Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesta liberaalista tulee vanhempana konservatiivi, mutta onko sinulle käynyt päinvastoin?

Vierailija
27.07.2024 |

Minulle nimittäin on. Olin nuorena hyvin konservatiivinen ja halusin uskoa siihen viitekehykseen. Uskoisin, että tässä oli syynä se että olin yh-äidin lapsi ja halusin elämääni vakautta ja hyväksyntää.

Vanhemmiten aloin tajuta, että asiat eivät olleet ihan sillä tavalla kuin nuorempana ajattelin. Joten joskus 30 ikävuoden seudulla aloin vähitellen ymmärtää enemmän liberaaleja, erilaisia oman elämänsä kulkijoita, toisenlaisia ihmisiä. Sattumalta myös tutustuin tällaisiin ihmisiin. Aloin myös työskennellä ihmisten parissa, jotka olivat ns. yhteiskunna vähäosaisia. Nyt, 48-vuotiaana olen lähinnä vasemmistolainen liberaali, joka häpeää nuoruuden ehdottomia kommentteja, joita jotkut vanhemmat vielä muistavat. Olen tullut ihan toiseen ääripäähän. 

Muita?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuo ehdottomuus on just se, joka niin monella karisee, oli se sitten konservatiivista tai libetaalia versiota.

Vierailija
2/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuo ehdottomuus on just se, joka niin monella karisee, oli se sitten konservatiivista tai libetaalia versiota.

Tämähän se taitaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvemmin kai se noin päin menee. Nuorena sitä ajattelee että pitää pelastaa maailma ja siksi vasemmistolaisuus. Sitten vanhempana, tulojenkin kasvaessa, sitä alkaa ajattelemaan enemmän omaa perhettä.

Vierailija
4/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tunnistan itseni tästä aloituksesta, olin ollut aika konservatiivinen nuori poika, mutta nykyään kallistun enemmän vasemmalle! Nuori toki vieläkin olen, mutta olen huomannut että ei ne konservatiivit tai persut, joita myös 18 kesäsenä myös äänestin, niin aja omaa etuani. Ja nyt kun katsoo takin kääntöä mitä he harrastavat nykyään, niin ei edes haittaa etten heidän puolelle asetu.:D

Vierailija
5/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös luovuin nuoruuden kodista perimästäni konservatismista, kun pääsin opiskelemaan, tutustuin ihmisiin ja maailmaan laajemmin ja tajusin, että lapsuudenkotini asenteet johtuivat kai jonkinlaisesta elämänpelosta, epävarmuudesta ja tuollaisesta. 

Vierailija
6/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesty ei vaihda paikkaa kesken matkan. Mutta aina ollut voimakkaita vaikutteita ns. väärästä päästä. Parhaat ystävät elämässä on olleet täysin toisesta laidasta ja oppia on kulkenut molempiin suuntiin. 

Vierailija
7/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut konservatiivi ja tulen olemaan.

Vierailija
8/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina aika salliva, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän näen järkeä muiden ihmisten valintojen dissaamisessa, ja sitä tärkeämpänä pidän erilaisten ihmisten ja elintapojen hyväksymistä, tai ainakin niiden olemassaolon sallimista. Elä ja anna elää.

ww

Vierailija
9/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on nykyään termit. Liberaalit kun ei ole enää liberaaleja, vaan ahdasmielisiä totalitaristeja.

Vierailija
10/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harvemmin kai se noin päin menee. Nuorena sitä ajattelee että pitää pelastaa maailma ja siksi vasemmistolaisuus. Sitten vanhempana, tulojenkin kasvaessa, sitä alkaa ajattelemaan enemmän omaa perhettä.

Totta, mutta ei aina. Itse olin nuorena hyvin itsekeskeinen ja oikeistolainen, koska minulla oli sellaisia kavereita. Mitään älyllistä siinä ei ollut, pelkkää papukaija-meininkiä. Vanhemmiten aloin nähdä asiat toisesta vinkkelistä ja en pelännyt vaihtaa kantojani. 

Vierailija
11/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa hyvin olla, että radikalisoidun lisää vanhempana. 

Se, mikä minua surettaa, on nykynuorten konservatiivisuus erityisesti sukupuoliroolien suhteen, siinä, mikä nähdään naiselliseksi ja mikä miehekkääksi. Ei ihme, että muunsukupuolisuus on kovassa huudossa, kun vaihtoehtona näyttää olevan barbie-ken-muoteissa murskaksi puristuminen. 

N45

Vierailija
12/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivit ovat nykyään suvaitsevaisempia.

Vierailija
13/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihan hyvin välittää vaikka mistä mutta ymmärtää mikä arvo on sukulaisuussuhteilla. Itse erakkona mulla ei ole mikään vaikeus nähdä tuota valtavana voimavarana ja siksi haluan sitä myös puolustaa.

Kaikesta ei toki voi itse päättää,siis esim suhteiden laadusta. Arvoista taustalla kuitenkin voi. 

Vierailija
14/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olin jo nuorena oikeassa, miksi sitä pitäisi muuttaa vanhemmiten.

Vierailija
15/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun yhteiskunta on suvaitsevainen niin se on ainoa keino olla kapinallinen. Siksi "perinteiset arvot" nostavat taas päätään.

Vierailija
16/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on nykyään termit. Liberaalit kun ei ole enää liberaaleja, vaan ahdasmielisiä totalitaristeja.

Ironista että puhut ahdasmielisyydestä, mutta sitten kuitenkin itse olet ahdasmielinen liberaaleja kohtaan ja oletat kaikkien olevan samanlaisia? Hmm?

Vierailija
17/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivit ovat nykyään suvaitsevaisempia.

No ei se siltä vaikuta jos katsoo vaikkapa Tavion kommentteja tältä päivältä.

Vierailija
18/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti näin. Olin kunnon nuorkokoomuslainen, mutta nyt ikääntyneenä olen raivohullu kommunisti. Kun on aikuistuttuaan tajunnut miten maailma oikeasti toimii.

Vierailija
19/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todella näin? Vai sanotko noin, koska sinua häiritsee, että he eivät ole samaa mieltä kanssasi? Voitko hieman laajentaa ja perustella väitettäsi? Kiitos että keskustelet.

Vierailija
20/87 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin täytyy pelastaa maailma, kun toisista ei siihen ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi