Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekaihon kiiltely kesällä

Vierailija
26.07.2024 |

Antakaa parhaat tuotevinkkinne kesäkasvoille! Nyt kun on loma loppu, pitäisi töissä näyttää inhimilliseltä. Kasvojeni sekaiho rasvoittuu kuitenkin kuumalla säällä todella nopeasti ja siisti meikki on pian historiaa. Päivetyin kevyesti lomalla, mutta silti haluan käyttää edes hiukan ihonsävyä tasoittavaa ohutta meikkivoidetta töissä. Rasvoittumisen lisäksi olen kova naama- ja päähikoilija, joten hankala yhtälö on valmis! En halua näyttää paklatulta "nukkeihoiselta" eli luonnollinen lopputulos on mieleeni - mutta ei niin kiiltävä että itseään voisi naamastaan peilata..

Kanssakiiltelijät: mistä tuotteista olette saaneet avun? Puhdistus, kasvovesi, seerumi, voide, meikkivoide, puuteri?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan, samat ongelmat. 

Vierailija
2/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipuuteria itse kokeilin yks pv tähän ongelmaan, mutta sen sävy olikin nyt liian vaalea kun olen ruskettunut. En viitsisi ostaa toista, kun syksyllä iho vaalenee kuitenkin taas. Tälläkin hetkellä kiiltelen vaan enkä myöskään tiedä miten toimisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä selität meikistä? Olet puhtaalla naamalla ja käyt tauolla huuhtelemassa naaman kylmällä vedellä.

Vierailija
4/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese se naama päivän aikana pari kertaa saippualla.

Voi näitä naisten ongelmia... huhhuh. On vaikeaa.

Vierailija
5/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaiho? onko sulla ihoa ja suomuja.

Vierailija
6/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Dermosilin Shine Control Creamin. En ole kauaa ehtinyt käyttää mutta tuntuu että auttaisi vähän. Välillä tupsuttelen puuteria päälle, kotona ollessa annan kiiltää. 

Vierailija
7/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuivattamaton kasvovesi nenälle ja pahimmat kohdat. Tai puhtaalla paperilla vaan kuivaus välillä, helpoin, paperipakkaus. Jos haluaa pienen puuterin ettei kiillä, oma asia. Ei hiuksiin hoitoainetta, kosteuttava shampoo, ei öljyinen - ehkä fructis. Vai tuoksuton. Lisäksi tuuletin olisi kova juttu ja ei heilu, ellei ole pakko. Vaihtovaatetta ja kevyttä.

Vierailija
8/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Roche-Posayn Effaclar-tuotesarja ihonhoitoon: puhdistusgeeli, kasvovesi sekä kasvorasva.

https://www.laroche-posay.fi/effaclar

Olen käyttänyt CC-voidetta koko kasvoille, mutta nenään ja otsaan lisäksi Lumenen Matte-meikkivoidetta. Puuteria kevyesti otsaan ja nenään. Päivän aikana otsan ja nenän painelu ylimääräisestä rasvasta kasvopaperilla. Näillä vihdoin löysin ongelmaan ratkaisun, josta kärsin yli 20 vuotta. Tai jos haluaa olla meikittä, niin kasvopaperilla painelu useamman kerran päivän aikana pitää kiiltelyn kurissa ainakin jonkin aikaa.

Vierailija
9/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut pienen avun juurikin kasvovesistä. ns. mattaavat voiteet ei tunnu auttavan. Kasovesien päälle vaan joku todella kevyt seerumi. Nyt käytössä Laveran epäpuhtaan ihon kasvovesi, sitten päälle Novexpertin sinkkisumute ja olisko Ordinary seerumi.

Ei puuteria enää päivän mittaan vaan kiillon painelu paperiin.

Vierailija
10/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi novexpertin sinkkisuihke on kyllä hyvä, se on täälläkin käytössä

Vierailija
11/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität meikistä? Olet puhtaalla naamalla ja käyt tauolla huuhtelemassa naaman kylmällä vedellä.

Ja tähän tullut neljä alapeukkua! Säälittävää!

Vierailija
12/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen mietin kun olen ilmastossa, jossa on aivan järkyttävä kosteus, mutta samalla kylmän-lämmin (arvasit oikein, UK). Aivan järkyttävää tämä ja häpeän kuin mitäkin. Valitettavasti en voi ilman meikkiäkään olla.

kiitos tuosta la roche posaysta. Mielellään otan muitakin vinkkejä. Kiitos aloittajalle keskustelusta!

Vierailija
13/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa, itsekin haluaisin näyttää töissä raikkaalta ja huolitellulta mutta on se näillä säillä työn takana. Töissä ei ole ilmastointia. Olen huomannut, että vaikka ajatuksena kevyt meikkivoide on kesällä hyvä, se itse asiassa niljaantuu huomattavasti nopeammin kuin peittävämpi. Eikä kestä kiillon taputtelua paperilla. Eli ns. kunnon meikkivoide käytössä ja sitten vaan ei-rasvoittuviin kohtiin todella ohuelti ja T-alueelle vähän paksumpi kerros. Kiinnitys irtopuuterilla, ensin isolla sudilla ja sitten vielä vipalla T-alue painellen. Nyt käytössä Misshan BB-voide, jossa on myös korkea suojakerroin.

Vierailija
14/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähänastisista vinkeistä! Unohdin aloituksesta primerit ja meikinkiinnityssuihkeet, onko niistä kokemusta? Primeriä en ole tähän asti kokeillut, koska tuntuu tukalalta laittaa naamalle yhtään "ylimääräistä" kerrosta. Hiki kun tunkee jo meikatessa naamalle. Joskus oli kokeilukoko MACin kiinnityssuihketta, jonka käytin pois mutta ei siitä sanottavaa apua tuntunut olevan.

ap

Vierailija
15/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mattapohjustusvoide sekä meikinkiinnityssuihke ovat tärkeimmät. Urban Decayn All Nighter kiinnitys suihketta käytän itse. Noilla meikin kesto pitenee ja kiiltely vähenee.

Macin suihke on lähinnä kosteuttava, siitä ei ole apua sinulle.

Vierailija
17/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen matte primer on mulla auttanut vähän. Skippaan myös näillä keleillä kosteusvoiteen päivisin, laitan vain Lumenen hyaluroniseerumia ja suoraan meikin päälle. En ite käytä puuteria, se vaan tukkii mulla ihohuokoset, vaan painelen kiillon papreilla. Oon myös alkanut hyväksyä lievän kiillon/hohteen ja ajattelen nykyisin, että se on ihan ok, jopa luonnollisella tavalla kivan näköistä. Muutos teini-ikään ja "kuolleeksi" mataksi puuteroituun naamaan on iso. 

Vierailija
18/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käyttänyt tätä bb-voidetta, peittää, mutta ei ala ihan mahdottomasti kiiltelemään, niin saa paperilla paineltu enimmät pois. Toleriane Sensitive | Värillinen kasvovoide | La Roche-Posay

Vierailija
19/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä kiilto onkin ok ja todellakin hiukan nuorentaakin ;) Mutta ei tällainen joka minulle kehkeytyy. ap

Vierailija
20/21 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hiustenhoito tuotteet liittyy kiiltävään naamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä