Vaikka kaljuuntuminen on täysin normaalia, niin se pilaa ainakin oman ulkonäköni täysin.
Ehkä täältä ei löydy yhtään samanlaista kuin minä, mutta kaljuja/kaljuuntuneita 100% varmasti. Tämä on täysin ikäkysymys tässä vaihessa, mutta kyllä se myöhemmällä iälläkin varmasti häiritsee. Itselle sattui ne kaikista huonoimmat hiusgeenit mitä on. Hiusraja lähti vetäytymään jo 16-vuotiaana. Nytten 10-vuotta myöhemmin mulla ei ole kuin sivuilla enää. Kaiken ajan pois toki, eikä itsevarmuus toki kestäisi tuota hirveyttä pitää.
Hiustensiirto ei taida olla realistinen vaihtoehto enää, kun hiustenlähtö on niin raju ollut. En myöskän halua syödä tabletteja, joiden haittavaikutuksista en tiedä. Peruukki aiheuttaisi jatkuvaa ahdistusta.
Itsetunto on ihan nollissa tämän takia. Kukaan kavereistani ei ole kalju.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
On paljon ihmisiä, joille kalju sopii.
Voit päättää ajatella, että sinä olet yksi heistä, mammakulta. Se olisi jopa suositeltavaa, jotta tuntisit itsesi haluttavaksi.
Tyypillinen naisen kommentti jolle hiustenlähtö itselle olisi maailman loppu. Naisenhan elämä on pilalla, kun kampaaja ottaa sentin liian lyhyeksi. Mitä kaljuuteen tulee miehillä, niin toki se voi joillekin sopia, mutta jokainen mies näyttäisi paremmalta omissa luonnon antamissa hiuksissaan (ei siirteet)...
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten ulkonäköpainotteista tämä elämä on. Täälläkin aika ilkeästi puhutaan kaljuuntumisesta. Tsemppiä ap:lle tilanteen käsittelyyn, varmaan se aikansa ottaa? Uskon, että pääset vielä asian yli.
Kyllähän se näin valitettavasti on. Malleilta/suosituilta/seuratuilta ihmisiltä voi lähteä paljon seuraajia pois sen takia, että hiukset ovat tippuneet. Miettikää Titanic elokuvaa, jossa Leo olisi ollut kalju. Ei olisi ollut seksisymboli maineessa ikinä.
Hiukset on monella ihan äärimmäisen iso osa ulkonäköä.
Ap
Kannattaa iskostaa mieleen ajatus siitä, että elämä ei ole reilua. Vaikka elämä ei ole reilua, niin siitä on turha valittaa tai jäädä vellomaan siihen, sillä sinä olet se ainoa joka kärsii siitä ja kysymys on vain siitä jatkuuko kärsimys kuukauden, vuoden, kymmeniä vuosia vai loppuelämäsi ja siitä, onko se kärsimys sen arvoista?
Ensimmäinen askel on hyväksyä pääsi kaljuna ja ajaa ne loputkin hiukset pois. Seuraava askel on luopua haikailemasta sellaisten kumppanien perään jotka haluavat hiukset. Kolmas askel on maksimoida se jäljellä oleva osa ja löytää asioita jotka tuovat hymyn kasvoille.
Sinulla on myös valta käyttää loppuelämäsi itseäsi vihaten, jos se tuntuu houkuttelevalta, mutta veikkaan, että minun tavallani saat siitä enemmän irti?
Hanki rahaa, korvaa kaikki ulkonäköpuutteet.
Kallonmuoto ratkaisee,mulle sopii klanipää.
Kaljuuntuneilla on kuulemma enemmän testosteronia.
Aidon näköisessä tupeessa ei ole mitään vikaa, ne voivat kohottaa itsetuntoa. Saisivat olla ihan yhtä normalisoituja kuin naistenkin hiustenpidennykset ja tekoripset ym ehostukset, ei kukaan häpeä niidenkään käyttöä.
Jos kaljuuntuu, kuuluu ajaa kaikki hiukset pois. Niin ulkonäkö pysyy hyvänä.
Ei miehen kalju/kaljuuntuminen minua ainakaan haittaa, tärkeintä on että päästä löytyy älyä ja empaattisuutta. 💖
N25
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt empatiaa ap:lle - toihan on monelle tragedia nuorelle miehelle. Ja toisin kuin usein väitetään, niin nuoret(ikäisensä ) naiset välttelevät ( jo alitajuisesti - geenit -lisääntyminen )kaljua nuorta miestä.
Itselleni pitkät hiukset ovat olleet osa identiteetin rakentamista ( musapiirit )ja varmasti olisin kokenut Samsonmaisen henkisen romahduksen itsetunnossani, jos olisin kaljuuntunut nuorena.
Samanlaista empatiaa miehille, mitä miehet antavat pienirintaisille naisille. Haukkuvat hullun lailla laudaksi ja vaikka miksi. Kalju mies on munapää.
Ministeri Tavio sai hyvät hiukset.
No sittenhän kyse ei ole harvenevasta tukasta vaan ongelmasta sen alla. Kaksi vaihtoehtoa ongelman ratkaisuun. 1. Hanki tupee tai 2. Hoida tukanalus kuntoon vaikka terapiassa jotta hyväksyisit kaljuuntumisen