Leikkimielinen ketju. Jos perustaisit radiokanavan, mitä ohjelmaa sieltä tulisi?
Kommentit (78)
Oon huomannut, että palstalaisissa hirveästi ylipainoisia ja rasvaprosentin k/a on varmaan + 30%. Joten jotain leivonta ohjelmaa sieltä varmaan tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Lukisin huonoja runojani ja pitäisin pitkiä monologeja tylsistä aiheista.
😄👍
Sieltä tulisi kaikki Poliisiopistoelokuvat kuunnelmina, koska suomalaiset rakastavat niitä. Ja kesäisin Bond-leffoja kuunnelmamuodossa myös! Perjantaina ja lauantaina italodiskoa ja muuta kasarimusaa sekä sunnuntaina ohjelma, jossa arvostelen pelaamiani videopelejä. Tuollaista ainakin itse kuuntelisin mielelläni!
Vierailija kirjoitti:
Minä perustaisin meditatiivisen kanavan Merisää. Merisäätä tulisi 05.30 - 22.30 kaiken aikaa. Luettuna sillä tavalla arvokkaasti ja huolellisesti artikuloiden kuin ennen vanhaan. Yöllä ei tulisi ohjelmaa. Ehkä lopuksi ja aluksi vain aina jokin laulu, runo tai tekstin pätkä, joilla ihmiset toivotettaisiin uuteen päivään ja hyville unille.
Voi, kunpa olisikin Merisää-kanava! Pyydän vain, että kanava lähettäisi merisään lukemista myös läpi koko yön niille meistä, jotka kärsivät unihäiriöistä. Päivällä kanavaa voisivat kuunnella ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöstä kärsivät.
Nykyään kuulee tekopirteää positiivista pakotettua skeidaa joka tuutista. Kanava määrää. Joku sivistymätön julkimo höpöttää Kesästä. Soittaa samaa 100 kappaletta vaikka niitä olisi miljoonia. Pystyyn kuollutta touhuilua. Hyi.
Persoonat peliin. Vähän punk ja pio eerihenkeä.
Esko Mörkö lukee vanhoja Jalluja yön pikkutunteina
Vierailija kirjoitti:
Synkkää yksinpuhelua ympäri vuorokauden
Olavi Paavolaisella on kirja, jonka nimi on Synkkä yksinpuhelu. Haluaisin lukea sen, mutta en ole onnistunut löytämään sitä kirjastoista. Kirjan hinta antikvariaateissa on liian korkea minulle.
Pelkkää korkeatasoista puheohjelmaa.
Jäin kaipaamaan Yle Puhetta, joka loppupuolellaan ennen kuin viimeisenä vuonna lähetti vain podcasteja, oli pilattu urheilulla. Pahimmillaan vielä tuli samaan aikaan sama jääkiekko- tms. ottelu sekä Yle Puheelta, että Radio Suomesta, koska haluttiin tarjota sieltä Puheen puolelta matsi ilman uutisten ja liikennetiedotteiden keskeytyksiä...
Positiivinen puoli: Ruotsin taitoni on parantunut, sillä kun metsästän tasokasta puheradioa, usein Yle Vega on se josta sitä tulee, kun muualta ei.
Ja elän ilman älypuhelinta tai nettiä kotikoneessa ihan tietoisena valintana, tätä kirjoitan kirjaston koneella. Niinpä kun maksan täyden Yle-veron pelkästä radion kuuntelusta, soisin sieltä tulevan enemmän sitä tasokasta puheradioa.
Nyt valikoima on Ylen Ykkönen, Suomi ja Vega sekä Yle Mondo silloin, kun sieltä tulee englanninkielistä radioa.
Suomessa on enemmän käsityöharrastajia kuin penkkiurheilun harrastajia, mutta ei se näy radio- tai tv-ohjelmissa mitenkään. Muutaman vuoden oli Yle Puheella Puikko & Koukku, mutta sekin on loppunut.
Kiitos edelliselle kirjoittajalle, täytyy yrittää etsiä mainitsemasi radiokanavat matkaradiosta.
Jaa. Suomesta kyllä puuttuu kunnon heviradio. Rockilta tulee vaan samat Metallicat ja faiv finker dethpunchit. Joskus sielläkin oli teemailtoja esim keskiviikkoisin perinneheviä ja torstaisin örinää.
Vierailija kirjoitti:
Minä perustaisin meditatiivisen kanavan Merisää. Merisäätä tulisi 05.30 - 22.30 kaiken aikaa. Luettuna sillä tavalla arvokkaasti ja huolellisesti artikuloiden kuin ennen vanhaan. Yöllä ei tulisi ohjelmaa. Ehkä lopuksi ja aluksi vain aina jokin laulu, runo tai tekstin pätkä, joilla ihmiset toivotettaisiin uuteen päivään ja hyville unille.
Olen aivan innoissani tästä ideasta! Olen ollut lapsesta lähtien sitä mieltä, että mikään ei ollut yhtä upeaa kuunneltavaa kuin Ylen miestoimittajan lukema merisää. Kuuntelisin kanavaa aina, vaikka en asuisi meren lähellä enkä omistaisi venettä.
Radiokanava, jolta voisi kuunnella äänikirjoja koko ajan. Pitäisikö muuten erikielisille äänikirjoille olla eri radiokanavia vai vain eri lähetys ajat samalla radiokanavalla?
AMSR-radiokanava. Siis rauhoittavan äänimaailman luomista esimerkiksi metallifoliota rypistelemällä, mikrofoniin kuiskaamisella tai vaikkapa kuplamuovin kuplien puhkaisulla.
Lainaan erään elokuvan nimeä : Kerro minulle jotain hyvää ! Ohjelman ideana positiivuus, hyvä henki ja valittaminen kielletty !
Erkki Toivasen ohjelmia tauotta. Välillä joku kävisi läpi suomen kielioppisääntöjä ja opettaisi artikulointia oikein narisevalla äänellä. Ja takaisin Erkki Toivasen reportaaseihin ja iltakävelyihin.
Vierailija kirjoitti:
Lukisin ketjuja av:lta. Loputtomasti. Väliin ultra bran lauluja, kun olisi pakko käydä pissalla
Tämä on aika liki sitä, mitä itsekin ajattelin. Tosin kansanradiota mietin pikemminkin malliksi eli ihmiset saisivat soittaa sinne ja puhua puheenvuoronsa, jonka maksimikesto olisi rajoitettu, ettei voi pitää vaan linjaa auki ja "lukea av-ketjuja" Jokin blokkaussysteemi eli samasta numerosta ei voi soittaa peräkkäisiä puheluita tai yli viittä kertaa x tunnissa.
Kanava voisi olla vaikka nimeltään jalkapuusta puujalkaan.
Ennen oli kivoja kuunnelmia, nykyään äänikirjoja, kuunnelmisssa voi ääniefekteillä saada tarinaan aidon tuntua
Saatanan radio
Ohjelma kanavan nimen mukaista.
Pelkää bläkistä 24/7. Nimeksi tulee Mekka ja taajuus 66.6.