OLYMPIALAISTEN AVAJAISET 20.00 YLE TV2
Kommentit (1172)
Uutisten mukaan osa avajaisten pääsylipuista oli maksanut yli tuhat euroa.
Tuntuu törkeällä huijaukselta, kun eihän tuolla yksikään katsojista mitenkään voinut nähdä kaikkea tai edes suurta osaa siitä, mitä avajaisiin kuului. Sillä hinnalla luulisi myös löytyvän katettu katsomoalue, ettei olisi tarvinnut kaatosateessa värjötellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olympiahengen mukaista pilkata toisen uskontoa. Se Viimeisen ehtoollisen trans-näytös oli pilkkaavaa ja epäkunnioittavaa kristittyjä kohtaan. Olympiat boikottiin.
Ettekste hourupäät jo boikotoi yleä?
Vierailija kirjoitti:
Hei onko täällä jossain olympialaisten urheilutapahtumien seurantaketjua? (Muuta kuin se jota joku eilisillan epätoivoisesti spämmäsi 😠)? Jos on niin kiitos jos linkitätte. 🤗 Ja ellei ole, niin voisi perustaa, että olisi selkeästi oma ketjunsa varsinaisille kisoille pelkkien avajaisten sijaan.
No nyt on oma ketju tälle päivälle, en spämmi tänne enempää, jos ketju ei ota tulta alleen. 😀
https://www.vauva.fi/keskustelu/5676028/olympialaiset-su-287-liveseuran…
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu törkeällä huijaukselta, kun eihän tuolla yksikään katsojista mitenkään voinut nähdä kaikkea tai edes suurta osaa siitä, mitä avajaisiin kuului. Sillä hinnalla luulisi myös löytyvän katettu katsomoalue, ettei olisi tarvinnut kaatosateessa värjötellä.
Luuliko joku että ne kaikki tapahtuman ohjelmanumerot on siinä oman katsomon edessä? Muuta tietoa avajaisista ei ollut kuin nimenomaan se, että pitkin Seine-jokea on kaikkea. Tapahtuma-alueelle oli hyvin tiukasti rajattu pääsy. Kyllä se maksaa. Minä en ehkä 1000 euroa olisi pulittanut, mutta toisaalta jos minulla löysää rahaa olisi, niin miksipä ei. Ainutkertainen tapahtuma. Suomalaisena en ajattele vesisateestakaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
EPÄILEN todella paljon lauloiko Celine Dion itse, hän nimittäin on tunnettu taustanauhojen käyttäjä, ja on hionut miimikko-esiintymisensä huippuunsa, ääni tulee aiemmilta, vanhoilta konserttinauhoilta, ja itse hän vain heiluu suuta aukoen lavalla. Hän on tehnyt jo vuosia (jos ei vuosikymmeniä) näin. Tästä on todella hyviä ja tarkkoja videoita Youtubessa. Käykää katsomassa. Hän on miimikko. Ei enää laula itse, ei vuosiin. Ehkä jonkun helpomman kappaleen saattaa itse vetää, muttei korkeita ääniä, eikä ainakaan voimaballadeita. Nauhat käytössä AINA.
Moni on muutenkin vihjaillut että ne erikoiset kädenliikkeet, ja ylimitoitetut ilmeilyt laulun keskellä ei ole mahdollisia, samaa itsekin epäilen. Kyllä laulaja keskittyy äänentuottoon, eikä ilmeilyyn. Joku jopa epäilee että Dion menetti äänensä jo 90-luvulla.
Samaa mietin. Koitin katsoa, miten laulajan pallea liikkuu. Kohdissa, joissa tuuttasi täysillä, ei juuri mitään liikettä hengityslihaksissa..Tosin esim. oopperassa tehnyt havainnon, että ei se ammattilaulajilla ihan hirveästi liiku, vaikka miten voimallisesti ääntä tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Riku Salminenkin sanoi että siinä oli vähän sellainen odottava tunnelma pitkän aikaa, kun istuivat vaan sateessa ja juhlat oli ihan muualla, yksi näyttötauluistakin pimeni kesken kaiken, mutta loppuhuipennus oli toki ihan hieno. Ne siis maksoi tonnin siitä että näki ne valat ja Eiffelin valot paraati paikalta ja Celine Dionin esityksen, kolmen tunnin sateessa istumisen jälkeen. Olympiatulikin sytytettiin jossain muualla. Normaalisti nuo huipennukset näkee stadionillinen katsojia ja arvatenkin paljon edullisemmin. Nämä avajaiset tehtiin täysin tv yleisölle ja itsekin väsähdin sitä seuratessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin avajaiset uudestaan ruotsinkielisellä selostuksella. Esitysten päälle ei puhuttu eikä myöskään sen alkujutun, missä Zidane ja lapset seikkaili soihdun kanssa. Daruden kohdalla innostuttiin ja samalla kerrottiin siitä suomalaisesta viulistista ja oliko orkesterinjohtaja (minä en nyt muista; selostaja sanoi ihan oikein). Tunnistivat Carl Lewisit ja Rafael Nadalit. Yhtä naista eivät tunnistaneet ja sanoivat reilusti, että ovat epävarmoja hänen henkilöllisyydestään ja että saa auttaa.
Nyt lähden etsimään olympialaisketjua, jos sellainen olisi :)
Se että Silvennoinen oli valittu ylen selostajaksi kertoo yksiselitteisesti että ohjelman sisältö ja teema oli yleisradioille avattu varsin avoimesti jo etukäteen. Euroviisuhenkiseen tapahtumaan siis valmistauduttiin. Arvokkuutta ei enää tunneta kuin pienissä piireissä, kaikessa mennään sensaatio edellä. Vanha eurooppa on degeneroitunut ja näivetyksen polulla.
Joo saa selostaa ihan rauhassa.
Sanomaa ja maikkaria boikotoidaan.
Onko sturtti Mika Saarelainen vielä äänessä?
Nythän se näkyy laajemmin kaikille kisapaikoille, eikä vain yhdelle stadionille.
Lisäksi kuumailmapalloilu liittyy historiaan, sillä se on ollut mukana Pariisissa vuonna 1900 järjestetyissä kisoissa.