhempien kanssa mökillä vietetty aikaa ja muuta kesäjuttua.
Mukava päästä töihin, nähdä työkaverit ja oppilaat. Tulee taas säpinää elämään.
Syksy on lempivuodenaikani. Alkusyksy on mitä ihanin iltaisin. Ei ole kylmä, mutta illat ovat pimeitä. Ilma on raikas ja äkkiä tuulesta voi aistia sen, miten se kiskoo sadetta.
Pesen hiukseni alkusyksyn rankkasateissa.
Asun alakoulun vieressä. Oma tunnelmansa siinäkin, kun lapsoset taas kulkevat kouluun. Itsekin koitan vähän ryhdistäytyä ja opiskella kieltä. Kun muutkin aloittavat opinahjonsa, niin se toivottavasti inspiroi minuakin.
Ja sitten kait näitä syksyn tunnelmallisia iltoja ja juhlia odotan. Venetsialaisia. Rapujuhlia (tosin vain katkarapujuhlia). Ja muuta sellaista loppukesään ja alkusyksyyn kuuluvaa. Varmaankin kokeilen sitä Elovenan kardemumma-vanilja-kaurajuomaa, jota joku suositteli jossain ketjussa.
Ja uusia lautasia ostin, joita ajattelin käyttää syyskattauksissa.
Syksy on vielä ihan kivaa aikaa. Mutta talvi on minulle myrkkyä.
Muuttohärdelliä.
Homekodista muuttaminen on paljon hankalampaa kuin tavallinen muutto mutta en valita. Sorttiasemakäynnit,siivoojan palkkaaminen, vuokravaraston varaaminen ym
Viileämpää ilmaa toivon. Inhoan hikoilua ja nihkeää ihoa. Tämä heinäkuu tuntui loputtomalta. Olen tyytyväinen että mennään kohti syksyä, lempivuodenaikaani.
Odotan kuukausittain palkkaani, kun teen töitä sen eteen.
Lämpöä, uimakelien jatkumista, kivoja töitä, pitkiä viikonloppuvapaita, sienisaaliita, kivoja kohtaamisia, lämpimiä iltoja.
Että sais lottovoiton, niin vois irtisanoutua opehommista. Ovat nykyään pelkkää kurjuutta.
Ja loma-kateelliset .... sinne vaan riviin, sijaisia tarvitaan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kelatuet
Minä myös odotan, olen koko heinäkuun odottanut eikä sentin killinkiä ole tullut.
Kesäloma on pidetty ja kalenteri on töitä täynnä. Odotan siis kiirettä. Tai no, se alkoi jo tänään.
Odotan kaksosia saapuvaksi. Vähän siinä ja siinä ehtivätkö elokuulle vai meneekö syyskuun puolelle. Laskettuaika on syyskuun puolella, mutta kaksoset tuppaavat kuulemma syntymään ennenaikaisesti.
Töitä, pimeitä lämpimiä iltoja, sienestystä
Työttömyys koittaa vihdoin, kauan tässä on pyristeltykin ja nyt on aika antaa periksi, luovuttaa.
Palefacen musiikistakin tuttu elokuun yö. Ihanan lämmintä, pimeää ja kaupunginvalot. Siinä on tunnelmaa. Talvella pimeys on ankeaa, mutta elokuun yössä ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys koittaa vihdoin, kauan tässä on pyristeltykin ja nyt on aika antaa periksi, luovuttaa.
Höh, oma työttömyys on mennyt sairastellessa ja taas on lähellä töihin joutumista, erittäinkin lähellä jo. Tosin palstalla on mennyt työttömyys.
Lämpöä ja vähemmän sadetta. Täällä pks reunalla on satanut 2,5 vkoa 2 pv lukuunottamatta.
Odotan elokuulta kesälomaa. Mulla on lennot erääseen Euroopan maahan ja vuokra-auto varattuna road trippiä varten. On ollut kivaa tehdä töitä koko kesä- ja heinäkuun kun kaikki muut ovat olleet lomalla ja töissä on ollut ihanan rauhallista.