Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelastusoperaatio käynnissä Vantaan Kuusijärvellä IS:n tiedot: Paikalla elvytetty lapsia

Vierailija
26.07.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010590713.html

VANTAAN Kuusijärvellä on käynnissä pelastusoperaatio.

Keski-Uudenmaan pelastuslaitos sai ilmoituksen Kuusijärvelle hieman ennen iltakuutta. Kyseessä on ihmisen pelastaminen vedestä.

Pelastuslaitoksen mukaan kello seitsemän aikaan illalla tehtävä on edelleen käynnissä. Paikalla on palomestari ja kolme pelastusyksikköä.

Kommentit (849)

Vierailija
221/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni myös ihmetyttää tämä viltti/picnik touhu samaan aikaan, kun pienokaiset vedessä. äiti kavereineen istuu ja syö, kun lapset uimassa. ei minkäänlaista vahtimista tai vastuuta lapsista, kun he ovat vedessä. on kulttuuri niin erilainen meillä. 

Vierailija
222/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen katsonut, niin tietyn kulttuurin edustajat eivät usein juurikaan huolehdi itse omista lapsistaan julkisilla paikoilla kuten esim. kauppakeskuksissa, rannoilla, leikkipuistoissa. Jättävät homman muille paikalla oleville aikuisille, luottavat siihen et kyllä joku huolehtii. Laiskoja ovat. Sitten joskus käykin pahasti ja hups keikkaa kakara heitti veivinsä. 

Äitit on niin lihavia ettei jaksa (ylensyöneitä)

Eihän ne jaksa kun  p e r s e  painaa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kuusijärvellä ole beivötsi-tyyppistä lihaksikasta ja ruskettunutta hengenpelastajaa tai rantavalvojaa? Tai jos oli, oliko kenties flirttailemassa jossain sivummalla pimujen kaa, tai kyyläsi pokea kännykästä?

Vierailija
224/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseäni myös ihmetyttää tämä viltti/picnik touhu samaan aikaan, kun pienokaiset vedessä. äiti kavereineen istuu ja syö, kun lapset uimassa. ei minkäänlaista vahtimista tai vastuuta lapsista, kun he ovat vedessä. on kulttuuri niin erilainen meillä. 

Kyllä ja sitten lapset riehuvat milloin missäkin. Vanhempi korkeintaan karjuu välillä täysillä lapselle jonneki kymmenien metrien päähän, mutta perse ei ylös nouse ellei ole ihan pakko

Vierailija
225/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen katsonut, niin tietyn kulttuurin edustajat eivät usein juurikaan huolehdi itse omista lapsistaan julkisilla paikoilla kuten esim. kauppakeskuksissa, rannoilla, leikkipuistoissa. Jättävät homman muille paikalla oleville aikuisille, luottavat siihen et kyllä joku huolehtii. Laiskoja ovat. Sitten joskus käykin pahasti ja hups keikkaa kakara heitti veivinsä. 

Olisiko tämä koko kylä kasvattaa-perinnettä? Suomessa ei toimi, koska täällä jokaisella on omat lapset ja edes lähisukulaisten kanssa ei välttämättä olla missään tekemisissä.

Kyllä Suomessakin lasten jatkuva vahtiminen on varsin uusi asia. Ennen sotia lapsia hukkui todella paljon, heitä kuoli tapaturmaisesti tai he eksyivät metsään ja menehtyivät kun vanhemmat työskentelivät pellolla. Itsekin sain lapsena olla huomattavasti vapaammin kuin mitä nykylapset saavat. 

Vierailija
226/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä koko kylä kasvattaa-perinnettä? Suomessa ei toimi, koska täällä jokaisella on omat lapset ja edes lähisukulaisten kanssa ei välttämättä olla missään tekemisissä.

Kyllä Suomessakin lasten jatkuva vahtiminen on varsin uusi asia. Ennen sotia lapsia hukkui todella paljon, heitä kuoli tapaturmaisesti tai he eksyivät metsään ja menehtyivät kun vanhemmat työskentelivät pellolla. Itsekin sain lapsena olla huomattavasti vapaam

Jotain dataa tästä sulla antaa? 

Vierailija
227/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Poliisi ei tiedota asiasta enempää" tarkoittaa yleensä pahinta, tai toinen: Poliisit tiedottaa asiasta myöhemmin. Molemmat pahoja :(

Miksi se tarkoittaisi pahinta, ettei tiedota enempää? Kysehän on vain siitä, että asiassa ei epäillä rikosta.

On tullut muutama vastaavanlainen uutinen luettua, esim kolaritilanteita joissa tullut uhreja (poliisi ei tässä vaiheessa kerro enempää, tai tiedottaa myöhemmin)

So? Mitä sitten? Ei todellakaan ole kuule poliisin tehtävä tiedotella julkisuuteen onko joku henkilö jäänyt eloon vai menehtynyt elvytyksen ja sairaalaan siirron jälkeen. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
228/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko somaleita? Heitä käy paljon kuusijärvellä. Surullista.

Jos on, niin pitäisikö tehdä asialle jotain, kun niin paljon sattuu ja tapahtuu heille?

Älä enää äänestä vihervassareita.

Tässä ketjussa on niin törkeää rasismia ja vihapuhetta, että hävettää teidän pervopersujen ja rassenassejen puolesta! Kuinka kehtaatte tässä tilanteessa tietämättä asiasta mitään kirjoittaa tuollaista saastaa?!?

Sait sitten vedettyä persutkin juttuun, aikaa siinä menikin!

Vierailija
229/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat saattaneet lähteä kaksistaan "seikkailemaan"; tutkimaan ympäristöä tai kiertämään järveä (siinä on kiva reitti) ja vanhemmat ovat alkaneet ihmetellä että missä viipyvät. Sitten ovatkin menneet ilman lupaa/horjahtaneet veteen. Jos ikää vaikka 7 ja 9 niin aivan mahdollinen tapahtumankulku. Tuon ikäiset lapset ovat monet jo tosi omatoimisia ja vanhemmat saattaneet ajatella, että ympäristö on turvallinen kun niin paljon perheitä. 

Joskus onnettomuuksia vain tapahtuu eikä se aina tarkoita että on huonot vanhemmat. Myös hyvät vanhemmat tekevät virheitä, tai virhearvioita jälkikäteen tarkasteltuna, mutta vain harvoin niistä joutuu näin karmealla tavalla maksamaan. Lopettakaa siis tuo oksettava syyllistäminen, kun ei edes ole tiedossa miten tapahtumat ovat edenneet!

7-vuotias ei ole järvessä sekuntiakaan ilman vanhemman valvontaa.

Se on 100% va

Rannalla ei jätetä sekunniksikaan vahtimatta, varsinkaan jos ei ole hyvä uimataito.

Vierailija
230/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat saattaneet lähteä kaksistaan "seikkailemaan"; tutkimaan ympäristöä tai kiertämään järveä (siinä on kiva reitti) ja vanhemmat ovat alkaneet ihmetellä että missä viipyvät. Sitten ovatkin menneet ilman lupaa/horjahtaneet veteen. Jos ikää vaikka 7 ja 9 niin aivan mahdollinen tapahtumankulku. Tuon ikäiset lapset ovat monet jo tosi omatoimisia ja vanhemmat saattaneet ajatella, että ympäristö on turvallinen kun niin paljon perheitä. 

Joskus onnettomuuksia vain tapahtuu eikä se aina tarkoita että on huonot vanhemmat. Myös hyvät vanhemmat tekevät virheitä, tai virhearvioita jälkikäteen tarkasteltuna, mutta vain harvoin niistä joutuu näin karmealla tavalla maksamaan. Lopettakaa siis tuo oksettava syyllistäminen, kun ei edes ole tiedossa miten tapahtumat ovat edenneet!

Kuusijärvellä ei taida olla missään kohtaa mahdollisuutta horjahtaa veteen niin, että

Laiturilta jos horjahtaa niin muistaakseni 2.2m syvyys

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä oli aika pitkään tämä koko kylä kasvattaa -perinne, mutta sitten jotkut vanhemmat keksivät, että heidän kultamussukoitaan ei saa komentaa kukaan muu kuin he itse ja jos joku erehtyykin komentamaan, siitä tehdään vähintäänkin rikosilmoitus. Onneksi omat lapseni saivat kasvaa aikana, jolloin napaurikin saattoi käydä ojentamassa vilkasta kakaraani, joka ei tehnyt muuta pahaa kuin repi vähän oksia taloyhtiön pensaasta. Ei haitannut mua yhtään, että naapuri tuli sanomaan mulle, mitä poikani oli tehnyt. Mutta nykyisin ei uskalla puuttua edes siihen, jos näkisi naapurin 12-vuotiaan potkivan toisen naapurin 9-vuotiasta. Koska se 12-vuotiaan vanhemmathan hyökkäisi haukkana sun kimppuusi, koska heidän kullanmurullaan on 10 diagnoosia, joidern takia on ihan oikeutettu potkimaan päähän sitä 9-vuotiasta. 

Vierailija
232/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kouluissa on uimaopetusta 1 luokasta lähtien. Viime vuonna, kuudennella, lapseni luokalta muutama tietty lapsi ei osannut uida kun eivät tulleet yhdellekkään uimaopetuskerralle mukaan. 

Olen 43-vuotias. Lapsena kävin uimakoulussa, ja tietysti koulun uimaopetukset. Äitini kuljetti minua (ja sisaruksiani) paljon uimassa,mutten minä koskaan oppinut kunnolla uimaan, jaksan juuri ja juuri räpistellä altaan toiseen päähän. 

Ehkä kaikki eivät vain opi, tai se uimaan oppiminen ei ole kaikille niin helppoa. 

Opettelu loppuu siinä vaiheessa, kun on opittu.

Vierailija
233/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimaopetukseen tässä tuhansien järvien maassa on pakko panostaa nyt enemmän. 

Miten sä sen teet kun tietyt uskomukset estää sen kokonaan tai pitää olla kaapu päällä, kokeileppa ite. Vanhempien vastuu on opettaa uimaan, no miten nää tietyt tyypit sen tekee kun ei osaa itsekään. Aika mahdottomia vaadit.

Sen takia uimaopetus pitäisikin sisältyä ihan peruskoulun opetussuunnitelmaan, Mieluiten ihan sieltä ekalta luokalta alkaen. Ja ennenkuin se joku koronasta edelleen taraumatisoitunut alkaa vinkua mun kommenttejani, niin jo 1960-luvulla kansakoulussa meidät oppilaat vietiin uimahaliin opettelemaan uimista. Ainakin Helsingin Munkkivuoressa ja uimaopetus tapahtui Pirkkolan uimahallissa. Mä tosin osasin uida jo, koska vietin lapsuuteni kesät maaseudulla järven rannalla. Mutta tällä tavalla huolehdittiin siit

Mummeli, tervetuloa tähän päivään. Ihan joka vuosi koululaisille on järjestetty uimakouluviikko. Eiköhän se siis siellä opsissakin ole. 

Vierailija
234/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-vuotias ei ole järvessä sekuntiakaan ilman vanhemman valvontaa.

Se on 100% va

Pointtini olikin, että ehkä vanhemmat luulivat heidän olevan seikkailemassa esim siellä rannan leikkipuistossa, mutta lapsethan ovatkin menneet laiturille ilman lupaa.

Vierailija
235/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessakin lasten jatkuva vahtiminen on varsin uusi asia. Ennen sotia lapsia hukkui todella paljon, heitä kuoli tapaturmaisesti tai he eksyivät metsään ja menehtyivät kun vanhemmat työskentelivät pell

Nykyään hukkuu todella vähän lapsia. Ennen paljon enemmän. 

Vierailija
236/849 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko oikeasti somaleja?

Vierailija
237/849 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ollut elottomana ja ihmiset väittelevät siitä, onko Kuusijärvi järvi.

Vierailija
238/849 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko oikeasti somaleja?

Heillä saattaa olla tietoaukkoja jokaiselle suomalaiselle jo itsestäänselvistä vaaranpaikoista ja siitä, miten toimitaan ettei vaaratilanteeseen edes jouduta. Toimintakulttuuri ja siihen liittyvä vuosien valistus on jäänyt siis puolitiehen, koska ovat asuneet toisessa maassa - eikä vanhempien kielitaito välttämättä riitä ottamaan kaikkea valistusta muutenkaan vastaan alusta asti.

Vierailija
239/849 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä on luulo, että rannallahan on aina rantavahdit ja aikuisiakin vedessä: lapsista kyllä huolehditaan. Varsinkin toisesta kulttuurista tuleva voi näin olettaa itsestään selvänä. Mutta suomalaiset on aika hitaita huomaamaan muita ja muiden hätää?

Vierailija
240/849 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta paikasta on ollut niin paljon pahoja uutisia, että välttelen sitä.