Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2. syyskuuta tulossa HIRVITTÄVÄT leikkaukset ansiosidonnaiseen, moni joutunee myymään asuntonsa alessa

Vierailija
27.07.2024 |

40 päivää > 80 % ansiosidonnaisesta 

170 päivää > 75 % ansiosidonnaisesta

Ei lyhennyksistä enää selviä ansiosidonnaisella, se on selvä.

Kommentit (421)

Vierailija
201/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niihin muihinkin kuin omanalan töihin vaaditaan se koulutus! 

Monet tekevät ilman koulutusta esimerkiksi telemarkkinoijan, siivoojan tai henkilökohtaisen avustajan työtä.

Sinnekö marssitaan noin vain ja sanotaan, että nyt tulen töihin. Voin sanoa kokemuksesta ettei onnistu. Ei edes telemarkkinoijan hommiin. Siivoojan työ on taas sellaista, ettei siinä pärjää ilman koulutusta. Ei se oli sitä mitä ihmiset kuvittelevat. Pitää tietää eri pinnat, pesuaineet, välineet jne. Ei se ole oman kodin siivoamista.

Vierailija
202/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työtön ja yksi päivä päätin että haen töitä. Vinkki, soita suoraan sinne mistä työtä haet. Minä en mitään hakemuksia rustaile, vie liikaa aikaa.Nyt olen töissä ja palkkakin nousee sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinnekö marssitaan noin vain ja sanotaan, että nyt tulen töihin. Voin sanoa kokemuksesta ettei onnistu. Ei edes telemarkkinoijan hommiin. Siivoojan työ on taas sellaista, ettei siinä pärjää ilman koulutusta. Ei se oli sitä mitä ihmiset kuvittelevat. Pitää tietää eri pinnat, pesuaineet, välineet jne. Ei se ole oman kodin sisiivoamista.

Olet väärässä. Vaimoni ja yksi muukin tuttava on siivonnut ilman koulutusta. Telemarkkinoijaksi ei taas edes ole koulutusta.

Vierailija
204/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kannattaa ottaa joku työpaikka vastaan. Alkaa kummasti kiinnostamaan myös muut, kuin oman alan työt. Se ansiosidonnainenhan on tarkoitettukin lyhytaikaiseksi turvaksi uutta työpaikkaa etsiessä, ei sitä ole tarkoituskaan nostaa tappiin saakka.

Missäs sinä olet töissä, anna mulle se työsi ja jää sinä työttömäksi

Minäpä olen saanut ansiosidonnaista jo 5,5 vuotta ja vielä puoli vuotta niin olen eläkkeellä. Leikkaukset eivät koske minua.

Vierailija
205/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnekö marssitaan noin vain ja sanotaan, että nyt tulen töihin. Voin sanoa kokemuksesta ettei onnistu. Ei edes telemarkkinoijan hommiin. Siivoojan työ on taas sellaista, ettei siinä pärjää ilman koulutusta. Ei se oli sitä mitä ihmiset kuvittelevat. Pitää tietää eri pinnat, pesuaineet, välineet jne. Ei se ole oman kodin sisiivoamista.

Olet väärässä. Vaimoni ja yksi muukin tuttava on siivonnut ilman koulutusta. Telemarkkinoijaksi ei taas edes ole koulutusta.

Milloin tämä tapahtui ja noinko vain teidät päästettiin siivoamaan? Telemarkkinoijille on koulutus. Ei heillekään anneta puhelinta ja sanota ala myymään.

Vierailija
206/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi et sitten ole töissä."

"Olen ollut töissä 30 vuotta. Enemmän kuin minkäikäinen sinä olet henkisesti. Ihmettelen, miksi sinä purat pahaa oloasi täällä? Etkö voisi käydä puhumassa ongelmistasi jonkun sinua auttavan kanssa? Täällä pyöriminen ei tee hyvää tuon tyyppiselle mielelle."

Olen minäkin ollut työelämässä 34 vuotta ja kyllä se on tänäpäivänä aika erilaista kuin vaikkapa -90 tai 2000 luvulla. Pitäisi sinunkin sitten ymmärtää työ- ja elämänkokemuksesi perusteella että maailma, yhteiskunta ja työelämä on muuttunut aikalailla. Ei kannata aina sitä yhtä yksilöä syyttää kaikesta kun tämä elämä on monen asian summa. 

Minulla kyllä ymmärrystä riittää nuorille ja työttömille. Ei kaikki ole niitä sinun kuvittelemiasi yhteiskunnan elättejä omasta halustaan. Joten tekisi sinullekin hyvää katsoa asioita monesta muustakin näkökulmasta kuin omastasi. 

Vierailija
207/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työtön ja yksi päivä päätin että haen töitä. Vinkki, soita suoraan sinne mistä työtä haet. Minä en mitään hakemuksia rustaile, vie liikaa aikaa.Nyt olen töissä ja palkkakin nousee sopivasti.

Mitä työtä teet? Tunsitko työnantajan ennestään?

Vierailija
208/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi et sitten ole töissä."

"Olen ollut töissä 30 vuotta. Enemmän kuin minkäikäinen sinä olet henkisesti. Ihmettelen, miksi sinä purat pahaa oloasi täällä? Etkö voisi käydä puhumassa ongelmistasi jonkun sinua auttavan kanssa? Täällä pyöriminen ei tee hyvää tuon tyyppiselle mielelle."

Olen minäkin ollut työelämässä 34 vuotta ja kyllä se on tänäpäivänä aika erilaista kuin vaikkapa -90 tai 2000 luvulla. Pitäisi sinunkin sitten ymmärtää työ- ja elämänkokemuksesi perusteella että maailma, yhteiskunta ja työelämä on muuttunut aikalailla. Ei kannata aina sitä yhtä yksilöä syyttää kaikesta kun tämä elämä on monen asian summa. 

Minulla kyllä ymmärrystä riittää nuorille ja työttömille. Ei kaikki ole niitä sinun kuvittelemiasi yhteiskunnan elättejä omasta halustaan. Joten tekisi sinullekin hyvää katsoa asioita monesta muustakin näkökulmasta kuin omastasi. 

Näin minä teenkin. Ei ole minun asiani kysellä toisilta mikset sitten ole töissä?

Vierailija
209/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Perussuomalaiset lupasivat vaaleissa puolustaa työtöntä ja oikeuttaan ansaittuihin työttömyyskorvauksiin! Miksi keksit tuollaisia valheita, oletko epäonnistunut vassaripelle?

Vierailija
210/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kannattaa ottaa joku työpaikka vastaan. Alkaa kummasti kiinnostamaan myös muut, kuin oman alan työt. Se ansiosidonnainenhan on tarkoitettukin lyhytaikaiseksi turvaksi uutta työpaikkaa etsiessä, ei sitä ole tarkoituskaan nostaa tappiin saakka.

Hohhoijaa. Mitä järkeä on hakea muita kuin oman alan töitä?

Itsensä elättäminen. Paheksun aina oikeistohallituksen toimia, mutta kun täällä käy, tajuaa, että osa meillä oikeasti loisii muiden rahoilla. 

Sellaista asiaa kuin "muiden rahat" ei ole olemassa, mutta sinulle se ei mene jakeluun edelleenkään.

Mitä mieltä olet muuten sopeutumisrahasta? se vasta onkin sitä muiden rahoilla loisimista, vai mitä olet mieltä?

Totta kai sekin on loisimista muiden varoilla. Raha tulee aina muilta jos sitä ei itse tienaa. Ja jos se tulee muilta, se on loisimista.

Vierailija
211/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tämä tapahtui ja noinko vain teidät päästettiin siivoamaan? Telemarkkinoijille on koulutus. Ei heillekään anneta puhelinta ja sanota ala myymään.

Solin porrassiivousta pääsi tekemään pohjoissuomalaisessa kaupungissa tuosta vain vuosikymmenen vaihteessa. Kokeile nyt ihmeessä sinäkin.

Telemarkkinoijan linjaa ei taatusti ole missään koulussa.

Vierailija
212/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2025 alussa lähtee monilta asumistuki. Onko yleistuki tilalle vai ei mitään. Moni on jo nyt tyhjän päällä?

Tilalle tulee sitten toimeentulotuki. Eli otetaan toisaalta ja annetaan sitten taas toisaalta. Hyöty nolla ja teettää vain lisää työtä kelalle. Mutta kai ne kelastakin vähentää henkilökuntaa säästöjen takia. Käsittelyajat kun venyy puoleen vuoteen niin ei ole sitten enää niin paljon hakijoita kun on kuolo jo korjannut.

Kaikki ei saa toimeentulotukea. Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

No jos on puolison kanssa otettu asuntolaina puoliksi, on kesämökki, vene, moottoripyörä ja asuntovaunu niin sellainen ei kyllä tarvitsekaan toimeentulotukea , haloo !

Vierailija
213/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaiselta pitäisi nopeasti päästä uuteen työhön. Kaikkien tutkimusten mukaan mitä pidempään pitää taukoa työelämästä, sitä hankalampaa sinne on palata. Tämän päälle töistä poissaolo vähentää verotuloja. Vanha malli kannusti liikaa käyttämään koko ansiosidonnaisen ja pitämään huilimistauon.

Ootko ottanut selvää minkä kokoinen on ansiosidonnainen? Täytyy olla todella kovat tulot jotta viitsisi tahallaan jäädä sen varaan. Ainoa poikkeus ovat lähinnä nämä jotka ovat kikkailleet aina 6 kk työssäolon jälkeen uuden anssarin, lomailleet esim. Thaimaassa ja siitä taas palanneet takaisin työhön kikkailemaan uutta anssaria ja työn jälkeistä "vapaata". Nämä eivät tosin ole yleensä mitään perheellisiä vaan reppureissaavia tai lomailevia nuoria tai kausityöläisiä. 

Vierailija
214/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan varastoilla ole mitään suoria numeroita esihenkilöille joille noin vain soitellaan. Jos haluaa töihin niin se menee rekryfirman kautta. Julkisessa jaossa ei edes ole noi numerot vaan ne on yksityishenkilöiden numeroita jotka jaetaan vain esihenkilöiden toimesta työntekijöille. Ei työelämästä joka on äärettömän hektistä tänä päivänä tule mitään jos kuka tahansa hampuusi voi soitella minne vain ja kysyä töitä tai vessaharjaa hampaidenpesuun.

Vierailija
215/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solin porrassiivousta pääsi tekemään pohjoissuomalaisessa kaupungissa tuosta vain vuosikymmenen vaihteessa. Kokeile nyt ihmeessä sinäkin.

Miksi kokeilisin? Minulla on vakityöpaikka. Olenko väittänyt että sitä on jossain koulussa. Työntantaja kouluttaa. Ei sinne tai minnekään muuhunkaan työhön mennä noin vain. Ei siivoojan eikä telemarkkinoijan. Koulutus tulee. Jopa sinulle ja sinun vaimollesi on annettu varmasti joku koulutus. Tai sitten firmassa on jotain todella pahasti vialla.

Vierailija
216/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Mitä järkeä on hakea muita kuin oman alan töitä?

Itsensä elättäminen. Paheksun aina oikeistohallituksen toimia, mutta kun täällä käy, tajuaa, että osa meillä oikeasti loisii muiden rahoilla. 

Sellaista asiaa kuin "muiden rahat" ei ole olemassa, mutta sinulle se ei mene jakeluun edelleenkään.

Mitä mieltä olet muuten sopeutumisrahasta? se vasta onkin sitä muiden rahoilla

Totta kai sekin on loisimista muiden varoilla. Raha tulee aina muilta jos sitä ei itse tienaa. Ja jos se tulee muilta, se on loisimista.

Ja se työtönkö ei ole maksanut veroja. Otetaanpa yli 5-kymppinen esimerkiksi. Ollut töissä tienaamaasa 30-40 vuotta ja maksanut veroja koko sen ajan minkä joku 2-kymppinen on ollut vasta unelma isänsä kasseissa. Sitten muutosneuvotteluissa pistetään se yli 5-kymppinen pihalle monien muiden kanssa. Kumpi sun mielestä on elänyt enemmän toisten rahoilla se 5-kymppinen vai 2-kymppinen?

Vierailija
217/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokeilisin? Minulla on vakityöpaikka. Olenko väittänyt että sitä on jossain koulussa. Työntantaja kouluttaa. Ei sinne tai minnekään muuhunkaan työhön mennä noin vain. Ei siivoojan eikä telemarkkinoijan. Koulutus tulee. Jopa sinulle ja sinun vaimollesi on annettu varmasti joku koulutus. Tai sitten firmassa on jotain todella pahasti vialla.

Perehdytykseksi tuota meillä päin kutsutaan. Koulutus on jokin mistä saa todistuksen suoritetusta asiasta. Ainakin näin meillä. 

Vierailija
218/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista jatkossa 900 ja jos palkka pienempi niin vähemmän.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.

Vierailija
219/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista jatkossa 900 ja jos palkka pienempi niin vähemmän.

Valtio irtisanoo ensi vuonna 4000 virkamiestä.

Vierailija
220/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio irtisanoo ensi vuonna 4000 virkamiestä.

Höpsistä. Sen verran palkataan lisää.