Onko joku muukin törmännyt Tinderissä, että keskustelukumppani heittää arvauksen ammatista ilman että on pyytänyt sellaista?
Itse joskus törmään tuollaiseen, että toinen heittää arvauksen ammatista pyytämättä.
Vähän hämmentää, koska ei ulkonäöstä voi päätellä ammattia. Tai no ehkä joitakin taiteisiin liittyviä ammatteja voisi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus arvuutellut aloitusviestissä (kyllä, olin eka joka pisti viestin, herra varjelkoon!) miehen ammattia kun profiilissa luki ceo ja niihin aikoihin tuntui että kaikki Tinderin miehet Helsingissä on it-alalla. Veikkasin että hänellä on it-firma. Arvaus meni pieleen, mutta tuollaista vastavuoroista pallottelua sanotaan keskusteluksi. Ei kaiken tarvitse olla niin helvetin haudanvakavaa.
Ap, mitä mieltä olet tästä? Kommenttisi?
Kommentoin vielä että ihan ok ettei kaikki ole niin haudanvakavaa, ehkä vaan ihmettelen tuota tyyliä. Mulla ei ole profiilissa mitään ammattiin viittaavaa, koulutustaso kylläkin.
ap
Kerro meille nyt edes se, että vastaatko noihin kysymyksiin oikealla ammatillasi, vai vastaatko vain, "
Kerron vasta livenä tarkan ammattini. Miksei saisi olla koulutustaso mainittuna?
ap
Kuulostat ihan superankealta. Ei ihme, että olet sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus arvuutellut aloitusviestissä (kyllä, olin eka joka pisti viestin, herra varjelkoon!) miehen ammattia kun profiilissa luki ceo ja niihin aikoihin tuntui että kaikki Tinderin miehet Helsingissä on it-alalla. Veikkasin että hänellä on it-firma. Arvaus meni pieleen, mutta tuollaista vastavuoroista pallottelua sanotaan keskusteluksi. Ei kaiken tarvitse olla niin helvetin haudanvakavaa.
Kommentoin vielä että ihan ok ettei kaikki ole niin haudanvakavaa, ehkä vaan ihmettelen tuota tyyliä. Mulla ei ole profiilissa mitään ammattiin viittaavaa, koulutustaso kylläkin.
ap
Kerro meille nyt edes se, että vastaatko noihin kys
Kerron vasta livenä tarkan ammattini. Miksei saisi olla koulutustaso mainittuna?
No mitä sä vastasit sille miehelle, ihan sanatarkasti?
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No miksi minä sen täällä kertoisin, hänhän voi olla täällä ja kuten sanottu useamman kerran on arvailuja tullut. Ja olenko oman sukupuoleni tässä keskustelussa kertaakaan sanonut?
ap
Onhan noita arvailijoita ihan live-elämässäkin, jossain baarissa tms. En tiedä mikä siinä on, kun sitä ei tosiaan voi päällepäin tietää. Ikää halutaan myös arvailla. Tai toisaalta arvuutella. Mutta no, ehkä se on vaan sellaista omanlaistaan smalltalkia ja tutustumista.
Vierailija kirjoitti:
Ne vaan tarkistaa heti aluksi, että 1: sinulta löytyy työpaikka, 2: elätät sillä työllä elintapasi
Miksei voi kysyä, miksi pitää esittää se tyyliin "oot varmaan joku hoitaja, näytät ihan siltä". En tietysti tiedä mikä ap:n arvellaan olevan, mutta minua arvellaan aina hoitajaksi (mitä en ole).
"Kerron vasta livenä tarkan ammattini. Miksei saisi olla koulutustaso mainittuna?"
Toi olisi ymmärrettävää lähinnä siinä tapauksessa että olisit töissä jossain Suojelupoliisissa salaisissa tehtävissä tai vastaavaa. Muussa tapauksessa vaikutat lähinnä vainoharhaiselta. Pelkän korkeakoulutuksen mainitseminen ilman alaa kertoo ennen kaikkea siitä että kuvittelet että se määrittää kaiken ihmisessä. Oletan että tämä koulutus siis on korkeakoulutus, duunari kun yleensä mainitsee sen ammatinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaan tarkistaa heti aluksi, että 1: sinulta löytyy työpaikka, 2: elätät sillä työllä elintapasi
Miksei voi kysyä, miksi pitää esittää se tyyliin "oot varmaan joku hoitaja, näytät ihan siltä". En tietysti tiedä mikä ap:n arvellaan olevan, mutta minua arvellaan aina hoitajaksi (mitä en ole).
On arvattu hoitajaksikin.
ap
Joo, kerran kun tuli tindermiehen kanssa puhetta töistä ja tässä yhteydessä sanoi että haluaa arvata ammattini. Veikkasi lääkäriä mistä olin aika otettu. Olen siis korkeasti koulutettu mutten noin hyvältä alalta.
Vierailija kirjoitti:
"Kerron vasta livenä tarkan ammattini. Miksei saisi olla koulutustaso mainittuna?"
Toi olisi ymmärrettävää lähinnä siinä tapauksessa että olisit töissä jossain Suojelupoliisissa salaisissa tehtävissä tai vastaavaa. Muussa tapauksessa vaikutat lähinnä vainoharhaiselta. Pelkän korkeakoulutuksen mainitseminen ilman alaa kertoo ennen kaikkea siitä että kuvittelet että se määrittää kaiken ihmisessä. Oletan että tämä koulutus siis on korkeakoulutus, duunari kun yleensä mainitsee sen ammatinkin.
No tiedän kyllä monia muitakin, jotka eivät ammattiaan sano täysin tuntemattomille.
ap
Vakaope on hyvä arvaus, kun puolet naisista on.
Ei se ole olettamista, se on vaan pallo joka heitetään keskusteluun. Sinä sitten otat pallon ja viet keskustelua eteenpäin, tai vaihtoehtoisesti tulet valittamaan palstalle kuinka typeriä ihmiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat just sellaiselta lapselliselta primadonnalta, joka odottaa, että mies avaa keskustelun ja hoitaa sen ylläpitämisen. Omat vastauksesi ovat yksisanaisia. Ja sit mikään ei kuitenkaan kelpaa, jos mies kysyy että mitä kuuluu niin se on tyhmä klisee ja jos se sanoo jotain erikoisempaa niin siitä tehdään aloitus vauvapalstalle.
Ei kun inhoan sitä, että ihmiset olettavat asioita.
ap
Tekemällä tänne aloituksen sinä itse oletat, että ihmisiä kiinnostaa kokemuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat just sellaiselta lapselliselta primadonnalta, joka odottaa, että mies avaa keskustelun ja hoitaa sen ylläpitämisen. Omat vastauksesi ovat yksisanaisia. Ja sit mikään ei kuitenkaan kelpaa, jos mies kysyy että mitä kuuluu niin se on tyhmä klisee ja jos se sanoo jotain erikoisempaa niin siitä tehdään aloitus vauvapalstalle.
ap
Tekemällä tänne aloituksen sinä itse oletat, että ihmisiä kiinnostaa kokemuksesi.
Ei kun minua kiinnostaa muiden kokemukset.
ap
Älkää enää vastatko tälle pellelle, sehän ihan selvästi jallittaa tässä teitäkin, ei vastaa kysymyksiin tai kerro mitään suoraan, vihjailee välillä olevansakin mies jne. Huomiota vaan hakee.
Jos sinä olet tuollaiseen törmännyt, niin eiköhän ole moni muukin. Osa varmasti ihmettelee ja osa ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaikki ajatteluun kykenevät olennot olettavat asioita. Vähän mahdotonta olisi elää jos ei koskaan olettaisi mitään. Minä esimerkiksi julkeasti oletan, että aurinko nousee huomennakin, että työpaikkani on silloinkin sama kuin tänään ja että euro on edelleen se valuutta, jolla maksetaan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän sijoituksilla.
Eli olet yhteiskunnalle hyödytön, varallisuutesi todennäköisesti perinyt koroillaeläjä, jolla on koulutus ainoastaan näön vuoksi. Ja tämän kertominen tuntuu niin kiusalliselta, että sinua ketuttaa kaikki keskustelu ammatteihin liittyen.
Kerro meille nyt edes se, että vastaatko noihin kysymyksiin oikealla ammatillasi, vai vastaatko vain, "en ole" tai "en suostu kertomaan ammattiani". Miksi sinulla edes on koulutustaso mainittu?