Voiko laihtua tuntematta nälkää?
Ja miten? Vai onko jatkuva lihominen mun kohtalo
Kommentit (100)
Kuoletko pieneen nälkään? Ei ole vaarallista,se lihavuus itsessään aiheuttaa jatkuvan nälän hormonihäiriön takia.Laihoilla on harvemmin nälkä.
Olet erittäin väärässä enkä myöskään kehoittanut makaamaan sohvalla enkä kehoita tietenkään. Tiedän mistä puhun.
En ole väärässä. Liikunta on välttämätöntä ihmisen terveydelle. Ja jos et makaa sohvalla niin pakostihan sinä silloin liikut. Vai etkö hahamota, että liikunta ja urheilu ovat kaksi eri asiaa. Liikuntaa on ihan sekin, että kävelet lähikauppaan tms. Ei varmasti ole olemassa tervettä ihmistä, joka ei ikinä liiku yhtään.
No ei ole kohtalo. Mieti nyt vähän.
Turhauttaa tommonen itsesääli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule raskaaksi, oksenna yötä päivää synnytykseen asti. Näin lähti minulta kymmeniä kiloja. En tuntenut nälkää, kun oksetti koko ajan.
Kymmeniä? Kuinka paljon sulla oikein oli massaa, kun raskaana laihduit kymmeniä kiloja, vaikka painoa lisää vauva, lapsivesi jne?
Ennen raskautta painoin 72 kiloa, juuri ennen synnytystä 54 kiloa, olen 165 cm. Olin vähän ylipainoinen ennen raskautta, mutta riutunut synnyttäjänä. Oksensin vielä synnyttäessäni.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta laskee verensokeria. Liikunnan jälkeen syödään.
Itse asiassa ei. Hormoonitoiminnan tasapainottamisen kannalta on suositeltavaa mennä kävelylle lounaan JÄLKEEN, ei sitä ennen.
Ennen raskautta painoin 72 kiloa, juuri ennen synnytystä 54 kiloa, olen 165 cm. Olin vähän ylipainoinen ennen raskautta, mutta riutunut synnyttäjänä. Oksensin vielä synnyttäessäni.
Eli valehtelit. Ethän sinä laihtunut kuin 18 kiloa. Se ei ole KYMMENIÄ kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näläntunne on normaalia. Jos ihminen ei tunne nälkää, jotain on pahasti pielessä.
Olen ollut vhh:lla nyt 22 vuotta. Harvoin on nälkä, koska keho osaa ottaa energiaa varastoista näin pitkällä koulutuksella. Syön kolme ateriaa päivässä, hyvällä ruokahalulla.
Eli olet pilannut elimistösi eikä se enää osaa tunnistaa näläntunnetta. Tai sitten et tajua, että näläntunne tarkoittaa sitä, että syöt ateriat hyvällä ruokahalulla. Jos sinulla ei ole nälkä, ei sinun tee mieli syödä ellet ole pilannut kehoasi mässyttämällä jatkuvasti jotain.
Oletko koskaan ollut rasvapolttoinen? Jos et ole, et ymmärrä kertomustani. Kun keho käyttää enimmäkseen rasvaa energiaksi, näläntunnetta ei tule samalla tavalla kuin hiilaripitoisella sapuskaa. Voin helposti paastota 24 tuntia, muuttamatta päivärytmiäni. Mässyttäjät löytyvät yleensä sieltä hiilarileiristä, kun keho ei saa kaikkia ravinteita, mitä se tarvitsee ja insuliini estää solujen energianpolton.
kuten sanoin, syön kolme ateriaa päivässä, se ei liene mässyttämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei. Hormoonitoiminnan tasapainottamisen kannalta on suositeltavaa mennä kävelylle lounaan JÄLKEEN, ei sitä ennen.
Puhut eri asiasta.
Liikunnan jälkeen kylläkin syödään.
Ruokailun jälkeen se kevyt kävely on ok.
Ihan kuin ap olisi 6-vuotias kun pelkää hysteerisesti pientä nälkää.Laihtumisen jälkeen ei ole nälkähormonit sekaisin ja aina "nälkä".
kuten sanoin, syön kolme ateriaa päivässä, se ei liene mässyttämistä?
Eipä kukaan ole sanonutkaan, että sinä olisit se mässyttäjä. Kannattaa opetella lukemaan.
Kun kroppa aalkaa sitä läskiä sulattamaan niin ei ole välttämättä nälkä kun sitä vararavintoa on niissä vatsamakkaroissa, vähentämällä hiilareita alkaa elimistö käyttämään rasvaa energiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli valehtelit. Ethän sinä laihtunut kuin 18 kiloa. Se ei ole KYMMENIÄ kiloja.
Laihduin, koska vauva painoi 3,3 kg, lapsivesi ja istukka ym. myös yhteensä ainakin 5,3 kiloa. 18+5 on 23 kiloa eli kymmeniä kiloja. Vauvan paino ym. vähenetään minun painostani.
Kaalikeitolla ja ensin 4 päivää ei syö mitään niin kyllä ekat 3 päivää on nälkä mutta sitten se menee ohi ja elimistö alkaa käyttää sitä ylimäärä energiaa.Kuluttaa sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut eri asiasta.
Liikunnan jälkeen kylläkin syödään.
Ruokailun jälkeen se kevyt kävely on ok.
Kevyt kävely on liikuntaa. Jos menet lounaan jälkeen kävelylle, ei sinun todellakaan tarvitse syödä heti takaisin tultuasi. Toki jossain vaiheessa liikunnan jälkeen syödään. Seuraava ateria tulee vuoroon liikuit tai et.
Kannattaa kokeilla vaikka paastoa ihan ajattelumaailman kannalta. Sitten oppi, että
- nälkä ei ole hengenvaara
- nykyihminen ei tiedä, mitä nälkä tarkoittaa.
Insuliiniresistenssi on kakkostyypin diabeksen esiaste. Tulee liiallisesta sokerin käytöstä.
Laihduin, koska vauva painoi 3,3 kg, lapsivesi ja istukka ym. myös yhteensä ainakin 5,3 kiloa. 18+5 on 23 kiloa eli kymmeniä kiloja. Vauvan paino ym. vähenetään minun painostani.
Ei se ole laihtumista, että synnyttää. Vauvan paino on vauvan painoa, ei sinun. Ja noin muutenkin sanoit, että laihduit oksentamalla, et synnyttämällä.
Vierailija kirjoitti:
Laskemalla kalorit. Jos haluat herkkuja, joudut olemaan lopun päivää nälissäsi. Syö kasviksia, riippuen mitä valitset, saat syödä vatsasi täyteen joka aterialla, vaikka rajoitat energiansaantia.
Testattu on, lähti reilu 20kg.
No tuota. Paino tietysti lähtee kummallisilla dieeteillä ja kaloreita laskemalla, mutta suurimmalla osalla kilot tulee takaisin viiden vuoden sisällä kavereidensa kanssa.
Parempi olisi opetella syömään normaalisti. Ei tarvitse laskea kaloreita eikä vältellä mitään.