Tytär ei uskalla käydä kesätöissä unisex vessoissa!!!
Työpaikan ainoat vessat ovat unisex ja tytär ei kuulemma uskalla käydä niissä. Oli aiemmin käynyt ja joku nuori pojankoltiainen oli naureskellut vessakopin ulkopuolella käsienpesualtailla ja yksi toinen vanhempi mies oli tuijottanut ikävästi kun tytär tuli ulos kopista. Tyttärellä alkoi just menkat ja häpeää menkkasiteiden rapinaakin... miksi näitä unisex vessoja pitää olla????
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli unisex-vessat jo yläasteella 2000-luvun alussa, eikä niistä kukaan tuntunut valittavan, että olisivat jonkin aatteen mukaisia. Sijaitsivat tosin suoraan käytävän varrella, ja yleensä vähintään neljä vierekkäin, joten ehkä ei ollut mielekästä laittaa oviin sukupuolten symboleja?
Olivat siis yhden hengen erillisiä vessoja, joissa oli omat pöntöt ja pesualtaat. Mutta ilmeisesti tällainenkin unisex-vessa on paha joidenkin mielestä, esimerkiksi argumentilla "miehet sotkevat".
Omassa kesätyössäni oli aina niin kuumaa ja raskasta, että vessassa ei tarvinnut koskaan käydä koko työpäivänä, vaikka hörpin juotavaa joka välissä.
Sama ongelma on yhä nykyäänkin, mutta nykyään on myös diagnoosi, joka selittää osin sen, miksi kuivun niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Käykööt vaikka viereisen kuppilan vessassa tauolla jos siellä on yksittäis vessakoppi. Ihmettelen kyllä missä pienessä kahviossa on sellainen vessa jossa samassa montakin huussikoppia.?
Mielikuva pikkukahviosta, jonka vessaosasto on isompi kuin se kahvila 😂
Enpä itsekää naisena kävisi missään unisex-vessassa, jossa on useita koppeja. Se on ajatuksenakin epämiellyttävä, että siellä seinän takana joku ukko kuuntelee kun nainen kusee. Sellaiset yksittäiset kopit menettelee, muttei sellaistakaan voi käyttää jos se on törkyisessä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kasvattanut sitten tuollaisen lumihiutaleen. Olisitte käyneet syömässä, kahviloissa, junissa ja lentokoneissa lapsen ollessa pieni.
Tosin provohan tämä.
Provo joo, mutta koulussa tuntui oudolta olla tuntemattoman vastakkaisen sukupuolen kanssa samassa wc-tilassa yhtä aikaa.
Näinhän se on, että se mihin ei ole totuttu, tuntuu vieraalta. Ei se välttämättä tarkoita että muutos on huono. Oli aika jolloin tuntui oudolta että tytöt käytti housuja, pojat valitsi tekstiilikäsityön tai että tyttö ja poika saattoi istua vierekkäin koulussa saati olla samalla liikuntatunnilla. Mutta ajat muuttuvat, ja aiemmin oudoilta tuntuneet asiat ovat joskus ihan normaaleja ja arkisia ja toisin päin.
Siistejä vessoja ja käytöstapoja toivon kaikille sukupuolille.
Olin työasioissa niinkin vanhoillisessa maassa kuin Italia, ja siellä oli keskikokoisessa firmassa vain unisex-vessoja.
Vierailija kirjoitti:
Olin työasioissa niinkin vanhoillisessa maassa kuin Italia, ja siellä oli keskikokoisessa firmassa vain unisex-vessoja.
Suomi on junttien täyttämä kehitysmaa Italiaankin verrattuna.
Äkkiä kun mietin, minun kaikissa työpaikoissa vessat ovat olleet mallia unisex eli naiset ja miehet ovat käyttäneet samoja vessoja. Ymmärrän kuitenkin että nuorta tyttöä hävettää/ahdistaa jos vessat ovat kaikesta päätellen asiakkaiden käytössä myös eikä henkilökunnalla ole omia sosiaalitiloja. Hänellä ei kuitenkaan taida olla muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä tilanne, vaikka se ikävää onkin.
Todellakin olen samaa mieltä. Olen kuullut pikkutyttöjen kieltäytyneen vessassakäynnistä, kun vastaan on tullut ukonköriläitä. Eikä murrosikäisillekään ole kiva. Alaspäinmenoa nämä unisexvessat. Ei myöskään vanhuksille ole mielyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdellä työpaikalla, oli yhteinen vessa, noin 25 miestä ja minä ainut nainen. Ei pelottanut kun oven sai lukkoon. Kukaan ei tuijottanut eikä naureskellut, samalla asialla olivat itsekin sinne odottamassa
Eikö miehet kusseet sen pytyn ihan ympäriinsä? Mä olin kerran tilanteessa, että menin mieslauman jälkeen vessaan ja ei sitä voinut käyttää. Se oli ihan yltä päältä kusessa.
Entisen siivoojan näkökulmasta on myös jännää, miten ne naistenkin vessat on kusessa. Tai eihän siinä mitään jännää ole, jos jostain kyykkyasennosta perse 40cm irti renkaasta koittaa sinne tähdätä ja sadetusasetukset päällä.
Voi tätä ilkeiden kommenttien määrää
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tulla auttamaan siteiden vaihdossa.
Reijo-Setä
Mene helvettiin
Ei tuommoisia pitäis ollakaan missä on monta koppia samassa tilassa. Eri asia jos on vaikka käytävän varrella yksi vessa jota kaikki käyttää, se on OK. En yhtään ihmettele jos tyttäresi on ahdistunut asiasta. En kyllä itsekään menisi esim huoltiksella miesten vessaan, tässähän on samasta asiasta kyse oikeestaan.
Olipa aloitus provo tai ei, tuollainen vessa ei todellakaan kuulosta turvalliselta tilalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miehiä ja naisia enää, on vain henkilöitä.
Ei ole kuin neuvostokansalaisia.
Tyttären kasvattaja on perverssi. Muu ei selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kasvattanut sitten tuollaisen lumihiutaleen. Olisitte käyneet syömässä, kahviloissa, junissa ja lentokoneissa lapsen ollessa pieni.
Tosin provohan tämä.
Provo joo, mutta koulussa tuntui oudolta olla tuntemattoman vastakkaisen sukupuolen kanssa samassa wc-tilassa yhtä aikaa.
Näinhän se on, että se mihin ei ole totuttu, tuntuu vieraalta. Ei se välttämättä tarkoita että muutos on huono. Oli aika jolloin tuntui oudolta että tytöt käytti housuja, pojat valitsi tekstiilikäsityön tai että tyttö ja poika saattoi istua vierekkäin koulussa saati olla samalla liikuntatunnilla. Mutta ajat muuttuvat, ja aiemmin oudoilta tuntuneet asiat ovat joskus ihan normaaleja ja arkisia ja toisin päin.
Siistejä vessoja ja käytöstapoja toivon kaikille sukupuolille.
Mille kaikille? Tarkoitit siis molemmille.
Kuinka olet tyttäresi kasvattanut?
Meidänkään tyttö ei käy mielellään vieraissa vessoissa. Ns. ujosuoli. Useimmat vessat on unisex-vessoja maailmassa.
Unisex-vessat on perseestä