Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko laihtua tuntematta nälkää?

Vierailija
26.07.2024 |

Ja miten? Vai onko jatkuva lihominen mun kohtalo

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosilla ei tarvitse nähdä nälkää.

Vierailija
22/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule raskaaksi, oksenna yötä päivää synnytykseen asti. Näin lähti minulta kymmeniä kiloja. En tuntenut nälkää, kun oksetti koko ajan.

Kymmeniä? Kuinka paljon sulla oikein oli massaa, kun raskaana laihduit kymmeniä kiloja, vaikka painoa lisää vauva, lapsivesi jne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin kuin lintu lähes koko ajan, pikkuruisia suupaloja tunnin välein, koko ajan otin jonkun pikkujutun. Varsinaiset ateriatkin olivat pikkuruisia, kuin puolikkaita lentokoneannoksia. En ollut koskaan kunnolla nälkäinen enkä koskaan ollut täynnäkään.

Tällä tavoin pidin insuliinit siis koko ajan tapissa. Todella epäterveellistä. Todettiinkin insuliiniresistenssi.

Nyt oon kokeillu elämäni ekaa kertaa tällaista rytmiä:

Kun herään, syön kunnon aamupalan.

Pidän niin pitkän tauon kuin vaan pystyn. En pistä mitään suuhuni seuraavaan 5 tuntiin ainakaan. Pitkitän niin pitkäksi väliä, kunnes tunnen oikein kunnon näläntunteen.

Sitten syön taas kunnon lämpimän aterian. Niin, että tulen oikein täyteen ja hyvänvoivan oloiseksi.

Sitten taas pidän niin pitkän tauon kuin vain pystyn. Eli noin 5 tuntia. Ei mitään muuta suuhun kuin vettä.

Ja sitten vika ja kolmas ateria on siis myöhää

Mä en yhtään tajua, mikä tämä insuliiniresistenssi on, mistä se tulee, mistä sen tunnistaa.

Vierailija
24/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näännyttäminen ei ole oikea tapa laihduttaa. Ruokavalio ja liikunta, niiden oikeanlainen yhdistäminen on hedelmällisintä, jos oikeasti pysyviä tuloksia haluaa.

Liikuntakaan ei ole pakollinen ja pääasia olisi että jos haluaa liikkua niin valitsee mieluisat tavat liikkua. Nautinnollinen elämä on tärkeä osa kokonaisuutta. Pakkopulla voi luoda myös stressiä sekä ahdistusta joka taas ei ole toivottavaa oikeastaan minkään asian kannalta.

Vierailija
25/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee ne endorfiinit jostain muualta kuin ruuasta.

Kivoista tekemisistä, liikunnasta, leffoista, ja rakkaudesta/ihastumisesta- niinkuin tuossa joku kirjoittikin.

Mistä muuta tulee miellyttävä olo kuin ruuasta, niin hakee sitä. Muistaa kuitenkin syödä niin, että saa kaikki ravintoaineet ja sopivan ruokailurytmi veren sokerin takia.

Vierailija
26/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yleensä ole tarkoituskin tuntea vähän nälkää ennen ruokailua? Vai syöttekö te pelkän aikataulun mukaan vaikka ei olisi yhtään nälkä?

Jos on ihan reilusti ylipainoinen, on jatkuvasti nälkä. Kroppa ei toimi normaalisti. Mullakin ili sairaaloisen lihavana jatkuvasti nälkä. Mikään ei riittänyt.

Nyt olen laihduttanut lähes normaalipainoon ja ei enää ole jatkuvasti nälkä. Kroppa toimii taas normaalisti. Lihoin alunperin masennuksen takia. Söin suruuni, enkä jaksanut välittää mistään mitään.

Vierailija
27/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näläntunne on normaalia. Jos ihminen ei tunne nälkää, jotain on pahasti pielessä. 

Olen ollut vhh:lla nyt 22 vuotta. Harvoin on nälkä, koska keho osaa ottaa energiaa varastoista näin pitkällä koulutuksella. Syön kolme ateriaa päivässä, hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
28/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoosi ei sovi kaikille. Minulla se aiheuttaa unettomuutta, sydänoireita, täydellistä ruokahaluttomuutta ja hirveää ylikierroksilla oloa. Runsasrasvainen vhh lähellä ketoosirajaa toimii ihan hyvin.

Vierailija
29/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näläntunne on normaalia. Jos ihminen ei tunne nälkää, jotain on pahasti pielessä. 

No tavallaan on mutta jos ei tunne nälkää niin ei siitä heti kannata stressata koska kehomuutokset tekevät kepposia monellakin tavalla. Tästäkin syystä suosittelen säännöllistä ruokailurytmiä. 

Vierailija
30/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä söin kuin lintu lähes koko ajan, pikkuruisia suupaloja tunnin välein, koko ajan otin jonkun pikkujutun. Varsinaiset ateriatkin olivat pikkuruisia, kuin puolikkaita lentokoneannoksia. En ollut koskaan kunnolla nälkäinen enkä koskaan ollut täynnäkään.

Tällä tavoin pidin insuliinit siis koko ajan tapissa. Todella epäterveellistä. Todettiinkin insuliiniresistenssi.

Nyt oon kokeillu elämäni ekaa kertaa tällaista rytmiä:

Kun herään, syön kunnon aamupalan.

Pidän niin pitkän tauon kuin vaan pystyn. En pistä mitään suuhuni seuraavaan 5 tuntiin ainakaan. Pitkitän niin pitkäksi väliä, kunnes tunnen oikein kunnon näläntunteen.

Sitten syön taas kunnon lämpimän aterian. Niin, että tulen oikein täyteen ja hyvänvoivan oloiseksi.

Sitten taas pidän niin pitkän tauon kuin vain pystyn. Eli noin 5 tuntia. Ei mitään muuta suuhun kuin vettä.

Tuossahan se on selkokielellä selitetty. "Insuliinit tapissa jatkuvasti" eli keho ei tunnista normaalia nälän- ja kylläisyydentunneta, kun insuliinit on sotkettu syömällä jatkuvasti. 

Vierailija
31/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva nälkä ei kuitenkaan ole hyvä juttu.  Nälkä pari/kolme kertaa päivässä on ok.

Vierailija
32/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkin olen joskus kokenut. Mutta en tiedä senkään terveellisyydestä.

Vierailija
33/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näännyttäminen ei ole oikea tapa laihduttaa. Ruokavalio ja liikunta, niiden oikeanlainen yhdistäminen on hedelmällisintä, jos oikeasti pysyviä tuloksia haluaa.

Liikuntakaan ei ole pakollinen ja pääasia olisi että jos haluaa liikkua niin valitsee mieluisat tavat liikkua. Nautinnollinen elämä on tärkeä osa kokonaisuutta. Pakkopulla voi luoda myös stressiä sekä ahdistusta joka taas ei ole toivottavaa oikeastaan minkään asian kannalta.

Liikunta on pakollinen, jos haluaa elää terveenä ja pudottaa painoa. Ei kukaan laihdu sohvalla makaamalla. Ainakaan terveellä tavalla. Noin muutenkin liikkumattomuus on erittäin epätervellistä. 

Vierailija
34/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on pakollinen, jos haluaa elää terveenä ja pudottaa painoa. Ei kukaan laihdu sohvalla makaamalla. Ainakaan terveellä tavalla. Noin muutenkin liikkumattomuus on erittäin epätervellistä. 

Olet erittäin väärässä enkä myöskään kehoittanut makaamaan sohvalla enkä kehoita tietenkään. Tiedän mistä puhun.

Vierailija
35/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vhh:lla nyt 22 vuotta. Harvoin on nälkä, koska keho osaa ottaa energiaa varastoista näin pitkällä koulutuksella. Syön kolme ateriaa päivässä, hyvällä ruokahalulla.

Eli olet pilannut elimistösi eikä se enää osaa tunnistaa näläntunnetta. Tai sitten et tajua, että näläntunne tarkoittaa sitä, että syöt ateriat hyvällä ruokahalulla. Jos sinulla ei ole nälkä, ei sinun tee mieli syödä ellet ole pilannut kehoasi mässyttämällä jatkuvasti jotain. 

Vierailija
36/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH ja pätkäpaasto, max 3 ateriaa päivässä, saa syödä itsensä kylläiseksi niin nälkää ei tule ja pystyy menemään kahdellakin aterialla päivässä. Itsellä viimeinen ateria 16.00 ja aamupalan tekoon ryhdyn 7.00 eli noin 15 tuntia tulee taukoa energian nauttimesessa, Fineliin kirjaan syömiset ja miehenä pyrin kalorit pitämään alle 2000 ja hiilarit noin 70 grammaa, liikuntaa vain ajanvietteeksi eikä mitään suorittamista sitten.

Vierailija
37/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan on mutta jos ei tunne nälkää niin ei siitä heti kannata stressata koska kehomuutokset tekevät kepposia monellakin tavalla. Tästäkin syystä suosittelen säännöllistä ruokailurytmiä. 

Kyllä se on erittäin huolestuttava merkki, jos ei tule koskaan näläntunnetta. Siitä viimeistään pitää soida kellojen sen puoleen, että jotain on kropassa pahasti pielessä. 

Vierailija
38/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en yhtään tajua, mikä tämä insuliiniresistenssi on, mistä se tulee, mistä sen tunnistaa"

Insuliiniresistenssi tulee siitä, jos syöt liikaa sokeria. Ja jos syöt koko ajan jotain puolen tunnin tai tunnin välein.

Mulle tehtiin siis ihan  sokerinrasitustesti terveysasemalla, piti juoda sokerijuoma ja sit verikokeesta katsottiin, että hommautuuko kroppa normaalilla tavalla eroon sokerista.

Juu, mulla oli koholla sokerit. Johtaa hoitamattomana kakkostyypin diabetekseen siis. Hoito: minimoi sokerit niin pienelle kuin pystyt ja pitkitä ruokailuvälejä, jotta kehossa ei koko ajan ole sokerit ja insuliinit tapissa.

Vierailija
39/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kohtalo on tuon ruuan ja kehon kanssa se, mitä sinä

ite haluat ja miksi sinä sen itse luot.

Omissa käsissäsi se on. Itsekuria voi hyvä

olla, mutta aika turhaa on heittäytyä sinne lattialle surkuttelemaan. 

Käy tänään ulkoilemassa ja pulahtamassa. Kesä!

Vierailija
40/100 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran laihduttanut, silloin kun aloitin "kuurin", oli muutaman päivän nälkäinen ja heikko olo, mutta siitä se tasautui, eikä varsinaista nälkää tuntunut, kuin ennen aterioita.