Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laihtua

Vierailija
29.07.2024 |

Kävin aamulla vaa'alla. Painoni on taas kesän aika noussut. Painoindeksi on 34,7. Haluan laihtua! Mutta miten aloitan? Herkkuja alan rajoittaa, syön niitä tästedes vain viikonloppuisin. Harrastan liikuntaa noin 2h viikossa, toki arkiliikunta päälle. Minulla on lääkitys jonka sivuvaikutuksena on painonnousu.

Miten minun kannattaisi aloittaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski lähtee sillä millä se on tullutkin mutta käänteisesti.

Vierailija
22/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastaa liikuntaa 2 h päivässä ja jätä herkut kokonaan pois, tai paremminkin, korvaa ne terveellisemmillä, vähäenergisillä herkuilla. Ja vähennä turha rasva ravinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tästä kurat niskaan, mutta laitan silti: VHH auttaa karistamaan alun suurimman massan.

En heitä kuraa, mutta jos harrastaa kovaa liikuntaa, niin vähähiilihydraattinen on huono. Pitää saada glykogeenivarastot kuitenkin korvattua. Mä laihduin lisäämällä liikuntaa ja hiilihydraatteja (ei sokeria) ja vähentämällä rasvaa.

Vierailija
24/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herkut tarkoittavat kohdallasi makeaa, niin kannattaa jättää se kokonaan pois. Kohta huomaat, ettei tee niitä edes mieli. Jos syöt viikonloppuisin makeaa, niin pidät yllä niiden himoa. 

Mieti tilalle jotain muuta. Vaikka marjoja maustamattomalla jogurtilla, tai jotain mistä tykkäät. Mutta karkit ja suklaa tms pois.

Vierailija
25/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi laihtua jos syöt herkkuja viikonloppuisin koska niissä herkuissa on tuhansia kaloreita etkä viikon aikana kuluta tuhansia kaloreita ylimääräistä sen normaali ruuan takia mitä syöt. 7000 kaloria on 1 kg eli sinun pitää harrastaa liikuntaa ja juosta vaikka 10 tuntia jos haluat kuluttaa 7000 kaloria. Mietippä siitä paljonko pitää liikkua että paino alkaa putoamaan oikein tosissaan.

Vierailija
26/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumiseen pitää harrastaa 10-15 tuntia liikuntaa vähintään viikossa.

Vierailija
27/38 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän herkut pois kokonaan nyt ainakin aluksi. Juuri kävin uimassa uimahallissa 45min. Sen jälkeen oli kova nälkä, söin annoksen kaurapuuroa raejuustolla, yhden ruisleivän jonka päällä vähän mätitahnaa ja tein ananas-porkkana-inkivääri -smoothien. En tiedä oliko terveellistä kun aika paljon hiilaria mutta nälkä lähti ja olo on hyvä! T.ap

Vierailija
28/38 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvyys riippuu aika pitkälle siitä, kauanko annoksesi pitää nälkää ja jaksatko tehdä asioita. Jos syöt liian vähän tai väärin, olet väsynyt ja vihainen ja koko ajan nälissäsi.

Vierailija
29/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan laskisit kalorit mitä tulee päivän aikana syötyä ja katsot ettet syö enempää kuin kulutat?

Olen huomannut vuosien varrella että painon hallinnassa yhdellä toimii toinen ja toisella toinen keino. Omalla kohdalla olen kallistut tähän kalorien seuraamiseen. Minulla toimii painonhallinnassa parhaiten, aluaa sitten ehkäditä painon nousua tai nipistää painoa. Toinen minkä olen huomannut on tuo leipä. Jostain syytä leipä on sellainen jota minun kannattaa välttää.

Vierailija
30/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen korkeintaan 5x/pvä. Annoskoko korkeintaan 300g.

Kuka ihme syö viidesti päivässä? Selvähän se että jos noin usein syö niin vaikea on keksiä tarpeeksi pientä annosta.

Vierailija
31/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut pari viikkoa pätkäpaastolla/ omadilla. Ylipainoa ei ollutkaan, mutta timmiytymistä on jo tapahtunut. Toki ruoka pääosin terveellistä, paljon kasviksia + rasvaa ja proteiinia jotka pitää nälkää. Välillä hetkkujakin ollut syömisikkunan puitteissa. Paasto on yleensä ollut 20-24h.

Paljon auttaa jo kun jättää vaan vaalean vehnän ja sokerin pois, hiilarit kasviksista.

Liikuntaa jos haluat lisätä, niin älä lähde liian kovaa rehkimään. Etsi liikuntamuoto josta tykkäät, niin se parhaiten jää tavaksi.

Vierailija
32/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä herkut pois myös viikonloppuisin, jos oikeasti haluat laihtua tai herkun pitää olla pieni.

Keksi terveellinen herkku. Mango ja maustamaton jogurtti?

Vierailija
33/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on väärä tapa lähteä pudottamaan painoa.

Ainoa oikea tapa, siis pysyvä tapa, on elämäntapamuutos.

Sinun tulee ymmärtää, ettet voi enää syödä ja elää kuten olet nyt tehnyt. Se aika on ohi, eikä menneeseen voi mennä takaisin.

Sinun tulee tehdä ruokavaliostasi sellainen, jota voit noudattaa koko loppuelämäsi. VHH ja muut vähähiilihydraattiset dieetit eivät toimi pitkällä tähtäimellä, jos aiot palata takaisin syömään hiilihydraattia kun olet laihtunut. 

Täällä tulee olemaan monta neuvoa, mutta totuus on se, että eri ihmisille sopii erilaiset laihdutusmenetelmät.

Esimerkiksi itse laihdutin monella eri tavalla, seurasin aina muiden tapoja "laihduttaa" ja sitten lihoin laihduttamani kilot aina takaisin.

Sitten päätin tehdä elämäntapamuutoksen ja etsin itselleni sopivan tavan laihduttaa. Se osottautui olevan kova lihastreeni + proteiinipidokas ruokavalio. 

Mulle ei ainakaan sovi mitkään "tee tunnin lenkki päivässä" koska ainakin itselläni kävely ja lenkkeily kasvattaa näläntunnetta. Lihastreeni taas ei niinkään. Myös yksinkertaiseti kyllästyin siihen jokapäiväiseen lenkkeilyyn.

Lähde etsimään itsellesi mieluisa urheiluharrastus. Käy kokeilemassa sitä kävelyä ja lenkkeilyä, mutta kanssa oikeaoppista lihastreeniä. Selaile ja kokeile erilaisia ruokavalioita, mutta älä lähde mihinkään ateriakorvikepatukoiden ja keittojen syöntiin. 

Vierailija
34/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme syö viidesti päivässä? Selvähän se että jos noin usein syö niin vaikea on keksiä tarpeeksi pientä annosta.

Se nyt on kuitenkin paras tapa laihtua. Välipalan ei tarvitse olla iso. Ei siis mikään ateria. 😁

Vierailija
35/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on kuitenkin paras tapa laihtua. Välipalan ei tarvitse olla iso. Ei siis mikään ateria. 😁

Miten lie? Itse syön kun on nälkä, kerran tai kahdesti päivässä, eikä ole koskaan ollut tarvetta laihtua. Tiedä sitten jos olisi tarve, auttaisiko siihen jos söisi useammin?

Vierailija
36/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Puolen vuoden jälkeen alkaa helpottaa eikä muuta enää kaipaakaan.

Vierailija
37/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva välipalojen mättäminen saa insuliinitasot sahaamaan edestakaisin. Järjettömintä mitä olla saattaa, ellei sitten ehdoin tahdoin halua näännyttää haimaansa ja kehittää itselleen kakkostyypin diabeteksen. Syödä tulisi vain, kun on *todella* nälkä ja kylläisyyteen asti. Jos tämä tarkoittaa sitä, että jokin päivä muodostuu kuin itsestään paastopäiväksi, aina parempi!

Äärimmäistä? Vain hänelle, joka on sattunut syntymään joihinkin maailmankolkkiin viimeisimpien sukupolvien aikana. Muutoin täysin perustilanne ihmisyksilölle kautta vuosituhansien.

Vierailija
38/38 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkut tosiaan viikonloppuihin ja silloinkin kohtuudella (esim. korkeintaan 1 levy suklaata koko vklp aikana). 

Ehdotan oman ruokavalioni pohjalta, että söisit kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Tavallinen kotiruoka on hyvä. Salaattia puoli lautasellista, mutta ei salaatinkastiketta. Juo ruoan kanssa vettä. Annoskoko voisi olla noin 280g. Välipala hedelmä. Aamiaiseksi esim. puuroa marjojen kanssa. Iltapalaksi rahka.

1 levy suklaata viikonlopun aikana? Sillähän vesittää jo koko laihdutuksen! Hyi hitto, itse syön ehkä yhden levyn vuodessa ja senkin kymmenessä erässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi