*** 3-KUUMEILIJAT viikko 6 ***
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!!!
Hyvää Runebergin päivää myös!
Kommentit (60)
Ehdinpäs aloittaa uuden viikon jo toistamiseen! =)
En ehtinyt kunnolla lukea loppuviikon kirjoituksia, mutta pahoittelut tädin kohdanneille!!!! Tsemppiä vaan uuteen kiertoon ja toivottavasti teillä on tärppi-onnea!!!!
On: Tätiä edelleen odottelen... =( Loppuviikosta ei ollut mitään tuntemuksia =( Eilen alkoi taas alavatsaa nippaileen ja sattuikin hieman, rinnat taas arat. No, eipä tässä auta kun odotella, pitkä kierto meneillään. Täytyy vissiin vielä kuitenkin testailla, ensi viikon lauantaina olis tarkoitus pitää juhlat, mies täyttää 35v. Josko pystyis pari saunaolutta ottamaan.... Testaan joko huomenna tai keskiviikkona.
Nyt valmistautumaan työpäivään!!!!
Tsemiä ja haleja kaikille!!!!
mp73, yk 3, kp 45/n.30~ (hurjasti päiviä taas...)
Kirpeää pakkasaamua täältäkin; ) Itsekin lueskelin viikonloppuna pinoa, ja nyt en viitsi...antakaa anteeksi.Eli en henk.kohtaisesti huomioi teitä ketään.Joku plussannutkin siellä oli eli onnea teille ja muille tsempitykset ja halit.....
mp73; uskomattoman pitkä tuo sinun kiertosi taas on: (( Mutta toivotaan kuitenkin että saisit tikkuun sen positiivisen tuloksen, sitä varmasti odotamme seuraavaksi...
On; eipä ihmeempiä, ovis oli ja meni viime viikolla.Asian eteen tehtiin jotakin, mutta ei niin aktiivisesti kuin olisi voinut.Alkaa vaihteeksi olla luvuttajafiilis ja saattaa olla että koko projekti jää haaveisiin hetkeksi aikaa.Jospa sitten vaikka uudelleen, kun esikoinen lähtee kouluun...siis muutaman vuoden kuluttua.Mutta katsotaan nyt tämä loppuun: ))
-Happy kp18/25-28 yk5
Voimia sinulle!
Sitä ehtii valmistautua vauvaan kun ne viivat tikkuun ehtii saada ja sitten kun ei käy hyvin niin voin kuvitella miten pahalta se tuntuu.
Hali!
Tsirppana
Ikävä kyllä kyseessä ei ole raskauspahoinvointi vaan kamala oksennustauti, joka on iskenyt meidän perheeseen. Aivan hirveää.
Emdalle super-pahoittelut tädin johdosta. Tosi tyhmää saada ensin plussa ja toiveet ylös, ja sitten täti tulee kuitenkin :(
Mp73:lle toivon tätiä kylään, että lyhenee kierrot. On sitten helpompaa laskea oviksia eikä mene hermot ;)
).( Piinapäivät lähestyy tai oikeastaan on jo täällä. Oviksen mukaan tädin pitäisi tulla 7. tai 8.2. Oireita ei ole mihinkään suuntaan. Tuntuu, että juuri vasta selvisin edellisestä pettymyksestä. No, nyt takaisin voimaan pahoin...
Eppu2, yk3, kp27/??
Toiveikasta uutta viikoa kaikille. Minäkin palaan taas pinoon. Viikonlopu menee muutenkin aina siivillä. Perjantaina kävi pitkästä aikaa opiskelukaveri kylässä ja lauantaina vietettiin kuopuksen 2v synttäreitä suvun voimin. Poika kasvaa ihan omalla käyrällään eli neuvolassakin kaikki ok. Tällä kertaa äiti sai rokotuksen, kun kerroin jäykkäkouristusrokotuksen menneen joulukuussa vanhaksi.
Emda: olipa harmi, että testi ehti näytää plussaa vaikka täti tuli. Lohtuhalaus sinne.
Eowyn: hienoa, että kaikki on hyvin. Viritelkääpä nyt joukolla keskustelua sinne kotiloiden puolle, ettei palsta ihan kuihdu nykyisten kirjoittajien kohta jo synnytettyä.
72oinas, dorisday ja Nezzie ainakin, teille onnea oviksen pongailuun.
Luhtavilla: harmillinen se nega. Joko on täti tullut vai vieläkö piinaa? Onneksi ette joudu odottamaan kauaa, että pääsee uudelleen yrittämään, vaikka sekin tietystion liikaa. Tsemppiä.
Liinustiina: onnea teille ensimmäiseen yrityskiertoon kunhan tyhjennysvuoto on ohi.
Eppu2: pikaista paranemista, että pääset kunnolla vielä piinailemaankin.
Tarald: kiitos synttärionnitteluista ja onnea myös teidän esikoisellenne. 5-vuotias on jo ihan iso. Toivottavasti teillä jo hiljalleen onnistaisi, se taitaisi olla paras apu masentuneeseen mieleen. Odottavan aika on vaan niiiiiiin pitkä.
mp73: kylläpä se kierto on taas pitkittynyt. On ihan eri asia olla yk3 jos kp on 30 tai 50. Ainahan voi toivoa, että oviskin olisi ollut myöhään. Onnea siis tämän viikon testaukseen ( ja onnittelut hyvää vuosikertaa olevan miehen syntymäpäivien johdosta).
Happy: ei se yritysten määrä ole ainoa autuaaksi tekevä asia. Jospa juuri se oikea kerta osui sopivaan aikaan. Plussatuulia piinaviikoille.
ON: Mä en sitten pongannut ovista ollenkaan. Luulisi sen jo näihin päiviin mennessä olleen jos on ollut. Kaikki mahdollinen on eilisiltaan mennessä taas tehty (taitaa mennä jo yliyrittämisen puolelle). Mies lähti TAAS tänään kurssille ja otti esiloisen mukaan. Eli nyt vaan odotetaan, ainakin 1½ viikkoa.
Äiti1972 yk3 kp19/~28-30
Toivottavasti ei jäänyt paljoa kirjoitusvirheitä, ei tunnu tänään kirjoittaminen oikein onnistuvan.
Ehdin jo kiirjoitella tovin, kun isosisko tuli käryttää pikkuveljen piirtävän tuoleihin ja oli piirtänyt myös pöytään ja peiliin...ja siinä tohinassa sain sitten tekstin kadotettua. Onneksi kaikki oli piirretty sellaisiin pintoihin että sai pyyhittyä. Niinpä niin, äidin pitäisi olla vahtimassa eikä netissä!
Emdalle pahoittelut ja lohtuhali multakin! Tosi tylsä juttu, just kun on saanut vähänaikaa iloita plussasta...
Sitä piti kirjoitella omastanavasta, että täällä elellään epätietoisuudessa. Menkkoja ei näy, mutta menkkakivut ovat kovemmat kuin koskaan. En ole kovin toivorikas, mutta en kyllä kokonaan luovu toivostakaan niin kauan kun tätiä ei näy. Sen kyllä tiedän, että jos olisin raskaana, menisin välittömästi lekurille kyselee mitä hemmetin mahakipuja mulla oikein on. Nyt ei kai sitten auta kuin odotella. Testata en aio kovin pian uudelleen eli varmaan vasta viikon päästä jos tätiä ei näy. Kulostaako seuraava kenestäkään muusta tutulta: On käytävä monta kertaa päivässä vessassa kurkkimassa että joko jo ja yölläkään ei uskalla nukkua ilman sidettä, kun on sata varma että kohta on tulva (niin niin, varmaan just tästä syystä täti ei uskalla vielä tulla vaan keräilee rohkeutta).
terkuin Luhtavilla kp 31/28-30
Mulla oli hirmuiset menkka kivut vatsassa sekä selässä kp 29 ja olikohan kp31 ja sittenhän se plussa tuli kp 33.
Ja vessassa myös ravasin/ ravaan edelleen tarkistamassa onko täti saapumaisillaan. =)
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Piän peukkuja sulle. =)
Tsirppana
Leivoin ite Runebergin torttuja ja tuli kyl hyvän makusia mut vähän hassun näkösiä. Mieski nauro et pitäiskö ottaa kuva ku on niin jännän näkösii. No parhaani yritin ja maku oli hyvä :)
mp73: Kyllä on hurjan pitkä kierto sulla :( Voiku tilanne ratkeis nyt suuntaan tai toiseen ja mieluummin tietty siihen plussatestiin. Totta on et ku on noin pitkät kierrot ni yrityskierto 3 alkaa taatusti tuntua jo yrityskierto 4:ltä.
Happy: Toivottavasti peittojen pöllyttelyt tuottaa tulosta. Pianhan sulla alkaaki piinaviikko!
Eppu2: Voimia vatsatautiin sinne teille! Se on kyllä kaamee tauti...vie voimat veks. Mulla on ollu 3 päivää huonoa oloa ja koko ajan pelkään et vatsatauti iskee. Mikä vaan ärsyttävintä ni huono olo on eniten nukkumaan mennessä ja aamulla eli onkohan mulla verenpaineissa häikkää? Tai sit tää on tosi lievaa vatsatautia...
Äiti1972: Koititko bongata ovista testeillä vai ilman? Jospa ovis meni siinä synttärihässäköissä...
Luhtavilla: Mulla on kanssa sellanen olo koko ajan et täti tulee eli on pakko käydä kattomassa vessassa. Samoin selkää vähän juilii. Näitä samoja oireita on ollu sekä tädin tullessa että raskauksien alkaessa....otapa nyt sit selvää omasta kehostas ku tää on niin sekavaa...oireet ku voi viitata taas kumpaan vaan...Jospa se täti ei sinne tuukaan ja seuraava testi yllättää ilosesti :)
ON: Tässä mietitään taas et miten selvitään pettymyksestä ja paljoo en uskalla toivoa vaikka aina sentään vähän voi! Paras vaan keskittyy muihin asioihin eli huomenna isoisän 85v synttärit ja perjantaina esikoisen 5v synttärit.
Tarald yk6 kp22/28
Koitin huomata oviksen ihan ilman testejä. Aiemmin olen vain kuulostellut erikoisempaa vatsakipua en sen kummempaa. Kaipa sitä koittaa jo asennoitua että yk4:ään.
Nyt Bondia katsomaan.
Äiti1972
Eppu2, Luhtavilla ja Tarald: PALJON PLUS säteitä tytöt!! +++
Mp73: Voih, ratkeaisipa jo toi sinun tilanteesi, ja antaisi nyt sen kunnon plussan pärähtää!!
ON: Flunssassa ollaan koko sakki, sunnuntaina pitäisi tädin tulla, ja tulossa varmasti onkin. Odotan innolla sinne kunnalliselle puolelle pääsyä, joskos saisin sitten mielenrauhan. väkisin sitä vaan näitä asioita pohtiija miettii ja pyörittää päässään.
Tsemppiä yhteisesti kaikille!!
Shani@
Itse olen täällä harvinaisen aktiivisena palstailijana selvittyäni hirveästä oksennustaudista. Jee! Mahtavaa kun voi OLLA eikä tee pahaa :)
Täällä pukkaa melkein jännitystä - tädin (EI) pitäisi saapua huomenna tai ylihuomenna. Vähän on samanlaista valkovuotoa kuin kuopusta odottaessa... Mutta tuo nyt ei kerro vielä mitään. Joten toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Plussasäteitä tasapuolisesti kaikille!!
Eppu2, yk3, kp 28/??
Oma isoisäni täytti tänään 85 vuotta ja se on musta jo " iso" ikä. Oli puol sukua juhlimassa ja kiva oli nähä taas serkkuja ym sukulaisia.
Shani@: samoilla piinapäivillä mennään...joten loppuviikkoa kohti jännitys tiivistyy. Kunpa se plussa tulis vihdoinki!
Eppu2: Tuleeko valkovuotoa paljon? Mulla tulee jonki verran mutten muista oisko koskaan tullu ennen tädin tuloa tai ennen plussatestiä. En oo ees koskaan aatellu asiaa. Tosin sellanen holahtava olo on taas et pakko käydä välil kurkkaa vessas ettei täti tuu taas selättää!
ON: Välillä pystyy olemaan ajattelematta näitä piinapäiviä ja välillä ei muuta aattelekaan ku tätä hetkeä ja mitä JOS...tuntuu meillä ainaki olevan JOS EES joskus. Kamala ku on mieli taas matalalla ja usko tähän hommaan menny :(
Tarald yk6 kp23/28
Eli tätiä ei näy vieläkään ja menkkamaiset kivutkin ovat helpottaneet. Jo toista iltaa vatsassa vähän outo olo, joka sopisi minulle raskausoireeksikin, sillä edellisistäkin voin huonosti aina iltapäivällä tai iltasella, en koskaan aamulla. Kävin sitten jo ostamassa raskaustestin, mutta olen itselleni " sanonut" ettei ennen viikonloppua, että voin sitten olla varma tuloksesta, mitä testi ikinä näyttääkään. Ostin muuten Apteekin oman raskaustestin, sillä olen edelliset plussat testannut.
Eppu2: Jos nyt plussaan niin kuulutan suureen ääneen, että lisääntynyt valkovuoto on raskausoire, mullahan on n tässä kierrossa (loppukierron osalta) ollut poikkeuksellisen runsasta ja juoksevaa vuotoa. Toivottavasti se tietää meille molemmille hyvää. ++++++plussatuulia!
Onnea myös kaikille muille piinailijoille, kukahan meistä testaa ekana (tai siis mähän olen jo kerran testannut, mutta puhtaan negan) ja kaikille tietenkin sama tulos eli ++++++++++++ (ja vahva sellainen)!
Pitäkäämme toisemme ajan tasalla.
Alkukierrossa oleville tsemppiä pitkiin päiviin! Ja ovislaisille tietysti hekumallisia hetkiä!
Luhtavilla (jonka menkat jo selvästi myöhässä)
Huh, onpas teitä monta jotka piinailee näillä hetkillä: )) Toivottavasti saatte monet lipun Tsirppanan kanssa kotiloiden-junaan.Itse en tykkää tälläisistä pakkasista laisinkaan, lasten kanssakaan ei viitsi mennä ulos ja alkavat hyppiä pitkin seiniä..
Tarald; sinulle toivon erityisesti plussaa, alkaa sullakin olla noita yrityskertoja aika monta...kuten mullakin: ))Maltillisia piinapäiviä:))Itsekään en ole koskaan kiinnittänyt huomiota tuohon valkkarin määrään, mutta kuullut olen sen lisääntyvän joillakin ennen plussaamista.
Eppu2 ja Luhtavilla; Teillekin paljon +++++++++++säteitä ja ilmoitelkaa heti tuloksista: )
On; en ota taas kantaa tähän oloon millään lailla, johan se on jo neljä kertaa huomattu että mikään ei viittaa mihinkään, katsellaan ja odotellaan...
-Happy kp20/25-28 yk5
Minä odotan innolla ja pidän peukkuja.. =)
Kyllä valkovuoto on raskausoire. Mulla kun ei koskaan ole valkovuotoa ja jo ennen menkkojen alkamis ajankohtaa sitä rupes pukkaamaan. Välillä tuli ovisliman tapaista, mutta kyllä se nyt on ihan valkovuotoa ja todella ärsyttävää.
Muita oireita mulla ei kauheasti vielä olekkaan.
Liekkö olis poika tulossa. Pojasta kun ei pahemmin ollut oireita ja tytöstä taas oli enempi. Mutta kummassakaan raskaudessa ei ollut pahoinvointia. Toivottavasti ei tule tässäkään.
Tulkaa kaikki tuonne kotiloihin kun siellä kaikki on niin loppusuoralla että on ihan ulkopuolinen olo näillä onnettomilla viikoilla.
Tsirppana rv 5+1
-30 mittarissa! Ei tarvis ihan näin kylmää kuitenkaan olla!!!
Eppu2: Kamalaa toi oksennustauti! Toivon (koputtaa puuta) ettei tänne tulis, kamalin kulkutauti mitä tiedän!! +++++++-sädetystä sinulle!!!! Milloinkas meinaat testailla? Ilmoittelehan sitten heti meillekin tuloksesta!
Emda: Kylläpäs oli harmi tuo sun kohtalo! Jaksuja sinulle kuitenkin! Innokkaampana uuten kiertoon, ei osaa muuta sanoa.
Äiti1972, Tarald, Shani@, Happy: Juu, kyllä tuntuu että yk:ja olis jo enemmän, normaaleilla kierroilla olis vissiin yk5, mutta edelleen kolmannessa junnataan =( Teillä taitaa alkaa piinailuviikko, jaksuja siihen ja plussapeukut pystyyn molemmille bd
Luhtavilla: Vieläkö on vatsakipuja? Varmaan enteilee noi kivut jotain hyvää..... ++++ kenties! Piinailuhali. Minä olen käyttänyt siteitä jo kolme viikkoa! Pakko kun ei tiedä tuleeko täti tunnin päästä vai viikon päästä!
Ja kaikille muillekin vauvasädetystä, ovisbongailuja ymym!
Yms kuumeiluun liittyvää!!! bd bd bd
On: Tuossa jo kirjoittelin että taas jo kolme viikkoa olen käyttänyt siteitä, kun ei todellakaan tiedä milloin täti pärähtää kylään! Arvatkaas kun alkaa paikat hautumaan.... =s Tuuletusta teen toki päivittäin, mutta kuitenkin. Niin... tein sitten TAAS testin tänään aamulla ja edelleen puhdas nega.... =( Soittelin tossa aikaa gynelle, vasta loppukuusta saa aikoja ja ei kuulemma ole vielä mitään panikointia kiertojen suhteen. Mutta haluan käydä tsekkaamassa ja saada asiantuntijan kommentteja pitkistä kierroista ja muutenkin että kaikki on ok. En ole gynellä käynyt, oliskohan vuosi sitten. No, tää mun tuskailu ja piiiitkä kierto jatkuu... =(
mp73, yk3, kp 47/n.30~ (kohta kolme viikkoo myöhässä...)
Luhtavilla ja Eppu2: teidän puolestannehan saa jännittää ihan kunnolla.
Tarald: voi kun tekis mieli lohduttaa. Sanat vaan tuntuu niin tyhjiltä. Miehen kohta 93v. isotäti sanoo aina " Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla." , jospa se olisikin hyvä neuvo.
Happy: samoissa päivissä mennään...
mp73: ikävää, että aina vaan tulee negoja! Jospa se gyne keksisi jotain, että saisi edes kierron lyhyemmäksi. Kyllä se kuitenkin aina helpottaa että saa käydä asiat läpi.
Itselleni ei tämän asian suhteen kuulu mitään. Eilen vein kuopuksenkin vanhemmilleni yökylään ja vietän täällä aikaa ihan itsekseni. Illalla sulatin pakastimen ja heitin viimeiset äidinmaidotkin pois. Siitä sai hyvin tarkastettua, että maito on noussut neljä päivää synnytyksestä. Oli siis 11 pientä pussia (20-50ml/pss), yhteensä 3,5dl ja päiväys 5.2.2005. Vähän tuntui haikealta.
Olen ajatellut, että viime kierron ollessa taas pidempi ja kun oviksen ajankohdastakaan ei ole tietoa, piinailla täytyy vielä ainakin 1½ viikkoa.
Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!!!
Äiti1972 yk3 kp21/~28-30
Emda: Olen tosi pahoillani että plussan jälkeen sait tädin! Tuollaista ei todellakaan toivoisi tapahtuvan. Voimia sinulle kuitenkin!
Mp73: Onneksi pääset nyt edes loppukuusta lääkäriin, jospa sieltä selviää missä pitkän kierron syy on, varsinkin kun kerroit ettei ole sinulle ollenkaan normaalia. Odottaminen on kauheaa, oli se sitten ovis, täti, seuraava kierto.
Eppu2: Täällä on peukut pystyssä sinulle!
Luhtavilla: Sinun plussasi on nyt jo melkein varmaa! Oireita myöden! Ihanaa! Kerrothan heti sitten testituloksen!
Shani@, Tarald, Äiti1972 ja Happy, teillähän on kaikilla kierrot melkein samoissa päivissä! Onko kenelläkään ollut mitään kiinnittymistuntemuksia? Nipistyksiä?
+++++++++++++++++ teille kaikille!
Ja kaikille muillekin onnea tähän kiertoon! Luulisi että tässä kuussa lähtisi muitakin kotiloihin, Luhtavilla nyt varmaan ainakin, mutta varmasti joku muukin Tsirppanan kaveriksi:-)
ON: minulla nyt kp17/27-29. Ovis oli su-ma, ja taas tunsin sen oikein hyvin. Huomenna ajattelin sitten kokeilla lugesteronia ensimmäisen kerran. Sitä pitäisi käyttää kp18-20 kierron loppuun asti, jotta tukisi omaa keltarauhashormonia ja kohdun limakalvoa. Katsotaan kuinka käy. On siis ihan luonnonlääke.
Muuten istun täällä kirjankäännöstehtävissä, lapset vein aamusta mummolaan, aurinko paistaa ja lumi hohtaa, ilma on kaunis, mutta koirillekin tuli vilu kun oltiin lenkillä. Joten nyt istun nenä kiinni näytöllä ja nautin siitä ettei kukaan huuda äitiäitiäitiä hetkeen ja saan keskittyä:-D
onpas paljon samassa tilanteessa olevia. TOivotaan että täti pysyisi poissa kaikkien luota ja pääsisimme kotiloiden joukkoon!
Mulla ei tosin mitään ihmeempiä oireita ja kokoajan tuntuu että on niin kiirettä ettei ole edes ehtinyt asiaa ihmeemmin ajattelemaan.
Ensi viikolla viimeistän selviää että että jatkuuko palstailu täällä vai toisaalla =)
Vielä todella paljon +++++++++++++++++++++++säteitä kaikille tasapuolisesti.
moonshine kp23/27-28 yk2
Täti siis saapu taas ja mieli on niin musta ku olla voi. En tiiä oliko rfsu:n valehaamu vai oliko samanlainen tapaus ku lokakuussa ku tein haaleen plussatestin ja seuraavana päivänä täti tuli kipujen kera...Haamu näkyy vieläki mut eipä me sitä vauvaa saadakaan. Mä alan olla ihan hajalla ja ottaa pattiin koko juttu. Kiva oli sit kestitä tänään tyttöjen kaverisynttärivieraita ku just sitä ennen täti saapu ja tottakai mulla oli taas alaselkä tulessa. Kipulääkkeiden voimin jaksoin synttärit hyvin. Asiaa ei tosin auttanu yhtään et yks kaveri joka on raskaana kävi tässä illalla ja kerto miten oli viime neuvola menny yms. Itte pidättelin itkua ja päästin sen vasta saunassa irti...Kamala tunne pettyä jatkuvasti, tää on rankempaa mitä enemmän pettymyksiä tulee! Täytyy ehkä oman mielenterveyden takia pitää vähän palstataukoa...ehkä käyn myös lääkärissä tarkastamassa et kaikki on ok ku tuntuu tota holahtavaa oloa jo reilu viikko ennen ku täti saapuu.
72oinas ja Happy: Teille toivon nyt erityisesti plussaa! Onkos täällä muuten mitään muuta pinoa jolle voi pidempään yrittäneet kirjotella? Tosin ei kai tää alkanut yk7 vielä kovin kauaa oo niille jotka on tosissaan kauan yrittäny.
Muille intoa yrittämiseen ja plussatuulia! Vetäydyn nyt nuolemaan haavoja ja jostain sitä uutta intoa on potkittava!
Tarald jo yk7 kp1/28