Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pullon palauttamisesta maksettava pantti loppuu, aijotko jatkossa palauttaa pulloja?

Vierailija
27.07.2024 |

Kyselyjen mukaan enemmistö suomalaisista palauttaa pullot vaikka eivät saisi panttia. 

Itse olen periaatteiden mies enkä palauta tai kierrätä jos siitä ei erikseen makseta. En tee ilmaista työtä ja tämähän pitäisi olla jokaiselle selvä asia. Tässä maassa maksetaan veroja, jätemaksuja yms. jolloin kierrätys kuuluu vastaanottajan vastuulle. Saavat siis itse hakea pullot ja viedä minne vievät.

Itse voin ihan vain vitťuillakseni viedä pullot metsään ja kerään eri paikkoihin ison kasan niitä. Siinähän ihmettelevät!

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/008c8f73-3202-419c-9c89-2aaf82838…

Kommentit (346)

Vierailija
41/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en palauta.

Sekajätteeseen sitten tai voi heittää mettään, ei ole mun ongelma sitten enää jos ei kerta siitä rahaa saa.

Vierailija
42/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää nöyristellä joka asiassa EU:n suuntaan?

Miksi ei voi vain lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa, että imekää meisseliä, me teemme täällä niin kuin tähänkin saakka!

Miksi kukaan vastustaisi jos suomalaiset haluaa kierrättää kuten tähänkin asti? Eikö pullojen ja tölkkien kierrätys Suomessa toimi lähes täydellisesti? Ei tämän enempää tölkkejä voi saada kierrätyksen piiriin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun saadaan ne ihanat ruskeat kaljapullot kohta takaisin. Ne voi täyttää uudelleen, toisin kuin nämä alumiinitölkit, jotka ovatkin pelkkää nykyajan humpuukia. 

Kaljakassit kilisevät taas!

Vierailija
44/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää nöyristellä joka asiassa EU:n suuntaan?

Miksi ei voi vain lyödä nyrkkiä pöytään ja sanoa, että imekää meisseliä, me teemme täällä niin kuin tähänkin saakka!

Eipä siinä Suomen piipitys auta, isommat määrää. 

Vierailija
45/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta jatkossa pulloja kauppaan. Pitäköön tunkkinsa. Omalta osalta pidän huolen että ympäristö muistuttaa Italiaa eli sotkuista kaatopaikkaa.

Vierailija
46/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee sekajätteeseen.  Muovipullo menee pieneen tilaan kun rypistää korkki auki ja rypistettynä sulkee.  Tölkit helppo pyöräyttää kasaan.

Eikö teillä ole kierrätysastioita sekajätteen vieressä? 

Vierailija
47/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee sekajätteeseen.  Muovipullo menee pieneen tilaan kun rypistää korkki auki ja rypistettynä sulkee.  Tölkit helppo pyöräyttää kasaan.

On mutta ei siitä makseta. Se on pois meidän ajasta. Vain tyhmät tekevät ilmaista työtä.

Vierailija
48/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että periaatteen miehenä roskaat mieluummin luontoa. Olet pelkkä typerys.

Vierailija
49/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun saadaan ne ihanat ruskeat kaljapullot kohta takaisin. Ne voi täyttää uudelleen, toisin kuin nämä alumiinitölkit, jotka ovatkin pelkkää nykyajan humpuukia. 

Kaljakassit kilisevät taas!

Lasinsiruja taas kaikki uimarannat ja aurinkoiset kalliot täynnä. Ei kiitos!

Vierailija
50/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en palauta.

Sekajätteeseen sitten tai voi heittää mettään, ei ole mun ongelma sitten enää jos ei kerta siitä rahaa saa.

Ketä syytät, kun ympäristö roskaantuu pilalle?

Vierailija
51/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta vaan laitan muovi-/metalli-/lasijätteeseen.

Vierailija
52/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan tässä maassa kierrättää, valtion on maksettava kunnon tuntikorvaus. Ilmaiseksi en kierrätä.

Vierailija
53/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölkit kipataan jatkossa eduskuntataloon.

Pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
54/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kierrätä pulloja sen jälkeen. ja katsokaapa vain, pullotuotteiden ja tölkkien hinnat ei laske sentinlatia vaikka pantillisuus poistuisi.

Vierailija
55/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en palauta.

Ketä syytät, kun ympäristö roskaantuu pilalle?

Miksi syyttäisin ketään? Ei vaan kiinnosta. Kerran eletään ja sitten kuollaan. Tänne ei kukaan jää niitä katselemaan.

Vierailija
56/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena kuitenkin pyydän että et niitä veisi metsää ja luontoa tuhoamaan. Marjastus antaa monille lisätuloa.

Ei mustikanvarpu siitä mieltänsä pahoita vaikka vieressä lojuu lyttyyn tallattu kaljatölkki. Samaan tapaan kasvaa marjat varpuun.

Vierailija
57/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mutta ei siitä makseta. Se on pois meidän ajasta. Vain tyhmät tekevät ilmaista työtä.

Maksetaanko sulle sekajätepussista? Kauanko aikaa menee, että avaat sen toisen roskiksen kannen ja tiputat jätteet?

Vierailija
58/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Minä en pistä kierrätykseen mitään, kun sekin aika on pois Vauva-palstalle kirjoittelusta.' Totta. Kuulostaa paljon fiksummalta.

Vierailija
59/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipullot muovin keräykseen, tölkit metalliin ja äärimmäisen harvoin ostetut lasipullot lasinkeräysastiaan. Nuo kaikki em. löytyy taloyhtiön roskakatoksesta. Kauppaan en fillarilla ala kuskaamaan, jos minulle ei siitä mitään hyötyä ole.

Vierailija
60/346 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tapana pyörälenkeillä kerätä tien laidoilta pantin inspiroimana, mutta kyllä rehellisesti jätän tienlaitaan sitten jos panttijärjestelmä poistettaisiin.