Ryyppyputki takana ja verenpaine mittari näytti äsken 155/97, pulssi 112.
Olen perusterve mies , joka viimisen kahden viikon aikana kipannut reippaasti. Nyt olen toista päivää lähes ilman.
Istuin tunnin ja paineet laski 144/88, pulssi 93, voinko seurailla kotona, hetki, kun vähänkään liikuin nousu taas 150 yläpaineet.
Ikää 32v. Laitoin nyt älykellon ranteeseen äsken, mutta pelkään, että tämä vain pahnetaa. Todellakin tuo eka lukema sai pelästymään.
Kommentit (53)
Ihan noraamlia. Menee ohi viikossa.
Nyt äkkiä hakemaan jotain rauhouttavaa. Voi olla alkava delirium
Eiko tuollaiset lukemat ole ihan tyypillisiä useimmilla? Siis ilmankin ryyppyputkea. Jotenkin tuntuu, että taisi olla paremminkin tissuttelua.
Ei oo pahat lukemst. Etenkään juomisen jälkeen.
Sinulla on hypertensio ja takykardia antamasi tietojen perusteella.
Kaksi päivää ilman ja tollaset lukemat? Viinakramppi tai deliriumin vaara on selvä. Mee katkolle.
Mulla oli kerran systolinen 200+, diastolinen toisella sadalla, ei ollut kuolemaksi ainakaan vielä silloin.
155/97 mmHg verenpaine ja 112 lyöntiä minuutissa pulssi viittaavat siihen, että henkilöllä on tällä hetkellä merkittävä kohonnut verenpaine ja takykardia. Tämä tila vaatii huomiota ja mahdollisesti lääkärin arviota, erityisesti jos tilaan liittyy muita oireita tai se jatkuu pidempään.
Normaali verenpaine alle 120/80
Normaali leposyke 60-100
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on hypertensio ja takykardia antamasi tietojen perusteella.
Kumpaan ei uhkaa akuustisti henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo korkeet lukemat johtuu todennäköisesti siitä, että pulssisi on hiton korkea. Ei nyt hirveän vaarallista, mutta voisit käydä lääkäriltä pyytämässä esim. 10mg diapamia. Voisi korjata tilanteen, tai sitten hakeudut katkolle. Selviä vierotusoireita.
Lääkärit eivät helposti kirjoita tuollaiseen diapamia. Ennemminkin Propralia tms betasalpaajaa.
Hommaa pameja helpottaa vidusti tai jos ei ooo ni pitä vaa kärsii jonku aikaa.
Lopeta ne viinahommat laakista ja ota joku terveellisempi, koukuttava harrastus. Ala treenaamaan fyysisesti ja henkisesti, kehitä itsestäsi jämäkkä versio, jonka terveys suorastaan huokuu jokaiselle vastaantulijalle. Sulla on jo älykello, siitä se lähtee.
Pulssi yrittää jo itse näköjään soittaa hätäkeskukseen.
Kun tuo 155/96 lukema tuli niin oli liikkunut ja mulla oli nuuska suussa. Laski kyllä, kun istuin.
Ap
Tämä sanoi et selvänä kaksi päivää ja mittaa tollaisia lukuja. Kramppaa kohta, koska hellekin väsyttää jo itsessään. Delilkka voi tulla joo, koska noilla luvuilla ei nukuta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran systolinen 200+, diastolinen toisella sadalla, ei ollut kuolemaksi ainakaan vielä silloin.
Mutta ei ole hyväksi suonille tuollainen
Nuo korkeet lukemat johtuu todennäköisesti siitä, että pulssisi on hiton korkea. Ei nyt hirveän vaarallista, mutta voisit käydä lääkäriltä pyytämässä esim. 10mg diapamia. Voisi korjata tilanteen, tai sitten hakeudut katkolle. Selviä vierotusoireita.