En ole ajanut autoa kortin saamisen jälkeen, kannattaako enää edes yrittää?
Taustatietona: autokoulu meni huonosti. Mulla on paniikkihäiriö, oppimisvaikeuksia, hahmottamishäiriö.
Ajoin inssin 4llä kerralla läpi ja joo hävettäny aina, ehkäpä tajusin että en vaan tule oppimaan kovan ahdistuksen takia. Asuin tuolloin toisella paikkakunnalla missä kuljin vuosia vain julkisilla, ei ole ollut varaa myöskään autoon.
Nyt kortin saamisesta on jo 7 vuotta ja ajoin pimeanajon viimeks 20-vuotiaana. Mulla on ajopelko, onko kokemuksia miten lähdit ajamaan pitkän ajan jälkeen ja onko se enää mahdollista?
Kommentit (5)
Voithan ottaa kertaustunteja autokoulussa.
En ylipäätään ymmärrä miksi ajoit kortin ja koitit kerta toisensa jälkeen ja maksoit maltaita. Ja varmasti tiesit jo sillon, ettet sovellu ratin taakse. No mut, sinunpa oli rahat. Ei se ahdistus taida siitä lähteä,kerta et ole ajanutkaan. Samaa ahdistusta se olisi edelleen.
Ilman muuta. Mulla on samanlainen tausta. Kymmeneen vuoteen en ajanut yhtään. Mutta sitten meille tuli automaattivaihteinen auto ja sillä aloin ajaa. Ensin ihan lyhyttä matkaa, esim kauppaan. Sitten lisää reittejä, töihin ja harrasteisiin. Nyt ajan päivittäin.
Voit myös ottaa ajotunteja.
Tsemppiä!!
On kokemusta. Satulaan vain, ei muu auta. Helpottaa, jos voi aloittaa rauhallisessa paikassa.
Ottaa pari rohkaisevaa niin kyllä se siitä.