Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatella tälläisestä ihmisestä, joka vaihtaa mielipidettä seuran mukaan??

Vierailija
27.07.2024 |

Eräs omaiseni on tälläinen, kutsutaan häntä vaikka maijaksi esimerkissä. Esim presidentin vaalien aikaan olin maijan kanssa tapaamassa erästä tuttua.

Tuli puhe vaaleista ja olimme kaikki yhtä mieltä, että toivon mukaan Haavisto ei voita. Maija myönsi ääneen (olin samaa mieltä) ettei halua meille homoa presidentiksi.

No, tämä oli meidän 3 mielipide. Joku voi olla eri mieltä. Mutta, samana päivänä hain maijan kanssa tutun juna-asemalta. Ja taas puhe menee etupenkillä (tutulla ja maijalla siis) presidentin vaaleihin. Tämä tuttu kannatti Haavistoa ja maija alkoi kehumaan, että toivoo Haaviston voittavan.

Kun esitin mielipiteeni, autoa ajava maija virnuili oudosti ja tuttu haukkui minua, koska Haaviston homous oli ongelma. Mutta jäin sanattomaksi maijan muuttuneen mielipiteen vuoksi. Siis mitä, alle 2 tuntia ja hän muuttaa seuran mukaan mielipiteensä?

Tämä ei ole todellakaan ensimmäinen ja ainoa kerta, kun näin käy. Nyt tosiaan vaan alle 2 tunnissa Maija muutti mielipiteensä aivan täysin..

Mitä tälläisestä ihmisestä pitää ajatella? Todella hämmentävää. Ja on inhottavaa, kun en oikein koskaan voi tietää, milloin Maija oikeasti tarkoittaa puheitaan. Mistä tuollainen käytös johtuu?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tutun joka puhuu ihmisille kaiken aikaa valheita. On itse sanonut että toimii näin tietyille ihmisille. Tuli mieleen AP:n tutusta, ehkäpä hän ei halunnut todellisesti paljastaa ketä äänestää presidentiksi, siksi kaksi erilaista ehdokasta.

Mielipide ei voi koskaan olla valhe! Se ei koskaan ole tottakaan, se on pelkkä mielipide.

Vierailija
22/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetinmoinen narsisti-kaasuvalottaja tuli ekana mieleen. Mihinkään sanomisiin ei voi luottaa kun kaikki muuttuu jatkuvasti ja hän ei tietenkään ole sanonut 2 tuntia sitten sitä mitä on sanonut.

No tämä! Olen usein kysynyt Maijalta, hänen aiemmin sanomisiaan asioistaja aina kiistää ne.. Esim yksi hyvä tilanne oli, kun Maija kehui eräässä seurassa huuhtelevansa aina pakaste vihannekset ennen käyttöä.

Aloin päivitellä, että hyvä idea ja ihmettelin ääneen kun en ole tajunnut itse huuhdella niitä. No, menin Maijan muutaman päivän päästä ja autoin kokkaamaan.

Meinasin huuhdella pakaste vihannekset Maijan luona, kun Maija alkaa tivaamaan (Maijan perhe paikalla) mitä teen. Tuhmana vettä ja sähköä!

Kun sanoin, että Maijan vain pari päivää sitten kertoi, että huuhtelee aina vihannekset Maija melkein huutaa, ettei vttu soikoon ole sanonut niin.

Sitten Maija ottaa vihannekset ja laittaa ne huhhtelematta kattilaan. Itse jäin miettimään, mitä nyt taas.. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei kohteliaisuussyistä kehtaa olla jyrkästi toista mieltä siinä tilanteessa. 

Mutta vaihtaa mielipiteitä todella usein, jopa pienistä asioista. Jopa omille lapsilleen Maija tekee tuota. Ja lapsen ja vanhemman välien ei mielestäni pitäisi olla jees -mies/jees- naisen välit... En tiedä, tosi hämmentävää..

Ap

Puhuu miten puhutetaan, tuulella käypä ihminen joka haluaa mielistellä kaikkia. Haluaa olla kiltti ja kaikkien kaveri. Itse välttelen määrättyjä puheenaiheita määrätyssä seurassa ja jätän sanomatta mielipiteeni, kun tiedän että se poikkeaa seurueen mielipiteistä. Läheisten ja suvun kanssa, sekä parin luotetun ystävän seurassa puhun rehellisesti ja saatan ottaa tiukasti kantaa.

Vierailija
24/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia käytöstä. Kun haluaa jossain toissijaisessa asiassa vältellä konflikteja, niin ottaa sen mielipiteen, jonka tietää olevan hyväksytty. Koska sanomisilla ei ole mitään merkitystä, voi mielipidettä vaihdella pitkin päivää eikä se ole väärin eikä se ole inhottavaa. Se on normaalia elämää hyvänpäiväntuttujen kanssa.

Kun autokauppias sanoo, että hänellä on juuri tällainen auto itselläänkin, niin et kai oikeasti usko?

En, en usko autokauppiasta. Mutta Maijan kehuessa (näin on oikeasti käynyt) ensin yhdessä seurassa s-marketin parhaaksi kaupaksi ja toisessa seurassa myöhemmin k-marketin niin kyllä se alkaa hämmentää...

Oikeasti tiedän Maijan käyvän s-marketissa aina, koska pitää k-kauppaa ylikalliina. Mutta miksi Maijan pitää jopa kauppakäynneistään valehdella, kun eräs ihminen ke

En ole ap, ja ehkä olen autismin kirjolla, mutta valehtelu ei ole small talkia. Jos on eri mieltä, voi sanoa, että niinkö, en ole tullut ajatelleeksi sitä noin, esimerkiksi, jolloin antaa arvoa toisen ajatukselle, mutta ei kuitenkaan väitä jotain, mikä ei ole totta. 

Vierailija
25/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni sanoi joskus ihan häpeilemättä, että hän tietää kyllä olevansa ristiriitainen puheissaan. Aivan kuin ei olisi tajunnut, että ristiriitaiset puheet eivät ole mikään kehu.

Vierailija
26/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko hän siis oikeasti selväsanaisesti sinulle, että ei halua homoa presidentiksi?

Vai tulkitsitko hänen olevan samaa mieltä kanssasi, kun hän nyökytteli (kuuntelemisen merkiksi)?

Vai eikö hän sanonut mitään, mutta koska ei ollut eri mieltä, niin kuvittelitko hänen olevan samaa mieltä?

Hän sanoi nimenomaan, ettei halua homoa presidentiksi. Tämän kuuli minun lisäkseni 3 henkilö, joka pitkään kehui aina, kun tapasin hänet Maijan selkärankaa...

No, tämä ihminen ei toki tiennyt Maijan muuttavan mieltään alle 2 tunnissa. Mutta kyllä, Maijaa ei voinut käsittää väärin.

Ap

Vierailija
27/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia käytöstä. Kun haluaa jossain toissijaisessa asiassa vältellä konflikteja, niin ottaa sen mielipiteen, jonka tietää olevan hyväksytty. Koska sanomisilla ei ole mitään merkitystä, voi mielipidettä vaihdella pitkin päivää eikä se ole väärin eikä se ole inhottavaa. Se on normaalia elämää hyvänpäiväntuttujen kanssa.

Kun autokauppias sanoo, että hänellä on juuri tällainen auto itselläänkin, niin et kai oikeasti usko?

En, en usko autokauppiasta. Mutta Maijan kehuessa (näin on oikeasti käynyt) ensin yhdessä seurassa s-marketin parhaaksi kaupaksi ja toisessa seurassa myöhemmin k-marketin niin kyllä se alkaa hämmentää...

Oikeasti tiedän Maijan käyvän s-marketissa aina, koska pitää k-kauppaa ylikalliina. Mutta miksi Maijan pitää jopa kauppakäynneistään valehdella, kun eräs ihminen ke

En ole kirjoilla, huh. Eikä ole normaalia valehdella siitä, että käyttää k-kauppaa. On niin pieni juttu sanoa, että "kiva kun viihdytte k-kaupan asiakkaina, minä olen käynyt tuossa s-marketissa" ettei oikeasti ole järkeä valehdella tuollaista.

Ap

Vierailija
28/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari patologista valehtelijaa. Ovat keskenään sukua.

Että kyllä sellaisiakin on.

Kun olen oppinut heillä olevan tuota käytöstä, niin en enää usko sanaakaan mitä he sanovat. En tosin juurikaan ole enää kuulemassa heidän sanomisiaan, onneksi.

Vierailija
29/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetinmoinen narsisti-kaasuvalottaja tuli ekana mieleen. Mihinkään sanomisiin ei voi luottaa kun kaikki muuttuu jatkuvasti ja hän ei tietenkään ole sanonut 2 tuntia sitten sitä mitä on sanonut.

No tämä! Olen usein kysynyt Maijalta, hänen aiemmin sanomisiaan asioistaja aina kiistää ne.. Esim yksi hyvä tilanne oli, kun Maija kehui eräässä seurassa huuhtelevansa aina pakaste vihannekset ennen käyttöä.

Aloin päivitellä, että hyvä idea ja ihmettelin ääneen kun en ole tajunnut itse huuhdella niitä. No, menin Maijan muutaman päivän päästä ja autoin kokkaamaan.

Meinasin huuhdella pakaste vihannekset Maijan luona, kun Maija alkaa tivaamaan (Maijan perhe paikalla) mitä teen. Tuhmana vettä ja sähköä!

Kun sanoin, että Maijan vain pari päivää sitten kertoi, että huuhtelee aina vihannekset Maija melkein huutaa, ettei vttu soikoon ole sanonut niin.

Oma kaasuvalottaja tykkäsi oman mielensä muuttamisen lisäksi myös keksiä minusta juttuja, että olen silloin ja silloin sanonut muka sellaista ja tällaista vaikken takuulla ollut sanonut. Sitten kun sanon etten muista sanoneeni moista niin saakin hyvän syyn pitää minua jonain hoivan tarpeessa olevana.

Vierailija
30/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle keskustelut ovat sosiaalista peliä, eikä siinä ole väliä millään oikeilla mielipiteillä. En pidä sitä valehteluna, vaan tilanteen huomioon ottamisena. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, kenestä tule presidentti tai mikä kauppa on parempi? Kunhan lätistään.

Vierailija
31/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tiedän Maijan käyvän s-marketissa aina, koska pitää k-kauppaa ylikalliina. Mutta miksi Maijan pitää jopa ka

Mielipide ei ole valhe ja jos ei kiellä käyvänsä k-kaupassa vaikka käy, niin ei valehtele.

Vierailija
32/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta oli Kummelissa tai jossain tehty sketsi. Tyyppi keskusteli kolmen kesken asioista, ja oli aina samaa mieltä edellisen kommentin jälkeen. Mielipide vaihtui lennossa, mikä oli tosi hauskaa.

Vierailija
33/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänelle keskustelut ovat sosiaalista peliä, eikä siinä ole väliä millään oikeilla mielipiteillä. En pidä sitä valehteluna, vaan tilanteen huomioon ottamisena. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, kenestä tule presidentti tai mikä kauppa on parempi? Kunhan lätistään.

Kuten eräs sanoi, ne ovat vain lauseita.

Vierailija
34/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitään normaalia ihmisten kanssa toimeen tulemista ja myötäilyä. Myötäilijät vain myötäilevät eli välttelevät sanomasta rehellistä mielipidettään, pitävät sen salassa ja myötäilevät toisen mielipidettä sanomatta itse oikeasti oikein juuta tai jaata.

Tuo mitä ap kuvaa on avointa valehtelua. Toki hän ensin halusi myötäillä ap:n mielipidettä ja sitten toisen ihmisen mielipidettä. Mutta siinä vaiheessa hän käytännössä vittuili ap:lle, eikä enää halunnutkaan tulla ap:n kanssa toimeen.

Myötäilijä olisi luovinut mielipiteiden välissä niin, että olisi antanut molempien ymmärtää loppuun asti, että saattaa olla samaa mieltä heidän kanssaan.

Vierailija
35/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida ymmärtää, että elämä ei ole mustavalkoinen vaan harmaan eri sävyjä. Keskustelut eivät ole luentoja, ne ovat jutustelua ja ajatustenvaihtoa.

Tosin jos miettii ap:n tavoin pitkään ja hartaasti jonkun tutun satunnaisia sanomisia, niin osoittaa meille muille, että omaa elämää ei ole. Ap elää muiden kautta.

Vierailija
36/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosielämän kummallisuuksia, josta on saatu aihetta sketseihinkin.

Vierailija
37/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ihmisen kanssa jolla ei ole omia mielipiteitä, puhumattakaan ihmisestä joka valehtelee. Tyhmää ja säälittävää, pitää mieluummin suunsa kiinni😡

Vierailija
38/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaasuvalottaja tykkäsi oman mielensä muuttamisen lisäksi myös keksiä minusta juttuja, että olen silloin ja silloin sanonut muka sellaista ja tällaista vaikken takuulla ollut sanonut. Sitten kun sanon etten muista sanoneeni moista niin saakin hyvän syyn pitää minua jonain hoivan tarpeessa olevana.

-

Maija muuten tekee tuota minulle. Keksii juttuja, joita olen muka sanonut. Antaa ymmärtää näillä, että olen hullu. Ulkopuoliset ihmiset ovat havahtuneet tähän ja varoitelleet minua maijasta ja ihmetelleet käytöstä. Pitää perehtyä kaasuvalotukseen.

Ap

Vierailija
39/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisen huonosti tuossa on otettu tilanne huomioon. Ap:n kanssa käytyä keskustelutilannetta ei enää parin tunnin päästä otettu mitenkään huomioon, vaikka olisi pitänyt, sillä se oli vielä tuoreessa muistissa.

Vierailija
40/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä komppaan vallitsevaa keskustelun mielipidettä. Ei vaan kiinnosta noissa tilanteissa alkaa väittelemään ja perustelemaan omaa mielipidettäni, sillä en näe siinä mitään pointtia... minulle on ihan sama mitä mieltä joku toinen on asiasta, joten en koe mitään tarvetta yrittää käännyttää toista tai saada häntä ymmärtämään eriävää näkökantaani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi