Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana rakkaus: Jaana, 46 oli nuori leski ja Pekka, 65 naimisissa, kun salasuhde alkoi lopulta naapurin viekkaus paljasti kaiken

Vierailija
28.07.2024 |

Jaana oli nuori leski ja Pekka naimisissa, kun salasuhde alkoi lopulta naapurin viekkaus paljasti kaiken: Olisin voinut olla aiemmin rehellinen

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010440027.html

Kommentit (546)

Vierailija
521/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia puhtaita ja synnittömiä kommentoijia mahtaisi löytyä jos alkaa tutkia omia tekemisiään parisuhteissa? Se olisi mielenkiintoisempaa kuin ikinä tuon parin suhdesopan arvosteluissa. Ja sanon tämän ikäihmisenä, kaikkea nähneenä ja kokeneena.

Jep. Tässä maassa kumppania saa kiusata, pahoinpidellä, kuristaa yms. Mutta jumakauta, jos petät, olet hirviöistä suurin. 

Lupausten pettäminen ei tietenkään ole hienoa käytöstä. Mutta ei ole myöskään mustasukkaisuus ja toisen hallinta. 

Miehet tekee tavallisesti kaikkea tuota edellämainittua. Tää "uusi"romanssi on jo aika vanha suhde. Kahdeksan vuotta etäilyä. Eksää voi jo hymyilyttääkin, nyksää ehkä ketuttaa ja Pekkaa hiostaa? En itse roikkuisi miehessä kahdeksaa vuotta etäillen, jos se oikea on löytynyt. Kukin tietysti tava

Kukin tavallaan tosiaan. Itse olen perheleikkini jo leikkinyt ja vakaa etäsuhde olisi minulle enemmän kuin hyvä ratkaisu. Rakkaus voi olla aivan yhtä aitoa, vaikka yhdessä ei asuttaisikaan. Voitaisiinko palata jo nykyaikaan. 

Vierailija
522/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vain yksi elämä. Aivan, juuri siitä syystä, että sillä toisellakaan ei ole kuin yksi elämä, kenelläkään ei ole oikeutta varastaa siitä vuosia valehtelemalla, asettamalla toinen asemaan, jossa hän kauhukseen saa huomata eläneensä jonkun toisen valheessa, ei omaa aitoa ainoaa elämäänsä.

Tässäpä hyvin kiteytetty tämä asia!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo petetty vaimo, niin ei yhtään ärsyttäisi tämä lehtijuttu. Siinä kaksi älypäätä kertovat miten pettivät. Koko Suomi ja varsinkin tutut saavat lukea miten juttu meni. Minä petettynä ainakin kulkisin pää ylhäällä ja pettäjät saavat hävetä. Mutta lehtijutusta paistaa, että ei ne taida älytä hävetä.

Vierailija
524/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia puhtaita ja synnittömiä kommentoijia mahtaisi löytyä jos alkaa tutkia omia tekemisiään parisuhteissa? Se olisi mielenkiintoisempaa kuin ikinä tuon parin suhdesopan arvosteluissa. Ja sanon tämän ikäihmisenä, kaikkea nähneenä ja kokeneena.

Tjaa-ah, minäkin olen jo puolimatkan krouvin elämässäni ohittanut ja muutamankin pitkän suhteen kokenut.

Minun ei tarvitse kaivella omia tekemisiäni noissa suhteissa: minä en pettänyt, en valehdellut, en varastanut toisen osapuolen aikaa, en suhtautunut häneen itsestäänselvänä hyödykkeenä, jolla ei muka olisi toiveita, tarpeita tai tunteita. Satutin kyllä kumppaniani vahingossa, mutta sitäkin pyysin anteeksi ja korjasin käytöstäni siten, etten enää tekisi niin.

Joten, kyllä, voin aivan hyvin seistä selkä suorana vaikka itse pyhän Pietarin edessä ja sanoa, että suhteissani käyttäydyin valovuosia kypsemmin ja toista arvostavammin kuin nyt nämä lehtijutun Muru ja Hani (yöks!) Kyllä, siltä osin minä _olen_ heitä parempi.

PS. Tämä DARVO-lässytys alkaa jo vähän tympäistä. Älä koko ajan yritä kääntää omia tekosiasi muiden (osa)syyksi, Muru tai Hani. Suhteenne alussa ei yksinkertaisesti ole mitään hurrattavaa.

Vierailija
525/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekka 65v. Onnea Jaana, muutama vuosi niin mies on vanha ja raihnainen ja Jaana pääsee omaishoitajaksi. Todellinen voittaja tässä onkin yllättäen Pekan ex-vaimo, jolla on vielä vuosia mukavia eläkepäiviä edessä ilman ikäloppua ukkoa.

Kaipa se exäkin vanhenee?

So? Mitä se tähän kuuluu? Pekkahan teki eksälleen oikein palveluksen sillä, että poistui tämän elämästä palveluksia vaatimasta. Kun olisivatkin älynneet edes hieman pyöristää juttua, mutta ei.

Olkoon tämä oppitunti myös kaikille: ilkeä ihminen ei välttämättä todellakaan ole mikään ovela kettu. Päin vastoin, saimme tästä arvokkaan muistutuksen siitä että ilkeä ihminen voi olla myös sanomattoman tyhmä

Vierailija
526/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekka 65v. Onnea Jaana, muutama vuosi niin mies on vanha ja raihnainen ja Jaana pääsee omaishoitajaksi. Todellinen voittaja tässä onkin yllättäen Pekan ex-vaimo, jolla on vielä vuosia mukavia eläkepäiviä edessä ilman ikäloppua ukkoa.

Pekka voi olla työelämässä vielä kymmenenkin vuotta.

Entä sitten? Ei Jaana hänestä sen enempää irti saa sittenkään, kun ei saa nytkään.

Jaana ei sitä vielä tiedä että hänetkin syrjäytetään joku päivä. Jaanalla ei ole mitään sellaista erityisominaisuutta, joka suojelisi häntä tältä kohtalolta.

Karma voi joskus olla myöhässä muttei koskaan jätä tulematta.

Vierailija
527/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekka on valehtelija ja huijari. Jaana on tunnekylmä narsisti. Vakka ja kansi.

Mennä nyt toisen ihmisen kotiin pa nemaan, toivottavasti karma iskee.

Tuntikohan Jaana itsensä oikein voittajaksi.

Jaanalla taitaa olla jotain ongelmia isäsuhteessaan. Selittäisi paljon. 

Vierailija
528/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaana ei sitä vielä tiedä että hänetkin syrjäytetään joku päivä. Jaanalla ei ole mitään sellaista erityisominaisuutta, joka suojelisi häntä tältä kohtalolta."

:D

Vierailija
529/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekalla on sen verran ikää. Onneksi ex-vaimo pääsi eroon muistisairaasta ukosta.

Vierailija
530/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ken on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. 

Paheksujien elämäntehtävä on paheksua. Luetaan juorulehtiä ja pyöritellään päätään. Hyi mitä ihmisiä. Itsessään ei koskaan nähdä mitään vikaa. Ja jos nähdään, ne piilotetaan paheksunnan taakse. Toisia ihmisiä ei haluta ymmärtää, ei koskaan. Minä olen täydellinen. 

Nuo kaksi ihmistä tuossa lehdessä sentään toteavat, ettei heidän suhteensa kunniakkaasti alkanut. Osaavat mennä edes vähän itseensä. 

Kaikkea hyvää heille. 

Missä on sanottu täydellisyydestä? Niin. Ei. Missään.

Vierailija
531/546 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan Pekan odottelu ja asema toisena naisena tuskastuttivat häntä.

Välillä mietin, tulleeko tästä mittään ja pystymmekö koskaan julkisesti olemaan. Lopsahtaako suhteemme siihen, että Pekka sanookin jatkavansa vaimonsa kanssa.

Tämä kertoo kaiken tästä ihanasta rakkaudesta. Siellä se Pekka vielä köllisi, ellei "vaivihkaiset vierailut" olisi herättäneet uteliaisuutta.

Vierailija
532/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlasin ketjua.

Selvästi jollain menee täysin normaali arvostelu ja kritiikki todella syvälle ihon alle kun täytyy alkaa täällä kommenttipalstan ketjuissa alkaa syyttelemään itselleen tuntemattomia. Taitaa olla itsellä ihan sarjapettäjän, salasuhteilijan ja asioiden julkisuuteen tuomisen taustaa.

Ei vaan toimi enää tuo asioiden kääntäminen ylösalaisin.

Vierailija
533/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaana kyllä huomasi heti Pekan sormuksen, mutta koki sen vain hidasteeksi... Kukaan meistä ulkopuolisista ei voi tietää, mitä heidän elämässään tapahtui, mutta kirjoituksen perusteella Jaana vaikuttaa melko itsekkäältä. Miehen avioliitolla ei ollut mitään merkitystä, kun hän rakastui ja Pekan itselleen halusi.

Hyvä kun ex-mies oli saatu haudattua, uusi jo hakusessa ja ei suru painanut, vaan ilo kun sai ex-miehen porot perinnöksi ja rahat tilille. Edellisessä liitossa suuri ikäero  ja toivottavasti Pekka ei kuole "sydäriin". 

Vierailija
534/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuo petetty vaimo, niin ei yhtään ärsyttäisi tämä lehtijuttu. Siinä kaksi älypäätä kertovat miten pettivät. Koko Suomi ja varsinkin tutut saavat lukea miten juttu meni. Minä petettynä ainakin kulkisin pää ylhäällä ja pettäjät saavat hävetä. Mutta lehtijutusta paistaa, että ei ne taida älytä hävetä.

Yleensä noissa erojutuissa pitäisi kaikkien muistaa, että se mitä itse kertoo ja kokee on vain se oma kokemus. Sivistynyt  ihminen tajuaa, että toisen osapuolen kertomus ja kokemus on yleensä erilainen. Vuosia sitten oli eräässä lehdessä haastateltu eronnutta näistä ja hänen kertomuksensa/ kokemuksensa kosketti( oli pari läheltä) niin, että otin yhteyttä toimitukseen ja pyysin saanko kertojan yhteystiedot. Sain ja otin yhteyttä ja olimme kirjeenvaihdossa vuosia. Hän oli arvannut, että jotakuta voi kiinnostaa oli antanut luvan antaa yhteystiedot.  Se mikä minua erityisesti kosketti, oli lehtijutun lopussa ollut kaneetti.  Tämä on minun kokemukseni, toisella on varmaan omansa. Joten muistakaa aina, että koskaan ei ole yhtä ainoaa totuutta silloin kun osapuolia kaksi.

Vierailija
535/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mies sen sielunkumppanin löysi  - 2 vuotta ja totes, että katastrofi oli koko juttu. Mitään sielunkumppaneita ole - jotain himotusta vaan!!!

Vierailija
536/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noissa erojutuissa pitäisi kaikkien muistaa, että se mitä itse kertoo ja kokee on vain se oma kokemus. Sivistynyt  ihminen tajuaa, että toisen osapuolen kertomus ja kokemus on yleensä erilainen. Vuosia sitten oli eräässä lehdessä haastateltu eronnutta näistä ja hänen kertomuksensa/ kokemuksensa kosketti( oli pari läheltä) niin, että otin yhteyttä toimitukseen ja pyysin saanko kertojan yhteystiedot. Sain ja otin yhteyttä ja olimme kirjeenvaihdossa vuosia. Hän oli arvannut, että jotakuta voi kiinnostaa oli antanut luvan antaa yhteystiedot.&nbsp

Tämä on tietysti ihan totta, mutta juuri sen vuoksihan kannattaakin miettiä, mitä tarinoita yleensä alkaa julkisuudessa kertomaan. Jos tarinassa selkeästi on mahdollisuus asettaa kolmas osapuoli noloon ja ikävään valoon, eikö se silloin kannattaisi jättää kertomatta?

En ylipäätään kyllä ymmärrä, mikä tämä tarve ihmisillä kertoa ja medialla julkaista näitä kertomuksia. Tässäkin on ainakin näiden osapuolen mukaan mitä tavallisin pettämistarina, joten mitä ihmeen media-arvoa tällä edes on. Noh, ehkä tämä keskustelumme täällä, mutta tämäkin olisi parempi keskustelu ilman näitä kahta jos keskustelimme vain yleisesti ihmisten moraalista tai median vastuusta.

Vierailija
537/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka65 on taatusti vanha kettu ja koijari näissä jutuissa. Työskennellyt linja-auton kuljettajana, ollut paljon poissa kotoa pitkiä aikoja. Ei ole Jaana ensimmäinen salarakas vuosikymmenien saatossa. Entinen vaimo on kestänyt ja sietänyt Pekalta paljon sontaa. Ex-vaimo on tällä haavaa tyytyväinen, kun pääsi Pekasta vihdoin eroon.

Jaana voi odotella yhteydenottoja Pekan muilta salarakkailta. Pekka otti riskin kun päätti lähteä valtakunnalliseen lehteen esittelemään suurta rakkauttaan aviomiestenmetsästäjä-Jaanan kanssa. Peti on pedattu ja siinäpä sitten makaavat.

Vierailija
538/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaksi on toisensa todella ansainneet. Voi yrjö🤢

Vierailija
539/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kyseessä ainutkertainen rakkaustarina, niin eiköhän Pekka olisi saman tein kertonut vaimolle, että nyt tuleepi ero. Kuka umpirakastunut muka piilottaisi tunteensa ja roikkuisi vanhassa liitossaan? Ehkä pari viikkoa, jopa pari kuukautta voisi kärvistellä, mutta että kaksi vuotta, ehei!

Jotain iloa, jännitystä tai tyydytystä tuosta piilottelusta on saatu. Suorastaan sadistista toimintaa vaimoa kohtaan, tai sitten se on tosiaan ollut vain kaveriliitto ja Pekka on tiennnyt että vaimoa ei varsinaisesti juurikaan kiinnosta ja on siinä sitten vätyksenä köllötellyt.

Heräsi sellainenkin kysymys, että onkohan heidät käräyttänyt naapuri edes oikeasti olemassa vaan kyllästyikö vain Jaana olemaan toisella sijalla...? Jos "hidaste" hidasti liikaa...

Toivottavasti suhde nyt sitten jatkuu loppuelämän, jotta eivät kenenkään muun ristiksi päädy. En kyllä usko, mutta toivon.

Vierailija
540/546 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monta kertaa noissa pettämistapauksissa toinen joka tulee jätetyksi, ei edes huomaa että liitossa on mitään vikaa nyt tai ollut koskaan. Muistuu mieleen eräs tuttuni, joka sai kuulla aamiaispöydässä että vaimolla on ollut jo  2 vuotta salarakas. Siinä vaiheessa vaimo paljasti että haluaa eron. Yksi aikuinen tytär oli ja mies sanoi eniten satutti se, että tyttö oli tiennyt koko ajan. Mies oli  lehtori lukiossa ja se naisen uusi rakkaus ihan amiskoulun käynyt työläinen. Tunsin lukion lehtorin monta vuotta, oli yhteisiä harrastuksia ja sitten muutin pois paikkakunnalta. Hänkin " löysi" vielä uuden ja saivat yhteisen lapsenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi