Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisistä jotka eivät ole kiinnostuneita taiteesta?

Vierailija
29.07.2024 |

Mitä mieltä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta taiteesta on nyt kyse? Sellaisesta vanhasta klassisesta öljyvärimaalaustaiteesta, jolloin taiteilijat vielä osasivat maalata todella ansiokkaita kuvia vai nykytaiteesta, jossa ei ole mitään nähtävää eikä ihailtavaa.

Nykytaiteesta tulee mieleen se yksi tapaus, kun museon/taidegallerian siivooja luuli yhtä nykytaideteosta lattialle levinneiksi roskiksi ja siivosi sen pois. Tarvitseeko enempää sanoa ja selittää, miksi nykytaidetta on todella vaikea arvostaa tai pitää millään tavalla "taiteena".

Vierailija
22/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan sitten semmonen ihminen kuka ei ole kiinnostunut taiteesta.

Joka. Opettele relatiivipronominien oikea käyttö, muuten tekstiäsi on todella tympeää lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin läheisiin väleihin en heidän kanssaan pyri, koska joutuisin rajoittamaan keskustelunaiheita niin paljon. 

Vierailija
24/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele kiinnostus? Käyn paljon museoissa ja jopa matkustelen pääsyynä hyvät museot. Mutta ei taide _kiinnosta_ minua, en esim ikinä lue tai kuuntele museoiden selostuksia, ei mulla ole mitään mielenkiintoa siihen kuka tai miksi jonkun teoksen teki. Se on ihan turhaa tietoa minulle, koska joko tykkään teoksesta tai en, ei sen historia, tai jonkun muun mielipide teoksesta, muuta asiaa millään lailla. 

Vierailija
25/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kovin kiinnostunut taiteesta.

Tämä ei tarkoita, että olisin taidevastainen. Olen taiteilijan tytär ja elänyt koko elämäni taiteen keskellä. Ja nautin taiteesta koko ajan arjessani. Mutta en minä siitä kovin kiinnostunut ole. En jaksa miettiä twidetta erikseen, en sen eri suuntauksia, sääntöjä, ristiviitteitä, traditioita, en sen nykypäivää enkåä tulevaisuutta, taidepolitiikasta puhumatttakaan.

Samalla lailla en ole kiinnostunut leivästä tai vaikka sähköstä, vaikka käytånkin päivittäin.  Samalla tavalla en ole kiinnostunut lääketieteestä, vaikka en varmaan olisi elossa ilman. Nämä ovat arkea ja minulle itsestäänselvyyksiå. Kiinnostunut on jotain ihan muuta, ja kohdistuu minulla johonkin ihan muuhun. 

kukin olkoon kiinnostunut siitä, mikä kiinnostaa.

Vierailija
26/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole sen suuremmin kiinnostunut "taiteesta", jos sillä tarkoitetaan perinteistä taidenäyttely- ja museokamaa, eli jotain tauluja ja patsaita.

Mutta ns. harrastajataidetta olen ostanut omaankin kotiini, taidekirjojen, julisteiden ym. muodossa. Mutta se ei kuulemma ole tarpeeksi korkeaotsaista, kun on usein lähinnä fanitaidetta sarjoista, peleistä ja sensellaisesta. :D 

Vierailija
27/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että eivät ole kokeneet heille mieluisaa taidetta.

Voihan se tietysti olla että kategorisesti eivät pidä taiteesta. En minäkään nauti urheilusta, olen järkeillyt sen niin etten ymmärrä urheilua. Kun autolla pääsisi nopeampaa.

Vierailija
28/28 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetta on aivan kaikkialla, se on todella laaja käsite, ei yksin maalauksia ja veistoksia. Näyttämötaide, sen nykyaikeinen muoto nimeltään elokuva, ja musiikki kiinnostavat todella laajaa yleisöä. Myös kauniita rakennuksia ja tyylikkäitä esineitä arvostetaan, taidetta nekin edustavat.

Kyllä, ja useimmat kauniit maalaukset löytyvät esim. kirkoista, vaikken itse ole lainkaan uskonnollinen. Taide on osana ihmisen kulttuuriperimää ja historiaa. Se tosiaan sekoittuu niin moneen, eikä jää pelkästään kuvataiteeseen.