Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi harrastaa ratsastusta?

Vierailija
28.07.2024 |

Tuli vain mieleen, kun olin työterveystarkastuksessa ja kerrottuani ratsastusharrastuksestani lääkäri tokaisi ettei antaisi ikinä lapsensa ratsastaa. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastin itse ratsastusta ikävuodet 5-28. En omaa lasta kannusta lajin pariin. Kaikki rahat menee eikä ole mitään muuta elämää. Mulle ei sattunut koskaan mitään onnettomuuksia. Ennakointi ja turvalliset toimintatavat kantavat pitkälle, mutta aina voi tapahtua se yllätys kun on eläimistä kysymys. Itseäni ei se turvallisuusnäkökohta niin huoleta vaan lajin kalleus ja se, että se vie lopulta koko perheen kaiken ajan eikä ole enää mitään muuta. Lapsen olisi hyvä tehdä monipuolisesti asioita ja nähdä maailmaa vähän laajemmin.

Ei ratsastus vie sen enempää aikaa kuin muutkaan harrastukset, ellei ala treenata tosissaan ja osta/vuokraa omaa hevosta. Ratsastustunti kerran kaksi viikossa sopii monelle, ja muillekin harrastuksille jää aikaa.

Oman kokemuksen mukaan se ei jää k

No noinhan voi käydä muissakin lajeissa. Ensin voimistelutreenit pari kertaa viikossa, lopulta harjoituksia 8 x viikossa ja viikonloppuisin kisamatkoille.

Vierailija
22/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustaisin. En haluaisi heidän oppivan siihen, että eläimellä on lähinnä harrastamiseen liittyvä välinearvo. Voisin kyllä harkita hevosen hankintaa, mutta se saisi elää ilman ratsastamisesta aiheutuvaa stressiä ja kuormitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan pistä lastani kalliiseen lajiin, joka on eläinrääkkäystä ja lisäksi vaarallista myös lapselle.

Ja niille jotka itkee, että muuten Suomessa ei olisi hevosia, mikä arvo on elämällä ihmisten leluna? Onko ne samoja, jotka itkee, että muuten broilerit kuolisivat sukupuuttoon, jos niitä ei tehokasvatettaisi ihmisille ruuaksi?

Vierailija
24/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kouluttaa nuoria hevosia ratsuiksi.

Vierailija
25/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Vähän liikaa noissa talleja omistavissa porukoissa tyyppejä, jotka mielellään käyttävät hyväksi nuoria ilmaisena työvoimana. 

Vierailija
26/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi. Vähän liikaa noissa talleja omistavissa porukoissa tyyppejä, jotka mielellään käyttävät hyväksi nuoria ilmaisena työvoimana. 

Nämä ajat alkavat olla ohi, onneksi. Nuoret ja etenkin heidän vanhempansa alkavat olla hereillä eivätkä enää suostu ilmaiseksi työvoimaksi.

Vierailija
27/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lekuri koitti olla vaan hauska.. ettei lapsen tulisi harrastaa moista vielä...

Huumorintajuttomat ne ei tajua vitsiä.

Vierailija
28/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lekuri koitti olla vaan hauska.. ettei lapsen tulisi harrastaa moista vielä...

Huumorintajuttomat ne ei tajua vitsiä.

Miksi lääkäri heittäisi moista läppää, kun kyse ei edes ollut mistään lapsen lääkärikäynnistä?

Vierailija
29/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan, lapsi kilpailee ja ratsastan itse ja on myös vuokrahevonen. Kaikki rahat menee, mihinkään muuhun siis ei jää rahaa... ja joutuu nuukailemaan kaikessa. Mut minkäs teet kun tätä ilman ei voi elää <3

Vierailija
30/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman esteitä kyllä. Esteratsastus on vaarallista ja sen kieltäisin.

Vierailija
31/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eläinrääkkäystä ja viattoman luontokappaleen hyväksikäyttöä, vanhojen sotakoneiden (hevonen) ihannointia

Vierailija
32/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaankaan pistä lastani kalliiseen lajiin, joka on eläinrääkkäystä ja lisäksi vaarallista myös lapselle.

Ja niille jotka itkee, että muuten Suomessa ei olisi hevosia, mikä arvo on elämällä ihmisten leluna? Onko ne samoja, jotka itkee, että muuten broilerit kuolisivat sukupuuttoon, jos niitä ei tehokasvatettaisi ihmisille ruuaksi?

Suomen luontoon voitaisiin ihan hyvin integroida hevosia, jos pärjäisivät talvioloissa. Jos eivät, eivät kuulu Suomen luontoon. Esim. visentti sopii Suomen luontoon, jos halutaan lisätä tai palauttaa Suomen lajistoa

Vierailija
33/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin perehtyä onko sitä hommaa mahdollista tehdä mitenkään eettisesti. Täytyy myöntää että laji on minulle vieras, joten en tiedä ratsastustallihevosten elämänlaadusta mitään.

Raha tai vaiva ei olisi este, ja asianmukaisin suojavarustuksin turvallisuusvastuullisella tallilla hyväksyisin tapaturmaruskin, niin kuin olen hyväksynyt sen cheerleadingissa, parkourissa ja kiipeilyssä. 

Vierailija
34/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni harrastaa ja lähitalli ei edes ole kallis. Myös hevosista pidetään huolta ja tykkäävät hevosetkin touhusta. Aidalle tulevat innostuneina vastaan. Kyllä sen hevosesta näkee tykkääkö vai ei. Ihan sama homma se on koirien kanssa.

Ja nämä jotka kommentoivat, että eivät anna koska koko ajan tulee julki kaltoinkohtelua, niin ei se tarkoita, että kaikkia kaltoinkohdellaan ja hyvähän se sitäpaitsi on, että tulee julki.

Kai jätitte lapsetkin tekemättä, koska koko ajan tulee juttuja lasten kaltoinkohtelusta ja ette käy töissäkään, koska niissäkin tapahtuu riistoa jne jne

Vierailija
35/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä ratsastusharrastajana en antaisi lapseni harrastaa ratsastusta. Olen itse saanut nuorena päävamman ratsastusonnettomuudessa, josta haittaa edelleen. Hevoset ovat pohjimmiltaan saaliseläimiä vaistoineen, eikä sitä puolta voi täysin poistaa minkäänlaisella koulutuksella. 

Vierailija
36/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä ratsastusharrastajana en antaisi lapseni harrastaa ratsastusta. Olen itse saanut nuorena päävamman ratsastusonnettomuudessa, josta haittaa edelleen. Hevoset ovat pohjimmiltaan saaliseläimiä vaistoineen, eikä sitä puolta voi täysin poistaa minkäänlaisella koulutuksella. 

Tuo on totta, mutta myös polupyörällä voi kaatua, uimataitoinenkin voi hukkua ja autolla ajaa kuolonkolarin. Naarmusta voi saada verenmyrkytyksen, ampiaisen pistoon voi myös kuolla ja punkin puremasta voi saada pysyviä neurologisia vammoja.

Vierailija
37/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan ratsastusta mieheni kanssa ;)

Mutta älä anna lasten harrastaa

Vierailija
38/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vaarallinen laji ja lisäksi kyseenalaistan vahvasti ylipäätään hevosten käytön niin urheilussa kuin tuollaisessa harrastustoiminnassakin. Tuntuu, että koko hevosmaailma on vielä lapsen kengissä mitä tulee eläinten hyvinvointiin.

Selvästi sinulla ei ole kokemusta asiasta. Et taida hirveästi olla ollut tekemisissä hevosen kanssa, jotta tietäisit, millaista niiden elämä on. 

Meilläkin ne lähinnä syövät ja oleskelevat porukassa,  tallissa ovat vain huonolla ilmalla, muuten on hyvä, kuvitettu melko umpinainen katos, missä nukkua. 

Se, jos sitä hevosta tunti päivässä ratsastetaan, ei ole sille hirvittävän rankkaa. Minun hevoseni ainakin lähtevät mielellään töihin, tulevat ihan itse portille vastaan ja ovat rentoja ja tyytyväisiä kokoajan . Eivät ne olisi, jos jokin olisi huonosti. 

Vierailija
39/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen hevosalalla töissä ja ratsastan itsekin. Nuorempi lapseni ratsastaa.

Vierailija
40/43 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oppii tyttö kyllä poikien kanssa sitten ratsastamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä