Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatella tälläisestä ihmisestä, joka vaihtaa mielipidettä seuran mukaan??

Vierailija
27.07.2024 |

Eräs omaiseni on tälläinen, kutsutaan häntä vaikka maijaksi esimerkissä. Esim presidentin vaalien aikaan olin maijan kanssa tapaamassa erästä tuttua.

Tuli puhe vaaleista ja olimme kaikki yhtä mieltä, että toivon mukaan Haavisto ei voita. Maija myönsi ääneen (olin samaa mieltä) ettei halua meille homoa presidentiksi.

No, tämä oli meidän 3 mielipide. Joku voi olla eri mieltä. Mutta, samana päivänä hain maijan kanssa tutun juna-asemalta. Ja taas puhe menee etupenkillä (tutulla ja maijalla siis) presidentin vaaleihin. Tämä tuttu kannatti Haavistoa ja maija alkoi kehumaan, että toivoo Haaviston voittavan.

Kun esitin mielipiteeni, autoa ajava maija virnuili oudosti ja tuttu haukkui minua, koska Haaviston homous oli ongelma. Mutta jäin sanattomaksi maijan muuttuneen mielipiteen vuoksi. Siis mitä, alle 2 tuntia ja hän muuttaa seuran mukaan mielipiteensä?

Tämä ei ole todellakaan ensimmäinen ja ainoa kerta, kun näin käy. Nyt tosiaan vaan alle 2 tunnissa Maija muutti mielipiteensä aivan täysin..

Mitä tälläisestä ihmisestä pitää ajatella? Todella hämmentävää. Ja on inhottavaa, kun en oikein koskaan voi tietää, milloin Maija oikeasti tarkoittaa puheitaan. Mistä tuollainen käytös johtuu?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle vastaan että ei ole diagnoosia eikä sitä tule , uskon näin. 

Meitä on moneen junaan ja luulen että jos lapsena kasvaa ailahtelevan vanhemman kanssa niin silloin voi kasvaa niitä jotka käyttäytyy kuin tämä henkilö.haluaa hallita kaikin tavoin ja miellyttää muita.sekä tylsyyttään myös aiheuttaa hämminkiä toiselle.

Tiedän että puolisoni lapsuus ei ollut helppo. Ja tiedän että hän haluaa olla parempi kuin mitä aina ollut ja välillä on.

Millä tavoin olet keskustellut puolisosi kanssa esim sinun nolaamisestasi? Mitä puolisosi sanoo siitä/valheistaan? Siis kahdenkesken? Pystyykö siitä juttelemaan? Kiinnostaa tietää, mitä ihmettä liikkuu näin käyttäytyvän ihmisen päässä...

Ap

Vierailija
82/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-poikaystävälläni oli tätä piirrettä. Valehtelua yhdistettynä tietynlaiseen persoonattomuuteen. Hän oli rakentanut koko persoonansa muiden perusteella. Ammatinvalinta, naismaku, musiikkimaku, elokuvat, kavereilta matkittua. Ja hänen mielestään "menestyviltä" kavereilta.

No oli kiva huomata parin vuoden jälkeen, että äijällähän ei ole mitään oikeaa persoonaa eikä mistään voi olla varma. Yritti lähinnä hyväksikäyttää ihmisiä. Ei ollut minusta narsisti, enemmänkin huono itsetunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen eräsryssä, joka muutti mielipiteitään seuran mukaan. Yritti esittää fiksumpaa fiksummassa seurassa ja myötäili esim. Tämän kohdalla kyse oli siitä, että halusi kontrolloida ja manipuloida ihmisiä ympärillään, koki ikään kuin omistavansa nämä. Puhui näitä muiden mielipiteitä omina oivalluksinaan, mikä tuli joskus vahingossa ilmi, kun ei ollut kovin älykäs kuitenkaan. Käytti sellaista läpinäkyvää mielistelystrategiaa, että hänellä kerrottaisiin asioita, joita sitten käytti hyödykseen näissä ihmispeleissä, tai yritti käyttää, kyllähän tuo selkeää oli. Yritti myös, etteivät ihmiset saa tavata toisiaan ilman häntä. Suuttui jos näin tapahtui. Huono itsetunto, manipulatiivinen narsku.

Huh! Maija on tälläinen, siis esim ihmiset eivät saisi tavata ilman häntä! Haluaisi aina olla paikalla, kun me sisarukset tapaamme ja suuttuu kun ei voi kontrolloida aikuisia lapsiaan.

Haukkuu meitä toisilleen ja vttuilee, että soitteletko siskojesi kanssa... Olisiko narsisti?

Ap

Vierailija
84/87 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelijä reppana ei uskalla sanoa omaa mielipidettä

Vierailija
85/87 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijalla ei ole omaa mielipidettä ollenkaan. Äitini on samanlainen. Heikko itsetunto taitaa olla syynä. 

Vierailija
86/87 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huovisella on tähän liittyvä tarina nimeltä Ammattimainen puolueenhaukkuja. Kun mielipiteet sopivasti joustavat niin tulee työttömänäkin ihan kohtalaisesti toimeen.

Vierailija
87/87 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla(kin) on narsistinen äiti, ja osittain tuo kuulostaa tutulta. Oma äitini ei tosin ole lainkaan mielistelijä, vaan päin vastoin aivan jäätävä riidankylväjä, joka tuntuu nauttivan, jos saa aikaan mahdollisimman inhottavan epäsovun ympärilleen. Parasta, jos ihmiset huutavat tai itkevät lohduttomasti.

Samanlaista on se, että äidilleni ei tunnu ollenkaan olevan olemassa sellaista asiaa kuin aineellinen totuus. Jos housut maksavat satasen, se voi hänen puheissaan olla joko ihanvaan kymppejä tai melkein viisisataa, riippuen siitä, haluaako hän niiden olevan halvat vai kalliit. Ja tosiaan, samat  housut voivat yhdessä keskustelussa olla löytö parilla kympillä ja toisessa keskustelussa valtavan kalliit.

Tapahtumia muistetaan todella väärin, ja sama tapahtuma voi muuttaa muotoaan riippuen siitä, mitä hän milläkin hetkellä haluaa sen olevan. Äitini voi myös kysyä, tuletko lounaalle sunnuntaina, ja vaikka hänelle vastaisi, että kiitos mutta nyt ei sovi, hän tämän jälkeen väittää kiven kovaan, että asia sovittiin ja lupasit tulla. Hän tuntuu olevan täysin varma asiasta itse, ja on niin vakuuttava väitteissään, että välillä pitää oikein kysyä muilta läsnä olleilta, enkä minä sanonutkin silloin, ettei sovi.

Joku mielenterveyden ongelma tuo varmaan on. Tyyppi on kuitenkin todella menestynyt työelämässä eikä hänellä tietääkseni ole mitään diagnoosia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme