Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jahas, eka päivä töissä takana ja kyllä vetutti

Vierailija
29.07.2024 |

Siellä kaikki kauramaitoa juovat ilmastotietoiset naiset vertaili ulkomaanmatkojaan keskenään, tätä jatkuu varmaan koko viikko. Olin tylsin tyyppi toimistolla kun vastasin olleeni pääosin mökillä ja loman huippukohta oli se kun siivosin erään rannan muoviroskista.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sinua siinä harmitti? Se, että vietit lomasi mökillä vai se, että muut matkustivat? Minä olen monen monta kesää viettänyt vanhempieni luona mökillä, monet työkavereistani käyneet ulkomailla. Pitäisikö minua harmittaa siinä jokin?

Kaksinaamaisuus. Kaksinaismoralismi. "Ilmastotietoiset" lentelee sinnetänne piittaamatta päästöistään pätkääkään ja samat sitten vinkuu, kun joku joutuu käyttämään polttomoottoriautoa päästäkseen töihinsä.

Aloittaja ei lentelyllään päästöjä lisännyt. Päinvastoin suojeli luontoa siivoamalla rannan.

Me, jotka ei pidetä meteliä ilmastosta, ei välttämättä kaikki edes uskota hypoteesiin sellaisenaan, mutta olemme luontorakkaita, ja käyttäydymme sen mukaisesti. Roskaamatta ja turmelematta. Me olemme ilmastoideologien mukaan huonoja ihmisiä. Jos esim. käytämme autoa veronmaksajien raskaasti subventoiman julkisen liikenteen sijaan siksi, että sitä ei ole saatavilla.

Ilmastoideologit voisi maksaa itse julkisella liikkumisen matkansa ilman subventiota, ja nekin rahat voisi käyttää mielekkäämmin johonkin ympäristöystävällisen teknologian tuotekehitykseen.

Ja todellakin ne autoilijoilta veroina kerätyt melkein 9 miljardia/vuosi, pitäisi korvamerkitä ainoastaan autoilijoiden käyttämän tieinfran kunnostamiseen ja parantamiseen. Se kun laskisi polttoainekulutustakin ja sitä kautta päästöjä.

Vierailija
22/26 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on sentään mökki missä viettää aikaa. Kaikilla ei ole varaa sellaiseen.

Mökki ei ole mikään rikkaiden tai keskiluokan hupi, aika monella on mökki rahatilanteeseen katsomatta. Ei välttämättä mikään huvila, mutta paikka jossa mieli lepää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heiltä, kuinka iso hiilinjalanjäljen heidän lomansa tuotti. Saattavat mennä hiljaisiksi.

Vierailija
24/26 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy heiltä, kuinka iso hiilinjalanjäljen heidän lomansa tuotti. Saattavat mennä hiljaisiksi.

Siksi juovat kauramaitoa

Vierailija
25/26 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä heiltä, mitenkä paljon tuli luottokorttivelkaa ja pystyvätkö sen maksamaan kk-palkastaan.

Palstan oletus on aina että kaikki on pers aukisia ja kaikki kiva pitää ostaa velaksi. Miksi? Mulla on kiva palkka ja ei mun tarvitse syödä puolta vuotta kaurapuuroa vain siksi että teen jonkun vähän hienommankin loman kesällä.

Voi sinua pölvästi sentään. Pääpaino jutussa on se, että Ap:lla ei ole varmaan tullut yhtään luottokorttivelkaa, koska mökkeili omassa mökissään koko loman. Ulkomailla rymyävät käyttävät yleensä jo turvallisuussyistä luottokorttia, vaikka muutakin rahaa olisi, eli luottokortille tulee pakosta velkaa.

Minun luottokorteissani on 30 päivää maksuaikaa. Summa muuttuu vela

Etkö sinäkään tollo tajua? Sinä maksat sen summan heti kk-palkasta. Luottokunta tms siinä on laskuttajana eikä ostopaikka eli velkaa se on eikä suoraan tililtä menevä käteisosto.

Vierailija
26/26 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi juovat kauramaitoa

Mutta joka on kaikkea muuta kuin ekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän