Ensimmäisen auton ostaminen
Hei!
Tarvitsen bensalla ja manuaali vaihteistolla toimivan henkilöauton max 5000€ budjetilla. Auton pitää olla perus järkevä ja taloudellinen kulkupeli. Arviolta n. 10tkm vuodessa ajoa sis. työmatkat, harrastukset ja kaupassa käynnit jne...
Mitä vaihtoehtoja itse katselisitte tässä hintaluokassa?
N18
Kommentit (77)
Sellainen joka on kunnossa eikä tartte isompia huoltoja.
Itse ostin uuden auton ensiautoksi. En kehdannut ajaa vanhoilla rämillä.
Aika pieneen ajoon on tulossa auto. Pienet autot halvempia kun isot.
Edullinen ylläpitää, kestävä tekniikka, hyvä ajaa. Ei vielä mikään digiaikakauden ihme.
Kannattaa sitten myös koeajaa. Toyotat ovat kestäviä ja vähän muita edullisempia huoltaa, mutta en tykkää ajettavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Edullinen ylläpitää, kestävä tekniikka, hyvä ajaa. Ei vielä mikään digiaikakauden ihme.
Kokoisekseen Astrassa on tilava tavaratila, se on ok ajettava ja yksinkertainen perustekniikka on perusluotettavaa ja edullista korjata hajotessaan, niistä plussaa. Jos kuitenkin ajoa tulee vähän, eikä tarvitse noinkaan isoa ja tilavaa autoa, etsisin mieluummin pienemmän ja reilusti alle 150tkm ajetun auton.
Ota ihmeessä henkilö mukaan joka ymmärtää autoista, vanha sanonta on että autokauppiaat olisi jo kuolleet nälkään jos olisivat olleet rehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama vaihtoehto:
https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/14415667
https://www.nettiauto.com/hyundai/i20/14421997
https://www.nettiauto.com/fiat/grande-punto/14201076
Noista Aygo on luokkaa pienempi auto kuin muut vaihtoehdot.
Jos auto tuntuu koeajolla omalta, niin ajaisin sen vielä autotohtorin tarkastukseen. Voit varata ajan vaikka ennakkoon netissä ja sopia myyjän kanssa että käytät sen siellä, vaihtoehtoisesti voit myös sopia että myyjä käyttää auton siellä, maksatte tarkastuksen puoliksi jos kauppoja ei synny ja hyvität koko summan jos kaupat syntyy. Tuossa hintaluokassa on melko sama ostaako auton liikkeestä tai yksityiseltä, liikkeen virhetakuu ei kuitenkaan kummia korvaa.
Toyotaa suosittelen kokemuksella. Ovat todella kestäviä.
Ajatko enimmäkseen kaupunkiajoa vai pitääkö riittää vääntöä myös maantiellä? Se ratkaisee aika paljon. Tavaroiden kuljetuksen tarve? Eli pieni vai iso?
Persu pensa teeskentelee olevansa N18.
Osta mun corolla vm2012 1.6 bensa manuaali saat 5000€
Vierailija kirjoitti:
Toyotalle kannattaa teettää kuntotarkastus, suurin riski kun on ruoste ja sitä on vaikea itse todeta paikan päälläkään.
Toyota jos nuo on kriteerit. Tuolla rahalla saat vuoden 1894 corollan.
Varaudu ton hintaisessa päälle tonnin korjauskuluihin vuodessa. Ja siihen, että voi laueta koska vaan.
Juuri katsastettu Fiat Punto 1997-2005. Hintaa Max 1500€ niin jää vielä korjaus rahaa niin paljon että sillä Puntolla ajaa helposti 5-7 vuotta. Tarkista vain ettei ylikuumene niin moottori pelaa hamaan tappiin asti. Eivät ruostu, näissä sinkitty kori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyotalle kannattaa teettää kuntotarkastus, suurin riski kun on ruoste ja sitä on vaikea itse todeta paikan päälläkään.
Yli 10 vuotiaat tojotat on kaikki aika hyvin ruosteessa jos ei ole ruostesuojattu uutena/uudehkona :T kokemusta on.
Laita nuo tarkat vaatimukset nettiautoon ja tutki vaitoehtoja